Η L’Oréal ανακοίνωσε την Τρίτη αύξηση 2,4% στις πωλήσεις του β’ τριμήνου, επίδοση χαμηλότερη των προσδοκιών, καθώς η ανάπτυξη στην Ευρώπη επιβραδύνθηκε περισσότερο από το αναμενόμενο και η ζήτηση στα ταξιδιωτικά σημεία πώλησης της Ασίας παρέμεινε υποτονική.
Ο γαλλικός κολοσσός καλλυντικών, με μάρκες όπως Maybelline και CeraVe, κατέγραψε πωλήσεις ύψους 10,74 δισ. ευρώ (12,38 δισ. δολάρια) για την περίοδο Απριλίου–Ιουνίου, σημειώνοντας αύξηση 2,4% σε συγκρίσιμη βάση έναντι της ίδιας περιόδου πέρυσι. Η επίδοση όμως υπολείπεται των προβλέψεων για 2,9% σύμφωνα με εκτιμήσεις της Visible Alpha που επικαλείται η Jefferies.
Η υποκείμενη ανάπτυξη, εξαιρουμένης της επίδρασης από την ενσωμάτωση νέου πληροφοριακού συστήματος, διαμορφώθηκε στο 3,7%, όπως σημείωσε η εταιρεία.
Η παγκόσμια αγορά καλλυντικών εμφανίζει αισθητή επιβράδυνση τους τελευταίους μήνες, μετά την έντονη άνοδο της μεταπανδημικής περιόδου, όταν ο πληθωρισμός είχε συμβάλει σε αύξηση των αξιών πωλήσεων.
Πέρα από την κόπωση της ζήτησης, ο κλάδος —και ιδιαίτερα τα αρώματα, που παράγονται κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη— δέχεται πιέσεις από τους δασμούς που έχει επιβάλει η κυβέρνηση Τραμπ.
Ο διευθύνων σύμβουλος της L’Oréal, Νικολά Ιερωνίμους, δήλωσε πως σκοπεύει να συνεχίσει την πίεση για εξαίρεση των ευρωπαϊκών καλλυντικών από τους αμερικανικούς δασμούς, ακόμη και μετά τη συμφωνία της Ε.Ε. με τις ΗΠΑ που επιβάλει 15% δασμό σε εισαγωγές καλλυντικών από την Ευρώπη.
«Δεν νομίζω ότι είναι μια καλή συμφωνία», δήλωσε στο Reuters. «Θα στείλουμε επιστολές σε Ευρωπαίους ηγέτες και διαπραγματευτές, ώστε να εξετάσουμε αν υπάρχει κάποιο “παραθυράκι”, γιατί τελικά θα μας κοστίσει ακριβά».
Η L’Oréal, που εισάγει περίπου το 30% των πωλήσεών της στις ΗΠΑ από την Ευρώπη, ενδέχεται να προχωρήσει σε αυξήσεις τιμών ή να μεταφέρει περισσότερη παραγωγή στο εσωτερικό των ΗΠΑ, όπου ήδη διαθέτει τέσσερα εργοστάσια. Ωστόσο, η εταιρεία αναμένει την κατάληξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ Τραμπ και άλλων κρατών πριν πάρει οριστικές αποφάσεις.
Οι αναλυτές της Jefferies εκτιμούν ότι οι πωλήσεις αρωμάτων στις ΗΠΑ ενδέχεται να επιβραδυνθούν το β’ εξάμηνο, λόγω αυξήσεων τιμών. Παρόλα αυτά, ο Ιερωνίμους τόνισε ότι οι πωλήσεις αρωμάτων της L’Oréal σημειώνουν ακόμη διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, έναντι 7% για τη γενικότερη αγορά.
«Υπάρχει κάποια δυνατότητα τιμολόγησης στα αρώματα, αλλά πρέπει να λάβουμε υπόψη και την ελαστικότητα της ζήτησης», πρόσθεσε.
Διαβάστε ακόμη
Αλλάζουν όλα στην αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους
Η ναυτιλία σε σταυροδρόμι: Ευκαιρίες και παγίδες από τη συμφωνία ΗΠΑ – ΕΕ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.