Οι επιβάτες της Delta Air Lines φαίνεται ότι συνηθίζουν την πολυτέλεια της πρώτης θέσης, καθώς η αμερικανική αεροπορική εταιρεία αναμένει πως τα έσοδα από τις premium θέσεις ενδέχεται να ξεπεράσουν εκείνα των εισιτηρίων οικονομικής θέσης για τουλάχιστον ένα ή δύο τρίμηνα μέσα στο 2026.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία την Πέμπτη, στο τελευταίο τρίμηνο τα έσοδα από τα εισιτήρια πρώτης και business θέσης αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με πέρυσι, αγγίζοντας σχεδόν τα 5,8 δισ. δολάρια, ενώ τα έσοδα από τα εισιτήρια της κύριας καμπίνας των οικονομικών θέσεων υποχώρησαν κατά 4%, διαμορφούμενα λίγο πάνω από τα 6 δισ. δολάρια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Delta, Εντ Μπάστιαν, τόνισε πως «δεν υπάρχει καμία ένδειξη επιβράδυνσης της ζήτησης για ταξίδια υψηλής κατηγορίας», στοιχείο που ενισχύει τη θετική πρόβλεψη της εταιρείας για το υπόλοιπο του 2025 και το 2026.

Η στροφή των επιβατών προς τις πιο ευρύχωρες και πολυτελείς θέσεις δεν αφορά μόνο τη Delta. Όπως παρατηρούν οι αναλυτές, αεροπορικές εταιρείες από τη Delta μέχρι τη Frontier προσπαθούν να προσελκύσουν ταξιδιώτες που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερο για μεγαλύτερη άνεση, προτεραιότητα επιβίβασης και καλύτερη εμπειρία πτήσης.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας επενδυτών του 2024, η Delta είχε επισημάνει ότι μόλις το 43% των εσόδων της προερχόταν από εισιτήρια οικονομικής θέσης, έναντι 60% το 2010. Αντιθέτως, περίπου το 60% των εσόδων της προήλθε από τις premium καμπίνες και το πρόγραμμα επιβράβευσης SkyMiles, που θεωρείται εξαιρετικά κερδοφόρο.

Η εταιρεία, η οποία παραμένει η πιο κερδοφόρα αεροπορική των ΗΠΑ, έχει επωφεληθεί από το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες δαπανούν περισσότερο για πολυτελέστερες θέσεις, με αποτέλεσμα οι αεροπορικές να προσαρμόζουν τον στόλο τους για να αυξήσουν τη διαθεσιμότητα τέτοιων θέσεων.

Η τάση αυτή έχει μάλιστα επηρεάσει την παραγωγή νέων αεροσκαφών, καθώς ορισμένες εταιρείες έχουν σχεδιάσει καθίσματα με πλήρως ανακλινόμενα κρεβάτια, υποπόδια και μεγάλες οθόνες ψυχαγωγίας, γεγονός που έχει καθυστερήσει τις παραδόσεις από τη Boeing και την Airbus, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για την έγκριση των νέων διατάξεων.

Όπως σημειώνει ο Μπάστιαν, η τάση αυτή «δεν είναι προσωρινή», αλλά αντικατοπτρίζει μια μόνιμη αλλαγή στη συμπεριφορά των επιβατών, που αναζητούν πλέον περισσότερη άνεση και λιγότερη ταλαιπωρία στα αεροπορικά ταξίδια.

Διαβάστε ακόμη 

Ξεπέρασε και τα $51 το ασήμι – Πόσο εφικτό είναι το σενάριο για ράλι έως τα 100 δολάρια

Ρεκόρ για τη χρυσή λίρα: Πόσες κατέχουν οι Ελληνες, τι γίνεται στην «παράλληλη» αγορά

Τζέιμι Ντάιμον: Χτυπά καμπανάκι κινδύνου για μεγάλη διόρθωση έως 30% στις αγορές – «Να αποθηκεύουμε σφαίρες, όχι crypto»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα