Ολοκληρώθηκε σήμερα η διαδικασία υποβολής των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό, Άλσος Βεϊκου-Γουδή.

Όπως ανακοινώθηκε, στη σημερινή διαδικασία προσήλθαν τα σχήματα, τα οποία είχαν προεπιλεγεί κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα εξής σχήματα, με βάση τη σειρά υποβολής των προσφορών:

1. ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI-SIEMENS AG «TVS»

2. J+P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT SA

3. ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP SpA – HITACHI RAIL ITALY SPA

Η υποβολή των προσφορών αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο στην πορεία υλοποίησης της γραμμής 4 του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελείται αυτήν τη στιγμή στην ΕΕ, προϋπολογισμού δημοπράτησης για το πρώτο τμήμα 1.510.000.000 ευρώ.

Σε ανακοίνωσή της η διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ εκφράζει την ικανοποίησή της για την απρόσκοπτη εξέλιξη της διαδικασίας και ευχαριστεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για τη μέχρι σήμερα συνεργασία τους.

Όπως έγραψε το newmoney.gr η γραμμή 4 του μετρό, το μεγαλύτερο έργο των τελευταίων ετών συνολικού ύψους 1,8 δις, ευρώ.

Ωστόσο ο μεγάλος διαγωνισμός διεξάγεται στην σκιά του πολέμου προσφυγών που έχει ανοίξει στα δημόσια έργα για τις εταιρείες που συμμετείχαν στην διευθέτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, με αποτέλεσμα να θεωρείται ότι θα πάρουν πολύ χρόνο οι διαδικασίες για να προχωρήσει το έργο και να ανακηρυχθεί ο ανάδοχος.

Στο υπουργείο Υποδομών και στην Αττικό Μετρό περιμένουν το σκεπτικό της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, με το οποίο το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έκανε αποδεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα κατά της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ – Άκτωρ για την εργολαβία- σκούπα του Άκτιου- Αμβρακία ύψους 150 εκατ. ευρώ.

Η νέα γραμμή μετρό μήκους 12,8 χιλιόμετρα είναι από τα σημαντικότερα έργα υποδομών που θα γίνουν στην χώρα μας τα επόμενα χρόνια, ανακουφίζοντας περιοχές του κέντρου σημαντικά πυκνοκατοικημένες. Συνολικά η γραμμή 4 από το Άλσος Βείκου έως το Γουδί θα περιλαμβάνει δεκαπέντε νέους υπόγειους σταθμούς (Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή).

Όπως και στην Θεσσαλονίκη, το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια 18 υπεραυτόματων συρμών που θα κινούνται χωρίς οδηγό. Η υπογραφή της σύμβασης προβλέπεται το 2020 και η ολοκλήρωση της κατασκευής 96 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης. Ωστόσο είναι σαφές ότι το χρονοδιάγραμμα είναι πλήρως συνδεδεμένο με τις ελεγκτικές διαδικασίες της σύμβασης αλλά και με τις προσφυγές.