Με σημαντικά αυξημένη συμμετοχή μετόχων που εκπροσώπησαν το 79% περίπου του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, πραγματοποιήθηκε σήμερα, 19 Ιανουαρίου 2022, η έκτακτη Γενική Συνέλευση μετόχων του Ομίλου JUMBO.

Η διοίκηση του Ομίλου αξιοποίησε την ευκαιρία της συγκέντρωσης των μετόχων για να αναλύσει την στρατηγική του απέναντι στις προκλήσεις της νέας χρονιάς. Όπως σημειώθηκε, μεταξύ άλλων, λόγω της τρέχουσας συγκυρίας μπορεί να υπάρξει και περιορισμός κατά 25% στο κωδικολόγιο της Jumbo σε προϊόντα από τη Άπω Ανατολή. Ο επικεφαλής του Ομίλου, Απόστολος Βακάκης, ανέφερε, ωστόσο, πως η τιμή θα ανέβει σαν ύστατη επιλογή και δεν αφορά το σύνολο των προϊόντα αλλά έχει να κάνει με την τιμή κάθε είδους ξεχωριστά.

Σε ό, τι αφορά στο ενδεχόμενο ανατιμήσεων, έκανε λόγω για 10πλάσιες αυξήσεις στα ναύλα και αύξηση κατά 50% στο ρεύμα και τόνισε πως η άνοδος των τιμών είναι «ύστατη επιλογή» και συμπλήρωσε: «Όταν βρισκόμαστε προ διλήμματος, το συμφέρον του καταναλωτή έρχεται πριν από συμφέρον της εταιρείας».

«Στο τέλος του Δεκεμβρίου προσομοιάζουμε τους αιχμαλώτους πολέμου που βρέθηκαν στα στρατόπεδα συγκέντρωσης, αποσκελετωμένοι αλλά υγιέστατοι» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βακάκης σχολιάζοντας το ζήτημα των αποθεμάτων της εταιρείας και πρόσθεσε πως «εμείς πρέπει να προσαρμοστούμε, σ΄ αυτή την πραγματικότητα».

Αύξηση πωλήσεων

Όπως σημειώθηκε, τα μεγέθη του Ομίλου κατά το 2021 αναμένεται να είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με το 2020, λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά +19,87%, της αμυντικής πολιτικής που ακολουθήθηκε στο κομμάτι των αγορών καθώς και της διαχείρισης των υφιστάμενων αποθεμάτων. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα του πρώτου 6μήνου 2021 το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 6μηνο του 2020 και η αυξητική τάση αυτή διατηρήθηκε και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Αν και τα αποτελέσματα του 2021 αποτελούν, όπως αναφέρει η διοίκηση, αδιαμφισβήτητη επιτυχία δεδομένων των συνθηκών, η ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας για το 2022 παραμένει ζητούμενο.

Οι έντονες αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αύξηση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων έχουν ως αποτέλεσμα ένα σημαντικό κομμάτι του προϊοντολογικού μείγματος, να μην είναι πλέον διαθέσιμο στα ράφια των καταστημάτων JUMBO αφού η τελική σχέση τιμής-ποιότητας αδικεί κατάφωρα τον καταναλωτή και για τον λόγο αυτό απορρίπτεται αυτομάτως, τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Επιπλέον, αναφέρει η εταιρεία, δεν διαφαίνεται σαφής τάση όσον αφορά τη ζήτηση καθώς αυτή συνεχίζει να επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξάρσεις αλλά και από το κύμα ακρίβειας. Σε αυτό το περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας, στόχος της διοίκησης είναι να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν.

Δεν αλλάζει η μερισματική πολιτική

Η ισχυρή θέση του Ομίλου επιτρέπει να συμβάλει στην προσπάθεια αναχαίτισης του κύματος της ακρίβειας και τη διατήρηση δίκαιων τιμών για τους καταναλωτές οι οποίοι αποτελούν κινητήρια δύναμη της αγοράς.
Ταυτόχρονα, η διοίκηση του Ομίλου διαβεβαίωσε τους μετόχους συνεταίρους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022.

Σε πρώτο στάδιο στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση, οι μέτοχοι ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το 50% του συνολικού ποσού που
διανεμήθηκε για το 2021.

Επεκτείνεται το δίκτυο καταστημάτων

Ο Όμιλος Jumbo εκμεταλλευόμενος την ισχυρή χρηματοοικονομική του θέση θα συνεχίσει να επενδύει στην ενεργειακή του αυτοτέλεια, την πράσινη οικονομία και να αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων του.

Πιο συγκεκριμένα:
• το 2021 ολοκληρώθηκε το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο.
• το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 28 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο με ισχύ που θα ξεπεράσει τα 9,7MW.

Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί δύο έργα στην Κύπρο, με συνολική ισχύ 1,29MW. Η συνολική παραγωγή των δυο συστημάτων αναμένεται να ξεπεράσει τις 1.916,78MWh και με τη χρήση τους να επιτευχθεί εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) της τάξεως των 1.369 τόνων ετησίως.

Όσον αφορά την επέκταση του δικτύου το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (10.000 τ.μ. περίπου) και ένα κατάστημα στην Κύπρο (13.000 τμ περίπου).

Επίσης, προς το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία, ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου).

Υπενθυμίζεται ότι κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2021, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 81 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία 15 στη Ρουμανία.

Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.ejumbo.gr . Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και
Μαυροβούνιο). Το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει και το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα JUMBO και στο Ισραήλ.