Παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις και τις εμπορικές προκλήσεις που προκαλούν οι δασμοί, ο Νίκος Βασιλείου, διευθύνων σύμβουλος της Bright Special Lighting A.E. και υποψήφιος για το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, βλέπει σημαντικές ευκαιρίες για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις.

«Ζούμε σε εποχή αναταράξεων, αλλά η Αμερική είναι μια υπερδύναμη. Είναι μια χώρα με εκατοντάδες εκατομμύρια κόσμου, καταναλώνει, έχει μια δυναμική οικονομία», λέει στο newmoney ο κ. Βασιλείου. «Παρά τις δυσκολίες, η Ελλάδα και η ελληνική επιχειρηματικότητα έχουν τρόπο να διεισδύσουν. Έχουμε μια πολύ καλή ομογένεια που βοηθάει πάρα πολύ, και οι Αμερικανοί είναι ανοιχτοί άνθρωποι. Αν δουν ότι υπάρχει συμφέρον και από τις δύο πλευρές, οι πόρτες ανοίγουν», προσθέτει.

Ο ίδιος εστιάζει στη στρατηγική αλλαγή πλεύσης του Επιμελητηρίου, το οποίο – όπως λέει – οφείλει να πάψει να είναι αποκλειστικά εργαλείο εξυπηρέτησης των αμερικανικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. «Αυτό που αλλάζει είναι ότι θέλουμε να βοηθήσει το Επιμελητήριο και τους Έλληνες επιχειρηματίες να κάνουν εξαγωγές στην Αμερική. Πλέον έχουμε δική μας έδρα στην Ουάσινγκτον, κάτω από τη σκέπη του American Chamber, που απευθύνεται σε όλες τις Πολιτείες. Αυτό μπορεί να γίνει πολύτιμο εργαλείο για όποιον θέλει να διεισδύσει στην αμερικανική αγορά. Να ξέρει σε ποια Πολιτεία υπάρχουν ανάγκες, ποιοι είναι οι άνθρωποι-κλειδιά, να μην κινείται στα τυφλά», επισημαίνει.

Ο κ. Βασιλείου αναγνωρίζει τις προκλήσεις από πλευράς δασμών, ωστόσο προτείνει λύσεις που ξεφεύγουν από το κλασικό εξαγωγικό μοντέλο. «Το θέμα των δασμών είναι σοβαρό, αλλά η λύση δεν είναι να κλαίμε πάνω από το πρόβλημα. Πιστεύω ότι η ελληνική επιχειρηματικότητα μπορεί να εξάγει την τεχνογνωσία της. Να δημιουργηθούν μικτές επιχειρήσεις στην Αμερική. Να στέλνουμε πρώτες ύλες και να γίνεται η συναρμολόγηση ή η τυποποίηση εκεί. Έτσι, οι δασμοί μειώνονται, δημιουργούνται θέσεις εργασίας και οι ελληνικές εταιρείες αποκτούν παρουσία σε μια κολοσσιαία αγορά».

Ο ίδιος γνωρίζει εκ των έσω τις απαιτήσεις και τις δυσκολίες της διεθνούς επιχειρηματικότητας. Ως επικεφαλής της Bright, έχει χτίσει εξαγωγική παρουσία σε πάνω από 20 χώρες, με ισχυρό αποτύπωμα σε Ηνωμένο Βασίλειο, Σουηδία, Νορβηγία, Μέση Ανατολή (Σαουδική Αραβία, Ντουμπάι), αλλά και στη Βόρεια Αφρική (Αλγερία, Μαρόκο, Τυνησία, Αίγυπτος).

«Χτίζουμε και ισχυρή παρουσία στις ΗΠΑ. Έχουμε γραφείο στη Ν. Υόρκη, στο Μανχάταν και αποθήκες στην Αστόρια. Πηγαίνουμε κάθε χρόνο σε τρεις εκθέσεις – κυρίως αρχιτεκτονικού φωτισμού. Η αγορά είναι απαιτητική, ειδικά μετά την πανδημία, αλλά αν πας στοχευμένα και έχεις καλό προϊόν, ανοίγει», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Η πρότασή του ενόψει των εκλογών της 30ής Ιουνίου στο Ελληνοαμερικανικό Επιμελητήριο βασίζεται σε συγκεκριμένες δράσεις και στόχους. Προτάσσει την ανάγκη για πιο επιθετική στρατηγική εξωστρέφειας και συγκροτημένη στήριξη B2B συνεργασιών, αξιοποιώντας τη νέα μόνιμη δομή στην Ουάσινγκτον. Παράλληλα, βλέπει και άλλες προοπτικές πέραν του εμπορίου.

«Ένας από τους στόχους το επόμενο διάστημα πχ είναι να λειτουργήσουν ιδιωτικά πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Να έρθουν μεγάλα brands από την Αμερική και να γίνει η χώρα μας εκπαιδευτικό hub για τα Βαλκάνια, το Ισραήλ, την Αίγυπτο. Αυτά είναι έργα με πολλαπλασιαστική αξία», επισημαίνει.

Κλείνοντας, υπογραμμίζει το βασικό του μήνυμα για τις επιχειρήσεις που κοιτάζουν προς ΗΠΑ:

«Η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα έχει φοβερές προοπτικές να διεισδύσει στην αμερικανική αγορά – και όχι απλά για να πουλήσει. Για να συνεργαστεί. Να είναι εκεί, να έχει ρίζες και προοπτική. Αυτή είναι η νέα εποχή που πρέπει να φέρει το Επιμελητήριο».

Διαβάστε ακόμη

Miele: Επεκτείνεται με ελληνική σφραγίδα και γερμανική στρατηγική

Ανελκυστήρες: Αναβάλλεται η πιστοποίηση – Πρώτα η απογραφή, μετά οι έλεγχοι

H&M: Δίνει στην ελληνική θυγατρική περιφερειακό ρόλο στη ΝΑ Ευρώπη (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα