© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Το 2025 αποτελεί σημείο καμπής για την ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς μπαίνει σε φάση επιτάχυνσης του πενταετούς στρατηγικού της πλάνου (2023-2028). «Το 2025 είναι χρονιά επιτάχυνσης του 5ετούς στρατηγικού μας πλάνου, που ξεκίνησε το 2023 και πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2028.
Προχωράμε το πλάνο εκσυγχρονισμού και εξορθολογισμού των καταστημάτων μας και εστιάζουμε στην αποδοτικότητα και την περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου μας, πάντα με γνώμονα τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του πελάτη», δηλώνει ο κ. Νίκος Λαβίδας, Brand President.
Μέχρι σήμερα, η ΑΒ έχει ανοίξει 8 νέα και έχει ανακαινίσει 10 εταιρικά καταστήματα, με επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, «τερματίσαμε τη λειτουργία 11 εταιρικών καταστημάτων για λόγους αποδοτικότητας», επισημαίνει ο κ. Λαβίδας.
Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στην ανάπτυξη του δικτύου franchise, με 115 νέα καταστήματα από το 2023 και στόχο να φτάσουν τα 410 ως το τέλος του 2025, σε σύνολο άνω των 650 σημείων. «Με αυτόν τον τρόπο, απαντάμε στις σύγχρονες ανάγκες των καταναλωτών για ευέλικτα σημεία πώλησης σε γειτονιές και με διευρυμένο ωράριο.
Συνεχίζουμε να δίνουμε ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ώστε να καλυφθούν σύγχρονες καταναλωτικές ανάγκες, ειδικά σε περιοχές αυξημένης τουριστικής και αστικής κινητικότητας», λέει ο κ. Λαβίδας.
Η τεχνολογία αποτελεί βασικό πυλώνα του αναπτυξιακού πλάνου. «Μέχρι το τέλος του έτους στοχεύουμε στην υλοποίηση ενός εκτεταμένου επενδυτικού πλάνου, το οποίο περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστημάτων αυτόματων ταμείων σε περισσότερα από 200 καταστήματα με συνολική επένδυση 3,5 εκατ. ευρώ, καθώς και την υιοθέτηση ηλεκτρονικών ετικετών τιμών σε 190 καταστήματα, μια επένδυση 7 εκατ. ευρώ», επισημαίνει.
Παράλληλα, προσθέτει, «έχουμε αναπτύξει περαιτέρω την omnichannel εμπειρία, με μία πιο εύχρηστη εφαρμογή που λειτουργεί σαν προσωπικός βοηθός αγορών», ενώ στο πρόγραμμα πιστότητας AB Plus συμμετέχει πάνω από το 80% των πελατών.
Η τουριστική ανάπτυξη αποτελεί επίσης βασικό στόχο του σχεδίου της ΑΒ Βασιλόπουλος. «Διαθέτουμε περίπου 130 (70 εταιρικά και 60 franchise) σε τουριστικές περιοχές, τα οποία συμμετέχουν στο 21,8% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης.
Την τελευταία 3ετία έχουμε ανοίξει 6 εταιρικά και 13 franchise καταστήματα σε τουριστικές περιοχές, μια επένδυση της τάξης των 20 εκατ. ευρώ και αναζητούμε συνέχεια ευκαιρίες για ανάπτυξη του δικτύου μας σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς».
Ωστόσο, «η τροφοδοσία στα νησιά μας γίνεται φέτος με επιπλέον κόστος που φτάνει το 15%, καθώς οι μεταφορικοί ναύλοι έχουν αυξηθεί σημαντικά, ενώ έχουν ανακοινωθεί και άλλες αυξήσεις από 1/1/2026. Προσπαθούμε να απορροφούμε όλες αυτές τις αυξήσεις και να μην τις περνάμε στις τιμές των προϊόντων μας», τονίζει ο κ. Λαβίδας.
Ως εκ τούτου, και σε συνδυασμό με τα γεωπολιτικά τεκταινόμενα, οι προκλήσεις στην κερδοφορία του κλάδου μεγαλώνουν. «Η σημαντικότερη πρόκληση που δεχόμαστε είναι η πίεση στην κερδοφορία. Αντί να μειώνεται το κόστος, το μεσοσταθμικό μας κόστος αυξάνεται διαρκώς: ενοίκια, τέλη, μισθοί, μεταφορικά και ενέργεια.
Η κατάσταση στη Μέση Ανατολή αναμένεται να εκτοξεύσει περαιτέρω το ενεργειακό κόστος. Η αύξηση του κόστους σε συνδυασμό με την κερδοφορία του κλάδου κάτω του 1,5% δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα», υπογραμμίζει ο Brand President της ΑΒ Βασιλόπουλος.
Σημαντική, επίσης, πρόκληση για τον ίδιο αποτελεί και η έλλειψη προσωπικού. «Η εύρεση ανθρώπινου δυναμικού είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τον κλάδο. Ψάχνουμε διαρκώς λύσεις, είτε μέσω συνεργασιών με εταιρείες παροχής υπηρεσιών είτε μέσω τεχνολογίας.
Ομως οι επενδύσεις αυτές επιβαρύνουν πλήρως τον κλάδο, καθώς εξαιρούμαστε από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά προγράμματα. Χρειάζεται η κυβέρνηση να αναγνωρίσει τις αντικειμενικές δυσκολίες και να μας στηρίξει έμπρακτα».
Η άρση των κυβερνητικών περιοριστικών μέτρων που είχαν ληφθεί προ τετραετίας για τη συγκράτηση του πληθωρισμού δίνει κάποια ευελιξία, αλλά όπως διευκρινίζει ο κ. Λαβίδας: «Οι πραγματικές μειώσεις τιμών έρχονται όταν οι παραγωγοί και οι προμηθευτές μειώνουν τις τιμές. Στον κλάδο μας υπάρχει η λανθασμένη αντίληψη ότι για τις αυξήσεις τιμών ευθύνονται τα σούπερ μάρκετ. Οπως δεν ευθύνονται τα πρατήρια καυσίμων για τις αυξήσεις στα καύσιμα, έτσι δεν ευθύνονται και τα σούπερ μάρκετ για τις τιμές στα τρόφιμα», τονίζει.
Κλείνοντας, τον ρωτάμε για τις τάσεις συγκέντρωσης που απελευθερώνονται στην αγορά και τη στάση της εταιρείας. «Ολόκληρος ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε φάση επαναπροσδιορισμού. Βλέπουμε έντονη κινητικότητα, νέες στρατηγικές συμμαχίες, επενδύσεις σε τεχνολογία και ψηφιακή εμπειρία, καθώς και αναδιάρθρωση δικτύων.
Το έχω πει πολλές φορές: η αγορά θα συγκεντρωθεί, καθώς οι μικρές αλυσίδες δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και την αύξηση του κόστους. Εμείς κάνουμε στοχευμένες κινήσεις, εστιάζοντας σε περιοχές που δεν διαθέτουμε ακόμη ισχυρή παρουσία και σε τουριστικούς προορισμούς.
Πρόσφατα εξαγοράσαμε μία μικρή αλυσίδα στην Ηλεία και μεμονωμένα καταστήματα στη Μήλο και την Ερμιόνη. Στόχος μας παραμένει να είμαστε παντού, σε κάθε περιοχή και γειτονιά της Ελλάδας!» καταλήγει ο κ. Λαβίδας.
Διαβάστε ακόμη
Fieratex: Μετά την πτώχευση έρχεται το σφυρί για τη μονάδα στο Κιλκίς (pics)
Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών: Πώς θα αντιμετωπίσει το greenwashing
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.