Η μετοχή της Olympus εκτοξεύθηκε στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων έξι ετών, μετά την ανακοίνωση του ιαπωνικού ομίλου ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού ότι θα μειώσει το προσωπικό και θα εξορθολογίσει τις λειτουργίες του. Η μετοχή ενισχύθηκε έως και 15%, στα ¥2.154, κατά τη συνεδρίαση της Δευτέρας στο Τόκιο, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή άνοδο από τον Νοέμβριο του 2019.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Olympus, Μπομπ Γουάιτ, ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει την περικοπή περίπου 2.000 θέσεων εργασίας, δηλαδή περίπου 7% του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας παγκοσμίως, καθώς και την αναμόρφωση της περιφερειακής δομής λειτουργίας για τη βελτίωση της παραγωγικότητας. Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει την αναδιάρθρωση της εφοδιαστικής της αλυσίδας, στοχεύοντας σε εξοικονόμηση ¥24 δισ. (157 εκατ. δολάρια).

Μαζί με τα σχέδια αναδιάρθρωσης, η Olympus ανακοίνωσε λειτουργικά κέρδη β’ τριμήνου υψηλότερα των εκτιμήσεων, διατηρώντας αμετάβλητη την πρόβλεψη για τα ετήσια κέρδη στα ¥136 δισ. (884 εκατ. δολάρια).

Η νέα επιχειρησιακή στρατηγική αφήνει «θετική εντύπωση» και δείχνει ότι η εταιρεία «στοχεύει σε προοδευτική βελτίωση με ρεαλιστικούς στόχους», ανέφερε ο αναλυτής της Citi Research, Μασαχίρο Σιμπάνο.

Ο Γουάιτ προχωρά στις αλλαγές έπειτα από μια δύσκολη περίοδο. Ανέλαβε καθήκοντα εν μέσω αναταράξεων που προκάλεσε η αιφνίδια αποχώρηση του πρώην CEO Στέφαν Κάουφμαν πέρυσι, ενώ η εταιρεία αντιμετωπίζει και προειδοποιήσεις από τις αμερικανικές αρχές σχετικά με θέματα ποιοτικού ελέγχου προϊόντων.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Olympus είχε «επικαλύψεις σε όλα τα επίπεδα» — από τα οικονομικά και τον ποιοτικό έλεγχο μέχρι το marketing και τους ανθρώπινους πόρους — λόγω της περιφερειακής δομής της. «Δεν είχαμε παγκοσμιοποιήσει τις βασικές λειτουργίες μας. Είχαμε πολλούς ανθρώπους που έκαναν καλή δουλειά, αλλά αποσπασματικά», σημείωσε.

Για το εξάμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, η εταιρεία ανακοίνωσε πτώση 35% στα λειτουργικά κέρδη, στα ¥46 δισ., ενώ οι πωλήσεις υποχώρησαν 4,2% στα ¥454,4 δισ. Ωστόσο, τα αποτελέσματα εμφανίζονται «σημαντικά βελτιωμένα» σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο, χάρη στις πωλήσεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία που αντιστάθμισαν τις απώλειες σε Κίνα και Ιαπωνία, όπως ανέφερε ο αναλυτής της Jefferies Japan, Στίβεν Μπάρκερ.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η Olympus προχωρά σε ένα πιο ευέλικτο μοντέλο με σαφέστερη λογοδοσία, με στόχο την επίτευξη ετήσιας αύξησης πωλήσεων 3% έως το οικονομικό έτος 2027. Περίπου το 70% των προμηθευτών της εταιρείας βρίσκονται στην Ιαπωνία, παρότι το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων προέρχεται από ΗΠΑ και Ευρώπη, κάτι που επίσης επανεξετάζεται προς όφελος κόστους και ανθεκτικότητας.

Στην Κίνα, η Olympus προσπαθεί να ανακτήσει ανταγωνιστικότητα, προσαρμόζοντας την παραγωγή και ενισχύοντας τις σχέσεις με τις αρχές, καθώς οι κυβερνητικές πολιτικές ευνοούν τα εγχώρια προϊόντα. Στις ΗΠΑ, η εταιρεία αναμένει ότι ορισμένοι έλεγχοι από τις ρυθμιστικές αρχές θα ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του έτους, μετά την προειδοποίηση του FDA τον Ιούνιο σχετικά με την εισαγωγή συγκεκριμένων ιατρικών συσκευών που παράγονται στην Ιαπωνία.

Διαβάστε ακόμη

Σε νέες μελέτες για τη διαχείριση των μετρητών θα προχωρήσουν οι τράπεζες Αnte portas o νέος ευρωπαϊκός κανονισμός

Πλειστηριασμοί: Για ποιες «επώνυμες» περιπτώσεις κληρώνει αυτή την εβδομάδα (pics)

BBC: Tο βίντεο με το μοντάζ στον Τραμπ που οδήγησε στην παραίτηση δύο στελεχών (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα