Το ταχύτερα πωλούμενο αεροσκάφος της Boeing, το 737 MAX, επιστρέφει στο προσκήνιο μετά την πτώση ενός τέτοιου μοντέλου της αεροπορικής εταιρείας Ethiopian Airlines την Κυριακή, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν όλοι οι επιβαίνοντες. Πρόκειται για τη δεύτερη θανατηφόρα συντριβή για τον συγκεκριμένο τύπο αεροπλάνου σε λιγότερο από πέντε μήνες.

Η αιθιοπική αεροπορική πτήση 302 συνετρίβη σε μια αγροτική περιοχή νοτιοανατολικά της Αντίς Αμπέμπα, σκοτώνοντας τους 149 επιβάτες και τα οκτώ μέλη του πληρώματος. Το αεροσκάφος αναχώρησε από την πρωτεύουσα της Αιθιοπίας στις 8:38 π.μ. τοπική ώρα και έχασε επαφή έξι λεπτά αργότερα, δήλωσε η αεροπορική εταιρεία. Οι επιβάτες προέρχονταν από συνολικά 33 χώρες, σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες.

Η πτήση γίνονταν με ένα Boeing 737 MAX 8, τον ίδιο τύπο που συνετρίβη στη θάλασσα της Ιάβα, αμέσως μετά την απογείωση από την Τζακάρτα της Ινδονησίας, τον Οκτώβριο, σκοτώνοντας όλους τους 189 επιβαίνοντες.

Αυτό που κατέστρεψε το καινούργιο, μόλις τεσσάρων μηνών, αεροπλάνο της Αιθιοπίας δεν είναι σαφές, αλλά είναι ασυνήθιστο να έχουμε δύο θανατηφόρες συντριβές νέων αεροσκαφών τόσο κοντά, όπως είπαν οι ειδικοί της βιομηχανίας.

“Είναι σχεδόν ανύπαρκτο”, δήλωσε ο John Cox, ανώτερος ερευνητής συντριβής και πρώην πιλότος αεροπορικής εταιρείας. Ο Cox και άλλοι προειδοποίησαν ότι είναι νωρίς στην έρευνα της πτώσης και δεν υπάρχουν ακόμη ενδείξεις αν οι δύο συντριβές προκλήθηκαν από τους ίδιους παράγοντες.

Το Boeing 737 MAX πετάει για λιγότερο από δύο χρόνια και είναι το best-seller για την εταιρία. Έχει παραδώσει 350 MAX αεροσκάφη σε αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο από τον Μάιο του 2017 και έχει παραγγελίες για 4,661 από τον Ιανουάριο, σύμφωνα με την Boeing.

Το περιστατικό εγείρει ερωτηματικά για το best-seller αεροπλάνο της Boeing, της οποίας ο κλάδος των εμπορικών αεροπλάνων απέδωσε σχεδόν το 60% των εσόδων- ρεκόρ της εταιρείας ύψους 101,1 δισ. δολάρια πέρυσι. Η μετοχή της εταιρίας αυξήθηκε φέτος κατά 31%, καθιστώντας την την πλέον κερδοφόρα του δείκτη Dow Jones Industrial Average.

Μια ενδιάμεση έκθεση από τους Ινδονήσιους ερευνητές που κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο διαπίστωσε ότι το αεροσκάφος είχε προβλήματα συντήρησης αρκετών ημερών και ότι οι πιλότοι ενδεχομένως να λάμβαναν εσφαλμένες ενδείξεις. Η αιτία της σύγκρουσης είναι ακόμα άγνωστη.

Το Boeing 737 MAX χρησιμοποιείται από πολλές αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των εταιρειών Southwest Airlines, American Airlines και United Airlines.

“Η καρδιά μας πηγαίνει προς τις οικογένειες και τους αγαπημένους των επιβατών και των εργαζομένων στην Αιθιοπική Αεροπορική πτήση 302”, ανέφερε η Southwest σε δήλωσή της. Η αεροπορική εταιρεία που εδρεύει στο Ντάλας έχει στις πτήσεις της 31 αεροσκάφοι Boeing 737 MAX 8. Η εταιρεία δήλωσε ότι βρίσκεται σε επαφή με την Boeing και θα συνεχίσει να είναι κατά τη διάρκεια της έρευνας. «Είμαστε σίγουροι για την ασφάλεια και την αξιοπλοΐα του στόλου μας που αποτελείται από περισσότερα από 750 αεροσκάφη της Boeing».

Η Boeing δήλωσε ότι έχει μια ομάδα έτοιμη ώστε να βοηθήσει στην έρευνα με αξιωματούχους ασφαλείας της Αιθιοπίας και των ΗΠΑ μετά από τη συντριβή της Κυριακής.

Εκπρόσωποι εταιριών που έχουν στον στόλο τους το επίμαχο μοντέλο έχουν εκφράσει την εμπιστοσύνη τους τόσο στο αεροσκάφος όσο και στους πιλότους τους. Μάλιστα η Southwest σύμφωνα με εκπροσωπό της έχει εγκαταστήσει και έναν ως πρόσθετο έλεγχο, μετά τη συντριβή του Lion Air 610.

Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει πέρα από τη δήλωσή της.

Πηγή: CNBC