Το νεότευκτο shuttle tanker «Porto» παρέλαβε η εισηγμένη στη χρηματαγορά της Νέας Υόρκης, Tsakos Energy Navigation χθες, 21 Ιουνίου, στην Κορέα. Έχει χωρητικότητα 155.000 τόνων dw, έχει μήκος 276,4 μέτρα πλάτος 48 μέτρα και υπηρεσιακή ταχύτητα 14,2 κόμβους. Το πλοίο είναι ήδη χρονοναυλωμένο για μία περίοδο έως 11 ετών από μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία. Τα ακαθάριστα έσοδα της ναύλωσης αναμένεται να ξεπεράσουν τα 80 εκατ. δολάρια.

Η παραγγελία δόθηκε πριν από δύο χρόνια την 1η Ιουλίου του 2020 στη νοτιοκορεατική γιάρδα DAEHAN Shipbulding Co LTD. Είναι το τέταρτο Shuttle tanker της εταιρείας μετά το «Rio 2016», το «Brasil 2014» και το «LISBOA».

Στην τελετή ονοματοδοσίας το «παρών» έδωσε ο δρ Νίκος Τσάκος με τον γιο του Παναγιώτη Τσάκο, ο Δημήτρης Μπερτόλης Financial Controller της ΤΕΝ, ο Γιώργος Σκοπελίτης εμπορικός διευθυντής του Ομίλου Τσάκου ο Στέλιος Κωστάλας, Chief strategic Developments Officer, υποναύαρχος ε.α. του Πολεμικού Ναυτικού, η Γλυκερία Βολίκα-Τσάκου από το τμήμα ναυλώσεων και ο Δημήτρης Ψαραδάκης Τεχνικός Διευθυντής της Tsakos Shipping and Trading SA.

«Μία μεγάλη μέρα για την ΤΕΝ, τη μεγαλύτερη ημέρα του χρόνου», σχολίασε ο δρ Νίκος Τσάκος.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να υποδεχτούμε παρά τις διαταραχές που προκάλεσε η πανδημία ένα τεχνολογικά προηγμένο και περιβαλλοντικά φιλικό πλοίο», δήλωσε ο COO Γιώργος Σαρόγλου και πρόσθεσε το πλοίο και η ναύλωση αναδεικνύουν τη στρατηγική μας προσέγγιση για μακροπρόθεσμα εξασφαλισμένα έσοδα.

Ανάδοχοι ήταν η Γλυκερία Βολίκα-Τσάκου και η Sooyeon Lee σύζυγος του Soosuk Lim τέως πρέσβη της Ν. Κορέας στην Ελλάδα  και νυν πρέσβη για τις διεθνείς σχέσης της κυβέρνησης της επαρχίας Jeju, ο οποίος ήταν παρών.

Ο δρ Νίκος Τσάκος υπογράμμισε «ότι μέσα στο 2022 η κερδοφορία της ΤΕΝ είναι μεγάλη και απέδωσε τα εύσημα στους ναυτικούς που κράτησαν και ταξίδεψαν τα πλοία κάτω από τις σκληρές για αυτούς συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία τα τελευταία δύο χρόνια. Η ρευστότητα της εταιρείας ενισχύεται και οι προοπτικές της βελτιώνονται συνεχώς».

Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.

Από αυτά 71 είναι δεξαμενόπλοια, τέσσερα shuttle tankers DP2, τρία LNG, συνολικής χωρητικότητας 8,09 εκατομμυρίων τόνων, 12 φορτηγά χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 506.365 teus.

Διαβάστε ακόμα:

Σκρέκας: Τέλη Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 – Καλύπτουμε το 90% των πολιτών

Βρετανία: 2022 όπως 1982 – Νέο ρεκόρ για τον πληθωρισμό στο 9,1%

Κροατία: «Εισαγωγές» εργαζομένων για να καλυφθούν τα κενά στον τουρισμό (pics)