Τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων, ως ένα είδος θυρίδας ή σωστότερα ως ένα ATM που επιτρέπει την ανάληψη αλλά και την κατάθεση μετρητών σχεδιάζει να λανσάρει ως μια νέα υπηρεσία της η Mastercard. Σε μια χώρα που τα μετρητά είναι παρόντα ο κ. Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, έδωσε το στίγμα για τη δοκιμή του σχεδίου και στην Ελλάδα εντός του 2026.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Mastercard διαμορφώνει μια πρωτοποριακή πρόταση για τα ελληνικά δεδομένα, σύμφωνα με την οποία κάθε σημείο πώλησης μπορεί δυνητικά να λειτουργήσει ως ATM και να επιτρέπει την ανάληψη και κατάθεση μετρητών.
Άλλωστε, παρά τη σημαντική πρόοδο στην χρήση πλαστικού και ηλεκτρονικού χρήματος στην Ελλάδα, το 42% του όγκου των συναλλαγών να γίνεται με μετρητά, βάσει μελέτης της ΕΚΤ.
Οραμα της Mastercard είναι να μετατρέψει κάποια από τα σημεία των εμπόρων σε σημεία κατάθεσης και ανάληψης μετρητών . Η υπηρεσία δεν θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά αλλά εθελοντικά ωστόσο θα αποτελέσει έναν πόλο έλξης πελατών στα καταστήματα.
Το παραπάνω βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού αλλά το οικοσύστημα το αντιμετωπίζει θετικά. «Κλειδί» για την εφαρμογή του είναι οι συμφωνίες με τους εμπόρους, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα επωφεληθούν από την αύξηση της επισκεψιμότητας στα καταστήματα.
Σύμφωνα με την Καθημερινή, η δυνατότητα ανάληψης μετρητών, μέσω του δικτύου των POS, την ώρα της συναλλαγής (cashback), θα είναι χωρίς χρέωση για τον καταναλωτή αλλά και τον έμπορο και αποτελεί μια καινοτομία που επιδιώκει να εισαγάγει η Mastercard για να ενισχύσει την παρουσία της στον χώρο των συναλλαγών, ενόψει της διεύρυνσης του ανταγωνισμού με νέα εργαλεία, όπως είναι οι άμεσες πληρωμές μέσω IRIS.
Σημειώνεται ότι η Mastercard έχει δοκιμάσει το σχετικό μοντέλο σε Πολωνία και Κύπρο.
Στην Κύπρο η ανάληψη μετρητών μπορεί να γίνει μέσω συγκεκριμένων τραπεζικών καρτών (κυρίως debit) σε επιλεγμένα σημεία πώλησης (π.χ. σούπερ μάρκετ), με την προϋπόθεση ότι συνδυάζεται με την αγορά ενός προϊόντος και για συγκεκριμένα ποσά (συνήθως μέχρι 50-100 ευρώ) και ανάλογα με την πολιτική του κάθε καταστήματος και της τράπεζας.
Στη χώρα μας στόχος είναι να εφαρμοστεί πιλοτικά για μικρά ποσά, ενώ για μεγαλύτερα θα χρησιμοποιείται το παραδοσιακό ATM.
Τι φέρνει στο τραπέζι η Mastercard το 2026
Η εταιρεία σχεδιάζει προσεκτικά το πρόγραμμα επιβραβεύσεων των κατόχων της κάρτας με στόχο να αποτελέσει «τον πιο ασφαλή και επιβραβευτικό πάροχο πληρωμών».
Ετοιμάζει ακόμη μια συνεργασία με τον ΕΟΤ, στο πλαίσιο της οποίας θα δημιουργηθεί μια καμπάνια προσανατολισμένοι στους τουρίστες από Κίνα, ώστε να τους πείσει για την Ελλάδα ως τουριστικό προορισμό.
Η Mastercard φέρνει το 2026 τον εκσυγχρονισμό στα υπεραστικά ΚΤΕΛ εφαρμόζοντας την υπηρεσία tap2pay που ήδη υπάρχει στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.
Τέλος, η Mastercard σκοπεύει να επεκτείνει το tokenization των πληρωμών. Η πρωτοβουλία αυτή ενισχύει ακόμη περισσότερο την ασφάλεια των ψηφιακών συναλλαγών, μειώνοντας σημαντικά και τον χρόνο που χρειάζεται η ολοκλήρωσή τους.
«Υγιής» ανταγωνισμός το IRIS και το ψηφιακό ευρώ
Η Μastercard αντιλαμβάνεται θετικά τον ανταγωνισμό με το σύστημα Iris καθώς το σύστημα διευρύνει τις δυνατότητες των καταναλωτών.
Ως τώρα το IRIS δεν φαίνεται να έχει επηρεάσει τις επιδόσεις της Mastercard, η οποία άλλωστε ήδη κερδίζει το καταναλωτικό κοινό με τα προγράμματα επιβράβευσης που έχει με συνεργαζόμενους εμπόρους.
Συγκεκριμένα, το 2022 οι πληρωμές με κάρτα στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά +20% σε ετήσια βάση, το 2023 και το 2024 κατά +12%, ενώ φέτος η αύξηση κινήθηκε στο +9%.
Διαβάστε ακόμη
Ακτή Βουλιαγμένης: Στην τελική ευθεία η «μάχη» των 4 ισχυρών
Χατζημηνάς στο newmoney: Πως το deal του 1 δισ. αλλάζει την κλίμακα της Theon
Κυβέρνηση: Το ντεμαράζ για να ανοίξουν οι βαλβίδες εκτόνωσης της αγροτικής πίεσης
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.