Στην «αρένα» της δικαιοχρησίας θέλει να μπει η Core Innovations του Ομίλου Motor Oil με «αιχμή» το πρώτο αυτόνομο κατάστημα Smartshop που παρουσίασε χθες στη Νέα Σμύρνη και με το οποίο ανοίγει στην ελληνική convenience retail αγορά ένα νέο κεφάλαιο.
«Πρόκειται για το πρώτο phygital κατάστημα όπου ο καταναλωτής ναι μεν θα διατηρεί την εμπειρία του shopping απ’ το κατάστημα 24/7 αλλά την ίδια ώρα θα χρησιμοποιεί καινοτομία αιχμής στο κομμάτι των ψηφιακών πληρωμών», εξηγούσε ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας κ. Λευτέρης Γιαννακουδάκης (δεύτερος από δεξ. στη κεντρ. φωτ.) λίγο πριν τα εγκαίνια του καταστήματος παρουσία του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Δημήτρη Παπαστεργίου και στελεχών του Ομίλου Motor Oil.
Το νέο κατάστημα είναι υβριδικό καθώς από τις 7 το πρωί ως τις 11 το βράδυ θα λειτουργεί κανονικά με υπαλλήλους προσφέροντας ως και 2.800 κωδικούς προϊόντων ως convenience store. Από τις 11 το βράδυ ως τις 7 το πρωί ωστόσο το κατάστημα θα λειτουργεί αυτόματα ως εξής: ο πελάτης – καταναλωτής αφού κάνει χρήση της πιστωτικής του κάρτας και γράψει στην σχετική οθόνη το email του θα μπορεί να εισέρχεται στο κατάστημα. Εκεί θα παίρνει ο,τι θέλει απ’ τα ράφια ή τα ψυγεία και απλά θα φεύγει απ’ το κατάστημα με το λογαριασμό να πληρώνεται αυτόματα. Κι αυτό καθώς η ψηφιακή πλατφόρμα του καταστήματος με ΑΙ και μέσω του κυκλώματος CCTV θα φροντίζει να καταγράφει αυτόματα τα προϊόντα που ο καταναλωτής παίρνει απ’ τη θέση τους. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής θα γίνεται με την έξοδο του πελάτη απ’ το κατάστημα, οπότε εάν ο πελάτης στο μεταξύ επιστρέψει στη θέση του το προϊόν δεν θα θεωρηθεί αγορά! Σημείωση κατά την είσοδο του πελάτη θα δεσμεύονται τρία ευρώ απ’ την κάρτα του, τα οποία στην περίπτωση μη αγοράς θα αποδεσμεύονται άμεσα με την έξοδο.

«Είναι το πρώτο πιλοτικό κατάστημα και σαφώς σκοπός μας είναι να το επεκτείνουμε», σημείωσε ο κ. Γιαννακουδάκης χωρίς ωστόσο να υπεισέρχεται σε σαφείς πληροφορίες τόσο σε ο,τι αφορά την επένδυση που έγινε για το συγκεκριμένο κατάστημα όσο και για το σχέδιο επέκτασης του στο δίκτυο των καταστημάτων smartshop που αυτή τη στιγμή αναπτύσσονται τόσο αυτόνομα όσο και μέσα απ’ τα πρατήρια της Shell.
Αυτό όμως που αποκάλυψε ο ίδιος είναι ότι στόχευση της εταιρείας είναι το μοντέλο των smartshop να μπει πλέον στη διαδικασία της δικαιόχρησης, ακολουθώντας έτσι μία μεγάλη τάση στην οποία έχουν προσχωρήσει ήδη πολλές μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

«Οι δυνατότητες ενός τέτοιου καταστήματος είναι μεγάλες και φέρνουν μία νέα εμπειρία, οπότε θέλουμε να δούμε πως θα πάει το πιλοτικό κατάστημα, να δούμε πως θα εμπλέξουμε όλο το δίκτυο μας εντός του Ομίλου Motor Oil και να το προωθήσουμε ως μία πρόταση συνεργασίας και επένδυσης σε επαγγελματίες», τόνισε ο κ. Γιαννακουδάκης.
Ερωτηθείς πάντως εάν η εταιρεία εξετάζει πιθανές νέες εξαγορές είτε για να επεκτείνει το δίκτυο της, όπως είχε κάνει στις αρχές του χρόνου με την εξαγορά της αλυσίδας “Twenty 4 Shopen” είτε για να ενδυναμώσει την πρόταση της στο convenience store, όπως με την εξαγορά της Taresso Artisan Coffee Roasters που πλέον θα αντικαταστήσει εντός των καταστημάτων Smartshop τα σημεία «Ι Love Cafe», ο κ. Γιαννακουδάκης απάντησε καταφατικά.

Σημειωτέον πως σήμερα λειτουργούν 28 καταστήματα Smartshop ως αυτόνομα convenience stores ενώ πάνω από 80 είναι αυτά που λειτουργούν εντός πρατηρίων Shell. Όλα, όπως διαβεβαίωσε ο κ. Γιαννακουδάκης αποτελούν και “προέκταση” του allSmart.gr, του marketplace της εταιρείας, ως χώροι παραλαβής προϊόντων.

Συνολικά το οικοσύστημα retail που «χτίζει» σήμερα η Core Innovations περιλαμβάνει:
• Smartshop: Δίκτυο καταστημάτων ευκολίας με προϊόντα καθημερινής ανάγκης και καινοτόμες αγοραστικές εμπειρίες.
• Taresso Artisan Coffee Roasters: Coffee business με υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες που αναβαθμίζουν την εμπειρία του καφέ.
• Plinto Mobility Centers: Αυτόνομα self-service πλυντήρια, φορτιστές, lockers και υπηρεσίες φροντίδας οχημάτων.
• allSmart.gr: Το πρώτο loyalty marketplace της Ελλάδας, που συνδυάζει ηλεκτρονικό εμπόριο και προγράμματα επιβράβευσης.
• ePharmacy | Cipharma: Προϊόντα και υπηρεσίες υγείας με φυσικά και ψηφιακά φαρμακεία.
• B2B Υπηρεσίες & Logistics: Διανομή, εμπορία και υποστήριξη προϊόντων σε όλη την επικράτεια.
(Κεντρική φώτο από αριστερά: Νίκος Αγγουριδάκης – Head of BTC Sales CI, Νίκος Γιαννακάκης – Γενικός Διευθυντής Πληροφορικής Ομίλου Motor Oil, Ιωάννης Καλογήρου – Γενικός Διευθυντής Εμπορικών Θυγατρικών Ομίλου Motor Oil, Δημήτρης Παπαστεργίου – Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης, Λευτέρης Γιαννακουδάκης – Γενικός Διευθυντής CI, Σπύρος Σαφλιάνης – Marketing Manager CI)
Διαβάστε ακόμη
Πήγαν να αμφισβητήσουν το τεκμήριο και βρέθηκαν με… φουσκωμένους φόρους
Ελένη Βρεττού – CrediaBank: «Στόχος μας δεν είναι να γίνουμε η μεγαλύτερη τράπεζα, αλλά η καλύτερη»
Νίκος Λαβίδας: Οι πυλώνες του νέου μοντέλου της ΑΒ Βασιλόπουλος με στόχο την κερδοφορία
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.