Μήνυση κατά της Google για πάνω από 5 δισεκατομμύρια λίρες (6,6 δισεκατομμύρια δολάρια) σε πιθανές αποζημιώσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο με την κατηγορία ότι ο αμερικανικός τεχνολογικός γίγαντας καταχράστηκε τη «σχεδόν απόλυτη κυριαρχία» του στην αγορά online αναζήτησης για να οδηγήσει τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.

Ομαδική αγωγή κατατέθηκε την Τετάρτη στο Δικαστήριο Εφέσεων Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου ισχυρίζεται ότι η Google έκανε κατάχρηση της θέσης της για να περιορίσει τις ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης και, με τη σειρά της, να ενισχύσει την κυρίαρχη θέση της στην αγορά και να καταστεί η ίδια ο μόνος βιώσιμος προορισμός για online διαφημίσεις αναζήτησης.

Η αγωγή ασκείται από τον ακαδημαϊκό του δικαίου ανταγωνισμού Or Brook για λογαριασμό εκατοντάδων χιλιάδων οργανισμών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο που χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες διαφήμισης αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011 έως και την ημερομηνία κατάθεσης της αγωγής. Εκπροσωπείται από τη δικηγορική εταιρεία Geradin Partners.

«Σήμερα, οι επιχειρήσεις και οι οργανισμοί του Ηνωμένου Βασιλείου, μεγάλοι ή μικροί, δεν έχουν σχεδόν καμία άλλη επιλογή από το να χρησιμοποιούν τις διαφημίσεις της Google για να διαφημίζουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους», ανέφερε η Brook σε δήλωσή της την Τρίτη. “Οι ρυθμιστικές αρχές σε όλο τον κόσμο έχουν περιγράψει τη Google ως μονοπώλιο και η εξασφάλιση μιας θέσης στις κορυφαίες σελίδες της Google είναι απαραίτητη για την προβολή.

«Η Google έχει εκμεταλλευτεί την κυριαρχία της στη γενική αναζήτηση και στην αγορά διαφημίσεων αναζήτησης για να υπερτιμολογεί τους διαφημιζόμενους», πρόσθεσε. «Αυτή η συλλογική αγωγή αφορά την απόδοση ευθυνών στην Google για τις παράνομες πρακτικές της και την αναζήτηση αποζημίωσης εκ μέρους των διαφημιζόμενων του Ηνωμένου Βασιλείου που έχουν χρεωθεί υπερβολικά».

Μια μελέτη αγοράς του 2020 από την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) – τη ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου – διαπίστωσε ότι το 90% του συνόλου των εσόδων στην αγορά διαφήμισης αναζήτησης προέρχεται από την Google, όπως μεταδίδει το CNBC.

Η αγωγή ισχυρίζεται ότι η Google έχει λάβει μια σειρά από μέτρα για να περιορίσει τον ανταγωνισμό στην αναζήτηση, συμπεριλαμβανομένης της σύναψης συμφωνιών με τους κατασκευαστές smartphone για την προεγκατάσταση του Google Search και του Chrome σε συσκευές Android και την καταβολή δισεκατομμυρίων στην Apple για να διασφαλίσει ότι η Google είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο πρόγραμμα περιήγησης Safari.

Ισχυρίζεται επίσης ότι η Google διασφαλίζει ότι το εργαλείο διαχείρισης αναζήτησης Search Ads 360 προσφέρει καλύτερη λειτουργικότητα και περισσότερα χαρακτηριστικά με τα δικά της διαφημιστικά προϊόντα από ό,τι τα προϊόντα των ανταγωνιστών της.

Διαβάστε ακόμη

Για πρώτη φορά Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός – O χάρτης για Αιγαίο, Κρητικό και Ιόνιο Πέλαγος

Χονγκ Κονγκ: Τέλος στις ταχυδρομικές αποστολές προς ΗΠΑ λόγω δασμών

DryDel Brazil: «Η στρατηγική μας να επεκταθούμε στη Βραζιλία απέδωσε καρπούς» (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα