Της Σμαρώς Μακροπούλου

«Από PhD σε CEO: η αντισυμβατική ιστορία του delivery.gr». Αυτός είναι ο τίτλος που έδωσαν οι διοργανωτές του δικτύου Startup Grid Athens στη νέα τους συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τηνΤρίτη (26/2), στο Found.ation, στην οποία ο Νίκος Ιωάννου – ο ιδρυτής της delivery.gr – αφηγήθηκε τη δική του ξεχωριστή ιστορία.

Και μάλλον ο τίτλος δεν θα μπορούσε να είναι πιο αντιπροσωπευτικός της διαδρομής που ακολούθησε ο CEO μιας από τις δημοφιλέστερες ηλεκτρονικές πλατφόρμες στην Ελλάδα.

Ο Νίκος εργαζόταν από νεαρή ηλικία ως προγραμματιστής πριν πάει για σπουδές στη Φυσική στο τμήμα της Πάτρας, κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα σε πληροφορική και διδακτορικό σε μικροηλεκτρονική από το ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος». Ταυτόχρονα με την ερευνητική δραστηριότητα, ίδρυσε το delivery.gr το 2006 ξεκινώντας από την Πάτρα, το οποίο αποτελεί την πρώτη χρονολογικά πλατφόρμα για διαδικτυακή αποστολή παραγγελιών φαγητού στη χώρα. Παράλληλα με την επιχειρηματική δραστηριότητα εργάστηκε σαν λέκτορας στο Πανεπιστήμιο Πατρών.

del444

Τι ήταν όμως αυτό που τον ώθησε στην επιχειρηματικότητα και μακριά από τη διδασκαλία; Όπως δήλωσε ο ίδιος στο newmoney.gr, «Ουσιαστικά η ιδέα ήταν καθαρά για βιοποριστικούς λόγους. Ο χώρος του πανεπιστημίου έχει καθυστερήσεις, οικονομικά, οπότε χρειαζόμουν χρήματα για να συνεχίσω τις σπουδές μου».

To delivery.gr είναι η μοναδική ελληνική εταιρεία στη συγκεκριμένη αγορά, ενώ η ανάπτυξη της είναι συνεχόμενη και οργανική. Αυτή τη στιγμή φιλοξενεί 2500 επιχειρήσεις εστίασης ανά τη χώρα και στέλνει πάνω από 6000 παραγγελίες ημερησίως.

Η δημιουργία και ανάπτυξή του το 2006 ερχόταν σε μια εποχή όπου το ίντερνετ ήταν κάτι καινούριο για τον χώρο εστίασης στην Ελλάδα. «Οι δυνητικοί πελάτες όταν τους πρωτοπλησίασα για να ενταχθούν στην πλατφόρμα με αντιμετώπιζαν πάρα πολύ επιφυλακτικά, δεν ήξεραν τι είναι το ίντερνετ», εξηγεί ο κ. Ιωάννου.«Αυτό και σε συνδυασμό με τις χαμηλές ταχύτητες τότε, δυσκόλευε πάρα πολύ το όλο εγχείρημα. Το project φαινόταν πολύ μελλοντικό», προσθέτει. 

Ερωτηθείς για το πώς αντιμετώπισε έπειτα τον έντονο ανταγωνισμό από τις νέες εταιρείες delivery φαγητού, ο ίδιος αναφέρει ότι ο ανταγωνισμός μάλλον τον βοήθησε.

«Εκπαιδεύσαμε μαζί με τις άλλες εταιρείες την αγορά, στην ουσία. Βλέπαμε πως κινείται ο ανταγωνισμός, οπότε πλησιάζαμε τα εστιατόρια με παρόμοιο τρόπο».

Αναφερόμενος στη νεοεισαχθείσα στην ελληνική αγορά φιλανδική Wolt, ο κ. Ιωάννου ανέφερε πως έχει και ο ίδιος απορία για το πώς θα εξελιχθεί το εγχείρημά της. «Υπήρχε μια παρόμοια εταιρεία που ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη, αλλά δεν προχώρησε. Η Wolt στο εξωτερικό πέτυχε, οπότε περιμένω να δω τι θα γίνει και στην Ελλάδα».

Το ενδιαφέρον με την delivery.gr δεν είναι μόνο ο ανορθόδοξος χρόνος δημιουργίας της, ούτε η πρωτοπορία της στην ελληνική αγορά online delivery, αλλά και το γεγονός ότι η εταιρεία έχει καταφέρει να αναπτυχθεί χωρίς ξένη χρηματοδότηση.

«Αν το 2006 πήγαινα στα funds και ζητούσα χρήματα για αυτό που ήθελα να κάνω, θα με έδιωχναν. Τότε η αγορά δεν λειτουργούσε έτσι. Η αλήθεια είναι ότι μας έγινε τρεις φορές πρόταση για εξαγορά από ξένη εταιρεία, αλλά η συμφωνία δεν προχώρησε. Τώρα που υπάρχει ενδιαφέρον για startups από funds, είναι η ευκαιρία για τους νέους επιχειρηματίες να τολμήσουν», λέει ο κ. Ιωάννου.

Όσο για τα επόμενα βήματα της delivery.gr; Όπως μας πληροφόρησε ο CEO, η εταιρεία σχεδιάζει επέκταση στην Κύπρο, αλλά ταυτόχρονα και delivery άλλων προϊόντων. «Δεν με περιορίζει το φαγητό. Σκέφτομαι να επεκταθώ και σε delivery άλλων προϊόντων – supermarket ή περίπτερα, για παράδειγμα», δήλωσε.

«Ιδιαίτερο μυστικό για την επιτυχία δεν υπάρχει. Δεν είναι εύκολο να γίνει ένα τέτοιο εγχείρημα, έχει πολύ κόπο. Όλα τα χρήματα τα οποία βγαίνουν επανεπενδύονται μέσα στην επιχείρηση για πολύ μεγάλο διάστημα μέχρι να μπορέσεις να την αναπτύξεις. Και όσο καλή τεχνολογία και αν δημιουργήσεις, αν δεν έχεις καλή ομάδα marketing να την επικοινωνήσει, δεν θα πετύχει ποτέ»