Σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης και βελτίωση της κερδοφορίας στοχεύει για το 2025 η Παπουτσάνης, δίνοντας έμφαση στην ενίσχυση της παρουσίας της με επώνυμο προϊόν στην αγορά και στη μεγαλύτερη διείσδυση σε νέες αγορές και κατηγορίες. Κάτι που η εισηγμένη θα διεκδικήσει τόσο μέσα απ’ την οργανική ανάπτυξη της, με νέους πελάτες και επέκταση των υφιστάμενων συνεργασιών, όσο και μέσα από νέες εξαγορές, όπως είπε η διοίκηση της εισηγμένης στο ΧΑ εταιρείας κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με αναλυτές χθες.

Η εταιρεία αναμένεται να προχωρήσει σε επενδύσεις CAPEX φέτος μεταξύ 4,5 και 5 εκατ. ευρώ ενώ σε ό,τι αφορά τη μερισματική πολιτική, η διοίκηση της εταιρείας διαβεβαίωσε ότι θα συνεχιστεί η διανομή μερίσματος με τη διευκρίνιση όμως ότι προτεραιότητα αποτελεί η μείωση του καθαρού δανεισμού της εταιρείας ενώ το ύψος της μερισματικής απόδοσης θα κριθεί αργότερα μέσα στη χρονιά έως ότου σχηματίσει εικόνα η διοίκηση αναφορικά με το πόσο μπορεί να επηρεάσουν οι αβεβαιότητες που υπάρχουν στο διεθνές περιβάλλον.

Γέφυρα για το 2025

Η χρονιά που πέρασε έκλεισε θετικά για την εταιρεία, θέτοντας στέρεες βάσεις για το 2025. «Το 2024 καταφέραμε να βελτιώσουμε όλους τους δείκτες κερδοφορίας μας», ανέφερε χαρακτηριστικά η υπεύθυνη επενδυτικών σχέσεων κα Ζωή Μυλωνοπούλου. Ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 6,3%, ενώ το μικτό περιθώριο κέρδους ενισχύθηκε κατά 320 μονάδες βάσης, στο 37,3%. Το EBITDA διαμορφώθηκε στα 10,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 25 εκατ. ευρώ, με την απόδοση ανά μετοχή να σημειώνει αύξηση 30%.

«Αυτό που καταφέραμε το 2024 είναι η γέφυρα για το 2025», ανέφερε με νόημα η κα Μυλωνοπούλου, προσθέτοντας: «Χτίσαμε πάνω σε σταθερές βάσεις, αναπροσαρμόσαμε στρατηγικές, και πλέον είμαστε έτοιμοι να διεκδικήσουμε νέες ευκαιρίες σε κάθε πυλώνα της δραστηριότητάς μας».

Η εστίαση

Η σημαντικότερη μεταβολή στη σύνθεση των πωλήσεων αφορά την ενίσχυση του μεριδίου των επώνυμων προϊόντων, τα οποία πλέον αντιπροσωπεύουν το 30% του συνολικού τζίρου, έναντι 27% το 2023. «Η στρατηγική μας είναι ξεκάθαρη: επενδύουμε στα δικά μας brands, αλλά δεν αφήνουμε πίσω τη συνεργασία με τρίτους», ανέφερε η διοίκηση.

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη διαδραμάτισε η είσοδος στην κατηγορία home care. «Μπήκαμε σε μια αγορά 400 εκατ. ευρώ – όπως μετρά η Nielsen – και ήδη βλέπουμε σημαντική κινητικότητα. Έχουμε δύο σειρές προϊόντων που υποστηρίζονται δυναμικά με marketing και promo ενέργειες», επισημάνθηκε. Παράλληλα, ενίσχυση καταγράφηκε και στις εξαγωγές επώνυμων προϊόντων, με την εταιρεία να αναγνωρίζει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης σε αγορές του εξωτερικού.

Δυναμική εξαγωγική στρατηγική και συνεργασίες

Η Παπουτσάνης διατηρεί σταθερό το ποσοστό εξαγωγών στο 55% του κύκλου εργασιών, και βλέπει περιθώρια περαιτέρω ενίσχυσης. «Έχουμε ήδη ξεκινήσει νέες συνεργασίες που μπήκαν σταδιακά σε εφαρμογή το 2024 και αναμένεται να αποδώσουν πλήρως το 2025», σημείωσε η διοίκηση. Και προσέθεσε: «Έχουμε νέους πελάτες, επεκτάσεις συνεργασιών, και νέα προϊόντα σε ανάπτυξη. Όλα αυτά θα φέρουν όγκο και έσοδα».

Επενδύσεις

Η επενδυτική δραστηριότητα για το 2025 θα φτάσει τα 4,5 με 5 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος θα αφορά σε νέο εξοπλισμό. «Περίπου τα δύο τρίτα του CAPEX είναι επεκτατικές επενδύσεις, όχι απλώς συντηρητικές», υπογράμμισε η διοίκηση.

Ιδιαίτερη σημασία δόθηκε και στην ολοκλήρωση της επένδυσης σε φωτοβολταϊκά, που τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2024. «Η εξοικονόμηση που προσδοκούμε σε ετήσια βάση είναι της τάξης του 30% στην κατανάλωση ρεύματος. Αυτό μεταφράζεται σε 300.000 έως 330.000 ευρώ ετησίως», ανέφερε χαρακτηριστικά η οικονομική διευθύντρια του Ομίλου κα Μαίρη Ισκαλατιάν, ενώ συνεχίζονται και οι επενδύσεις για μείωση της κατανάλωσης φυσικού αερίου.

Δανεισμός και μερισματική πολιτική

Αναφορικά με τη μερισματική πολιτική, η εταιρεία εμφανίστηκε σταθερή στην πρόθεση να συνεχίσει τη διανομή σε δύο δόσεις, ωστόσο πιο συγκρατημένη στο ύψος του μερίσματος λόγω αναγκών σε κεφάλαια. «Η πρόθεσή μας είναι να ανταμείβουμε τους μετόχους, αλλά πρέπει να ισορροπήσουμε και τις ανάγκες του ισολογισμού», ανέφερε η κα Ισκαλατιάν. «Στόχος μας είναι να μειώσουμε το καθαρό τραπεζικό χρέος και να δούμε πώς εξελίσσεται η παγκόσμια αβεβαιότητα πριν δεσμευτούμε για υψηλότερες μερισματικές αποδόσεις», τόνισε απ’ την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος κ. Μενέλαος Τασόπουλος.

Προοπτικές

Η εικόνα για το πρώτο τρίμηνο του 2025 είναι ήδη ενθαρρυντική: «Είμαστε σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους στόχους μας για διψήφια ανάπτυξη», τόνισε η διοίκηση. Παράλληλα, αναμένονται καλύτερα περιθώρια λόγω της αυξημένης συμμετοχής των βιομηχανικών πωλήσεων, που έχουν χαμηλότερα κόστη διανομής και marketing.

Παρά τις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος – πολεμικές συγκρούσεις, αστάθεια στις τιμές πρώτων υλών και ενέργειας, νέες κανονιστικές απαιτήσεις – η εταιρεία δηλώνει έτοιμη: «Η Παπουτσάνης έχει χτίσει ισχυρά θεμέλια ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται την αβεβαιότητα και να μετατρέπει τις προκλήσεις σε ευκαιρίες».

Διαβάστε ακόμη 

ΤΙΤΑΝ: Τα 300 εκατ. των επενδύσεων, τα data centers της AWS και οι προσδοκίες για νέο ρεκόρ

Γραφείο Προϋπολογισμού στη Βουλή: «Στο βρόντο» οι αυξήσεις φόρων μιας 20ετίας

Metlen: «Φυτώριο» κρίσιμων πρώτων υλών για την Ευρώπη οι εγκαταστάσεις στο Αλουμίνιο της Ελλάδας 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα