search icon

Επιχειρήσεις

Κορκίδης (ΕΒΕΠ): Το fuel pass 2 αποτελεί τη συνέχεια ενός επιτυχημένου χρηματοδοτικού εργαλείου

Τα αυξημένα έσοδα από τον ΕΦΚ στα καύσιμα, ενόψει και της αυξημένης κατανάλωσης την τουριστική περίοδο με αντίστοιχη είσπραξη φόρων από ΦΠΑ, αναμένεται να δημιουργήσουν πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για τη συνέχιση των μέτρων στήριξης, χωρίς να χρειαστεί να ξαναγραφτεί ο προϋπολογισμός

Για την πορεία της ακρίβειας και των επιπτώσεων στις επειχειρήσεις λόγω της ενεργειακής κρίσης, έκανε λόγο ο Πρόεδρος του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Βασίλης Κορκίδης. Επίσης, επισήμανε τη σημαντική ενέργεια από μέρους της κυβ΄ρνησης για την επιδότηση καυσίμων, η οποία όπως τονίζει δεν λύνει το πρόβλημα, αλλά αποτελεί ανάσα για εκατομμύρια νοικοκυριά και επιχειρήσεις

«Η ελληνική επιχειρηματικότητα χρειάζεται ένα απλό και προβλέψιμο περιβάλλον, ώστε να μπορεί να διαχειριστεί την ακρίβεια που πυροδοτεί η παγκόσμια ενεργειακή κρίση. Δυστυχώς, όμως, το εθνικό, ευρωπαϊκό και διεθνές οικονομικό περιβάλλον, ούτε απλό είναι, ούτε προβλέψιμο. Παρά ταύτα, με ένα συνολικό πακέτο ενισχύσεων 8,4 δις ευρώ για το 2022 και με απευθείας επιβάρυνση 3,2 δις ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό, η κυβέρνηση προσπαθεί να στηρίξει έμπρακτα το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και την κινητικότητα της αγοράς στην αντιμετώπιση των ανεξέλεγκτων αυξήσεων στην ενέργεια. Στην παρούσα συγκυρία οφείλουμε να δούμε την εικόνα που στοιχειοθετούν τα μέτρα των 375 εκατ. ευρώ, τα οποία εξαγγέλθηκαν για την αντιμετώπιση της ακρίβειας στα καύσιμα. Το fuel pass 2 αποτελεί τη συνέχεια ενός επιτυχημένου χρηματοδοτικού εργαλείου, που εισήγαγε η Κυβέρνηση και απευθύνεται σχεδόν στο 90% των συμπολιτών μας, καθώς διευρύνθηκαν τα εισοδηματικά κριτήρια και άνοιξε η περίμετρος των δικαιούχων σε πάνω από 3 εκατ. πολίτες. Παράλληλα συνεχίζεται η επιδότηση στην αντλία για το πετρέλαιο κίνησης, που φτάνει τα 15 λεπτά ανά λίτρο και συγκρατεί το μεταφορικό κόστος, ενώ δίνει ανάσα σε όλη την εφοδιαστική αλυσίδα. Η κυβέρνηση, για άλλη μια φορά, κινείται λελογισμένα και σε πλαίσια εκείνα που δεν θέτουν σε κίνδυνο δημοσιονομικού εκτροχιασμού, αξιοποιώντας τους ρυθμούς ανάπτυξης που δημιουργούν δημοσιονομικό χώρο για λελογισμένες και στοχευμένες παροχές. Είναι αυτονόητο ότι τα μέτρα δεν επαρκούν να καλύψουν το ύψος των αυξήσεων, όπως και καμία επιδότηση δεν είναι ποτέ αρκετή να αναχαιτίσει την ακρίβεια. Τα αυξημένα έσοδα από τον ΕΦΚ στα καύσιμα, ενόψει και της αυξημένης κατανάλωσης την τουριστική περίοδο με αντίστοιχη είσπραξη φόρων από ΦΠΑ, αναμένεται να δημιουργήσουν πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο για τη συνέχιση των μέτρων στήριξης, χωρίς να χρειαστεί να ξαναγραφτεί ο προϋπολογισμός. Η κυβέρνηση έχει αντιληφθεί τη σημασία στήριξης των μικρομεσαίων, τόσο στους λογαριασμούς ρεύματος, με την έγκριση και της ΕΕ για πλαφόν στις τιμές χονδρικής του ηλεκτρικού από 1η Ιουλίου, όσο και στην απορρόφηση των αυξήσεων των τιμών στην κατανάλωση καυσίμων. Η Ελλάδα, πράγματι, μπορεί να δέχεται οικονομική πίεση από την παγκόσμια ενεργειακή ασφυξία, αλλά, τουλάχιστον, δεν κινδυνεύει από την ενεργειακή ανασφάλεια της υπόλοιπης Ευρώπης.

Διαβάστε ακόμη:

Lambi Resort: Ανατροπή με ακύρωση του «ιερού σφυριού» για το 4άστερο ξενοδοχείο (pic)

Φορέας Ακινήτων: Ποιοι μπορούν να αποκτήσουν τις πρώτες κατοικίες των ευάλωτων

Νίκος Τσάκος: Η ΤΕΝ παρέλαβε το νεότευκτο shuttle tanker «Porto» (pics)

Exit mobile version