Προειδοποιητικό μήνυμα για τον κίνδυνο αναζωπύρωσης του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων απευθύνει η Imperial Brands Hellas, με τον πρόεδρό και διευθύνοντα σύμβουλο Νίκο Νικηφορίδη να υπογραμμίζει την ανάγκη σταθερότητας στο φορολογικό πλαίσιο και προσεκτικού σχεδιασμού σε κάθε αλλαγή που αφορά τον κλάδο.
«Οποιαδήποτε άτακτη ή αιφνίδια αύξηση των φόρων στα καπνικά προϊόντα έχει αποδειχθεί ότι δεν αποφέρει περισσότερα έσοδα στο κράτος, αλλά αντίθετα τροφοδοτεί τη μαύρη αγορά», τόνισε ο κ. Νικηφορίδης την ώρα που αυξάνονται οι πιέσεις από τις Βρυξέλλες να αυξηθεί περαιτέρω η φορολογία στα καπνικά πανευρωπαϊκά, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν εν μέρει τα μεγάλα αμυντικά προγράμματα.
Ο επικεφαλής της Imperial Brands Hellas, που διαχειρίζεται γνωστά διεθνή brands όπως Davidoff, West, JPS, καθώς και τα blu και Pulze στα νέας γενιάς προϊόντα, υπενθύμισε κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης χθες, ότι την περίοδο του 2015, οι διαδοχικές αυξήσεις στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης εκτόξευσαν το ποσοστό των παράνομων τσιγάρων από 4%-5% στο 23,5%, προκαλώντας τεράστιες απώλειες εσόδων και πλήγμα στη νόμιμη αγορά. Σήμερα, σύμφωνα με την ετήσια Έκθεση της KPMG, η κατανάλωση παράνομων τσιγάρων έχει περιοριστεί στο 17,5% της συνολικής αγοράς, όμως οι απώλειες για το Δημόσιο παραμένουν σημαντικές – περίπου 438 εκατ. ευρώ το 2024.
«Το λαθρεμπόριο παραμένει η μεγαλύτερη απειλή για τη νομιμότητα και τον υγιή ανταγωνισμό. Αν δεν υπάρχει σταθερότητα και έλεγχος, όλοι –εταιρείες, καταναλωτές και κράτος– χάνουν», υπογράμμισε ο κ. Νικηφορίδης.
Η αγορά σε φάση μετάβασης
Η ελληνική αγορά καπνικών προϊόντων βρίσκεται σε φάση μετάβασης, με τα νέας γενιάς προϊόντα –θερμαινόμενα, ηλεκτρονικά και μιας χρήσης– να κερδίζουν έδαφος, αν και τα παραδοσιακά τσιγάρα εξακολουθούν να κυριαρχούν σε όγκο κατανάλωσης.
Σε όρους αξίας, τα παραδοσιακά προϊόντα καλύπτουν περίπου 45% της αγοράς και τα νέας γενιάς 55%, ενώ σε όγκο η εικόνα αντιστρέφεται, με τα παραδοσιακά να φτάνουν το 74% της συνολικής κατανάλωσης.
Η εγχώρια κατανάλωση έχει μειωθεί στα 18 δισ. τσιγάρα από 33 δισ. πριν από 15 χρόνια, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται σταδιακά προς πιο σύγχρονες μορφές καπνικών.

Σταθερή κερδοφορία
Η Imperial Brands Hellas με 11,2% μερίδιο στο σύνολο της ελληνικής αγοράς καπνικών προϊόντων, θεωρείται ηγέτης στα ηλεκτρονικά τσιγάρα μιας χρήσης, όπου κατέχει 43,2% μερίδιο – ποσοστό αυξημένο κατά 10% από την προηγούμενη χρονιά. Παράλληλα, στα θερμαινόμενα προϊόντα διατηρεί 3,6% της αγοράς, συνεχίζοντας να επενδύει σε καινοτομία και υπεύθυνη ανάπτυξη.
Στις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, η εταιρεία εμφάνισε για τη χρήση 2024 καθαρές πωλήσεις 86,72 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά περίπου 14% σε σχέση με το 2023 (76,34 εκατ. ευρώ). Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 4 εκατ. ευρώ έναντι 3,59 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ενώ η εταιρεία διένειμε μέρισμα 4,4 εκατ. ευρώ στους μετόχους, μετά τα 3,6 εκατ. ευρώ του 2023. Ο μ.ο. του προσωπικού που απασχολήθηκε πέρυσι ήταν 110 εργαζόμενοι.
Διαβάστε ακόμη
Νέες κορυφές για χρυσό και ασήμι – Ευάλωτο το risk sentiment (γραφήματα)
Αλλάζει ραγδαία η ασφαλιστική αγορά: Οι επενδύσεις, τα deals, οι κίνδυνοι
“Δεν προλαβαίνω να μαγειρέψω” – Delivery, έτοιμα γεύματα και γρήγορες συνταγές γιατί ο χρόνος πιέζει
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.