Την αποπληρωμή των υποχρεώσεων της, που ανέρχονται σε περίπου 314 εκατ. ευρώ, σε βάθος 15ετίας προτείνει η διοίκηση της Mamidoil-Jetoil, για να μπορέσει η εταιρεία να εισέλθει σε φάση εξυγίανσης.

Σύμφωνα με την αίτηση υπαγωγής της στις διατάξεις του νέου Πτωχευτικού Νόμου για τους δύο μεγαλύτερους πιστωτές της, τράπεζες και προμηθευτές, η JetOil προτείνει την αποπληρωμή των χρεών της εντός 15 ετών. Στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, δε, προβλέπεται η εξόφληση σε τριμηνιαίες χρεολυτικές δόσεις (επιτόκιο euribor τριμήνου +2,5%).

O τραπεζικός δανεισμός του ομίλου συνολικού ύψους 189,2 εκατομμυρίων, κατανέμεται κυρίως στις παρακάτω τράπεζες και σύμφωνα με την αίτηση για υπαγωγή, ενώ είναι καλυμμένος με εγγυήσεις:

Εθνική 50,5 εκατ.
Αττικής 12,66 εκατ.
Πειραιώς 36,4 εκατ.
ALPHA 62,28 εκατ.
EUROBANK 41,55 εκατ.

Αντίθετα χωρίς κάλυψη είναι οι οφειλές της εταιρείας προς προμηθευτές και για μισθώσεις leasing. Oι τελευταίες ανέρχονται σε 12,8 εκατομμύρια και με δεδομένο ότι αφορούν τραπεζικές εταιρείες, οι οφειλές της Mamidoil προς τις ελληνικές τράπεζες ξεπερνούν τα 200 εκατομμύρια ευρώ.

Οι οφειλές σε εφορίες και ασφαλιστικά ταμεία που φθάνουν τα 8 εκατ. ευρώ (3,9 εκατ. στα Ταμεία και 4,1 εκατ. ευρώ στην εφορία) θα εξοφληθούν σε 180 μηνιαίες δόσεις, ενώ αυτές των εργαζομένων (923.000 ευρώ) σε βάθος διετίας.

Σε ό,τι αφορά τώρα στους προμηθευτές, το ύψος των οφειλών που δεν καλύπτονται από εγγυήσεις ανέρχεται σε 77,8 εκατομμύρια ευρώ. Επίσης υπάρχουν απλήρωτα γραμμάτια και επιταγές ύψους 9,2 εκατ. ευρώ.

«Η εταιρεία, που δεν βρίσκεται σε καθεστώς στάσης πληρωμών, με την ύπαρξη ενός ελάχιστα βελτιωμένου οικονομικού κλίματος, έχει τη δυνατότητα να ξεπεράσει το σημερινό οικονομικό της αδιέξοδο, να επανέλθει στην κερδοφορία και σε ανάπτυξη», σημειώνεται χαρακτηριστικά και προστίθεται: «Οποιοδήποτε άλλο ενδεχόμενο πέραν αυτού που προτείνεται δεν θα ικανοποιήσει πλήρως πιστωτές και προμηθευτές, αφού από το σύνολο των οφειλών θα πληρωθεί μόλις το 18,7%».

Παράλληλα, στην αίτηση αναφέρεται ότι η JetOil θα συναινούσε στην εκποίηση ακινήτων και και άλλων περιουσιακών στοιχείων. Σημειώνεται πως η εταιρεία διαθέτει τη μεγαλύτερη εγκατάσταση αποθήκευσης και διακίνησης καυσίμων στην περιοχή Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης, συνολικής χωρητικότητας περίπου 200.000 κ.μ. Στον έλεγχο του ομίλου βρίσκονται επίσης αποθηκευτικοί χώροι 12 χιλ. κ.μ. στην Αλβανία και 18 χιλ. κ.μ. στο Κόσοβο, ενώ είναι γνωστή η προσπάθεια της εταιρείας εδώ και 40 χρόνια να εξασφαλίσει άδειες για αποθηκευτικούς χώρους στη Σούδα της Κρήτης.

Ταυτόχρονα, στο χαρτοφυλάκιο της περιλαμβάνονται ιδιόκτητα κτίρια γραφείων στην Κηφισιά, συνολικής επιφάνειας 7.000 τ.μ.

Διαθέτει επίσης στόλο 33 Ι.Χ. βυτιοφόρων οχημάτων, καθώς και επτά ιδιόκτητα εφοδιαστικά πλοιάρια για τον ανεφοδιασμό των νησιών και των διαφόρων πελατών της (ακτοπλοΐα, ναυσιπλοΐα, αλιευτικά, κ.λπ.) με καύσιμα ναυτιλίας.

Η εταιρεία στο πλάνο ανάπτυξης που κατέθεσε υποστηρίζει ότι θα θέσει σε εφαρμογή πρόγραμμα αναδιάρθρωσης, διοίκησης και δραστηριοτήτων, με το οποίο ευελπιστεί να αυξήσει τις πωλήσεις, οι οποίες το 2014 «άγγιξαν» τα 842 εκατ. ευρώ και να διευρύνει το μερίδιο αγοράς, που στις καλές εποχές έφτασε ακόμη και το 10%.
Στο πλαίσιο αυτό δηλώνει πως θα στοχεύσει στην προσέλκυση νέων κατηγοριών πελατών με την εφαρμογή επιθετικών πολιτικών μάρκετινγκ, ενώ ως πλεονεκτήματα για την ευόδωση των σχεδίων της, ονομάζει τις καλές σχέσεις με τους προμηθευτές και το καλό όνομα του ομίλου στην αγορά.

Σημειώνεται πως η κύρια συζήτηση για την υπαγωγή της εταιρείας στο άρθρο 99 θα γίνει την 1η Νοεμβρίου.