Ο πατριάρχης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Korean Air άφησε σήμερα την τελευταία του πνοή, μόλις λίγες εβδομάδες μετά την αποπομπή του από το ΔΣ του μεγαλύτερου αερομεταφορέα της Κορέας.

Οι μέτοχοι της εταιρείας αποφάσισαν να διώξουν τον Cho Yang-ho, μετά από 27 χρόνια στο τιμόνι, λόγω εμπλοκής του ονόματός του σε σειρά οικονομικών σκανδάλων και θεμάτων εταιρικής πίστης

Μετά την είδηση του θανάτου του, που προήλθε μετά από μακροχρόνια ασθένεια, οι μετοχές της Korean Air, την οποία ελέγχει η οικογένεια και της Hanjin Kal, θυγατρικής της Hanjin Group, όπου ήταν επίσης πρόεδρος, έκαναν άλμα καθώς οι επενδυτές προσδοκούν τώρα σε μια νέα διοίκηση με καλύτερα αποτελέσματα ή στην ανάδειξη της νεότερης γενιάς της οικογένειας Cho.

Παράλληλα, ο θάνατος του πατριάρχη πυροδότησε τα σενάρια περί ενός πολέμου προσφορών για το μερίδιο του 70χρονου εκλιπόντος στη μητρική εταιρεία, όπως αναφέρει ο αναλυτής της Shinyoung Securities, Um Kyung-a.

Όπως λέει: «φυσικά η οικογένειά του θα προσπαθήσει να κληρονομήσει τις μετοχές του, αλλά αυτό μπορεί να απαιτήσει χρόνο και χρήμα… Αρα ανοίγει ένα παράθυρο για πιθανή μάχη ανάληψης του ελέγχου».

Ο Cho είναι κάτοχος μεριδίου 17,8% της Hanjin Kal που ελέγχει τον αεροπορικό κολοσσό, ενώ ο ίδιος και η οικογένειά του ελέγχουν συνολικά το 29% της μητρικής εταιρείας.

Πιθανός διάδοχος του Cho, είναι ο μοναχογιός του και πρόεδρος της εταιρείας Cho Won-tae.

Η μετοχή της Korean Air ενισχύθηκε κατά 8,2% μετά την ανακοίνωση του θανάτου του Cho, που αποτελεί τη μεγαλύτερη άνοδο από τα μέσα του περασμένου Νοεμβρίου.

Η μετοχή της Hanjin Kal κέρδισε 24,4% και αναρριχήθηκε σε υψηλό δύο μηνών, ενώ η γενικότερη εικόνα της αγοράς ήταν υποτονική.

Όταν ανέλαβε την Korean Air από τον πατέρα του, ο Cho απέκτησε τη φήμη του τολμηρού και έξυπνου επιχειρηματία που κατάφερε να την αναδείξει στη μεγαλύτερη αεροπορική της Ασίας, με 166 αεροσκάφη τα οποία πραγματοποιούσαν διεθνείς πτήσεις σε 111 πόλεις σε 43 χώρες.

Κατά τη διάρκεια της ασιατικής οικονομικής κρίσης στα τέλη του ’90, άρπαξε την ευκαιρία για επέκταση και αγόρασε 27 αεροσκάφη Boeing.

Λίγα χρόνια μετά κατά τη διάρκεια ακόμα μιας κρίσης, προχώρησε σε μαζική αγορά Airbus A380 το 2003.

Έφυγε από τη ζωή μετά από μακροχρόνια ασθένεια σε νοσοκομείο του Λος Άντζελες νωρίς το πρωί της Δευτέρας, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία χωρίς να δώσει άλλες πληροφορίες.

Στέλεχος της εταιρείας ανέφερε ότι ο Cho έκανε χειρουργείο για μια πάθηση στον πνεύμονα και ότι τα τελευταία χρόνια η κατάσταση της υγείας του είχε επιδεινωθεί.

Σε κάθε περίπτωση, η ασθένειά του δεν ήταν ευρέως γνωστή και ο θάνατός του αιφνιδίασε την κοινή γνώμη της Νότιας Κορέας. Μόλις πέρυσι ο εκλιπών είχε μεταφέρει την Ολυμπιακή Φλόγα στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες της Πιόνγιανγκ.