search icon

Επιχειρήσεις

Εντυπωσιακή η ανάπτυξη της Παπουτσάνης με «όχημα» την πανδημία

Η εταιρεία κατέγραψε κέρδη 6,3 εκατ. το πρώτο εννεάμηνο του 2020 έναντι κερδών 2,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2019 - Σημαντική ενίσχυση κατά 38% στις εξαγωγές που ανήλθαν στα 14,5 εκατ. ευρώ

Ισχυρή ανάπτυξη του κύκλου εργασιών και της κερδοφορίας του στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης καταγράφει η Παπουτσάνης. Και αυτό καθώς η εταιρεία υπό την διοίκηση του κ. Μενέλαου Τασόπουλου έχει καταφέρει να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για απολυμαντικά προϊόντα λόγω της πανδημίας του κορονοϊού επεκτείνοντας το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που κοινοποίησε η εισηγμένη στο ΧΑ εταιρεία ο κύκλος εργασιών παρουσιάζει αύξηση 38% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι φθάνοντας τα 30,8 εκατ. ευρώ.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων διαμορφώθηκαν σε κέρδη 6,3 εκατ. έναντι κερδών 2,7 εκατ. ευρώ το πρώτο εννεάμηνο του 2019. Τα κέρδη μετά τους φόρους αυξήθηκαν σε 3,5 εκατ. ευρώ, έναντι 1 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

«Στις πρωτοφανείς σημερινές συνθήκες, που προκάλεσαν πέραν από τις οικονομικές επιπτώσεις και κοινωνικές και πολιτικές αναταράξεις διεθνώς, καταφέραμε να επιδείξουμε αντοχή και προσαρμοστικότητα και να συνεχίσουμε την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών», επισημαίνει σε δήλωση του ο διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης κ. Μενέλαος Τασόπουλος. Και προσθέτει: «η στρατηγική ανάπτυξης που υιοθετήσαμε και η οποία βασίζεται σε διαφορετικούς τομείς δραστηριότητας αποδείχτηκε επιτυχημένη. Στο ίδιο πλαίσιο, η είσοδός μας στην παραγωγή απολυμαντικών και βιοκτόνων προϊόντων συνέβαλε στην αντιμετώπιση των απωλειών που προέκυψαν από το ξενοδοχειακό κομμάτι».

Θετικές οι προοπτικές

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Παπουτσάνης, για το υπόλοιπο του έτους οι προοπτικές παραμένουν θετικές, ενώ η επόμενη χρονιά αναμένεται να κινηθεί επίσης ανοδικά, οδηγούμενη όπως και από την πλήρη ανάπτυξη εμπορικής συνεργασίας με Γερμανική πολυεθνική εταιρεία, η οποία ξεκίνησε εντός του τρίτου τριμήνου του τρέχοντος έτους. «Για το υπόλοιπο του έτους πιστεύουμε ότι θα συνεχίσουμε την αναπτυξιακή μας πορεία, με οδηγό την περαιτέρω ανάπτυξη των εμπορικών πρωτοβουλιών, την πραγματοποίηση των επενδυτικών μας σχεδίων και την υλοποίηση ενεργειών για την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των brands της εταιρείας», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Τασόπουλος.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης επιπλέον, ώθηση στον κύκλο εργασιών αναμένεται να προσφέρει η περαιτέρω επέκταση των υφιστάμενων συνεργασιών που διατηρεί η Παπουτσάνης με άλλες πολυεθνικές εταιρείες αλλά και η υλοποίηση σημαντικών επενδύσεων στο τμήμα μορφοποίησης σαπώνων, που θα της δώσουν τη δυνατότητα να διπλασιάσει την παραγωγική της δυναμικότητα. Η έναρξη παραγωγής συνθετικού σαπουνιού θα εδραιώσει ακόμα περισσότερο τη θέση της εταιρείας στην αγορά που δραστηριοποιείται.

Παράλληλα, έχουν ήδη αρχίσει και πραγματοποιούνται ενέργειες που εστιάζουν στην ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των brands της Παπουτσάνης, οι οποίες εκτιμάται ότι θα συμβάλλουν εξίσου στην αύξηση του κύκλου εργασιών.

Από την άλλη, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως η κατηγορία των ξενοδοχειακών προϊόντων, αν και θα βελτιωθεί μερικώς τη νέα χρονιά σε σχέση με το 2020, δε θα επανέλθει στα επίπεδα του 2019.

Η «ακτινογραφία» των πωλήσεων του εννεαμήνου

Η σημαντική αύξηση των πωλήσεων, σύμφωνα με την Παπουτσάνης, είναι αποτέλεσμα των υψηλών επιδόσεων που σημείωσε η εταιρεία στις κατηγορίες των επώνυμων προϊόντων και των παραγωγών για τρίτους ενώ σημαντικά συνέβαλε και η αύξηση των πωλήσεων των ειδικών σαπωνομαζών, πρώτης ύλης για την παραγωγή στερεού σαπουνιού. Με το συγκεκριμένο τρόπο η εταιρεία κατάφερε να υπερσκελίσει τη μείωση των πωλήσεων προς την ξενοδοχειακή αγορά εντός και εκτός Ελλάδας.

Αύξηση 38% των εξαγωγών

Η εξαγωγική δραστηριότητα της Παπουτσάνης ενισχύθηκε κατά 38% το εννεάμηνο του 2020 σε σχέση με τους πρώτους εννέα μήνες του 2019. Η αξία των εξαγωγών ανήλθε σε 14,5 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 47% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Το 27% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 9% από πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά, το 49% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 15% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

10 κωδικοί αντισηπτικών

Συγχρόνως, η εταιρεία, από τις αρχές του δευτέρου τριμήνου του 2020, δραστηριοποιείται στην παραγωγή βιοκτόνων και απολυμαντικών με χρήση οινοπνεύματος. Διαθέτοντας την παραγωγική ικανότητα και ευελιξία να καλύψει άμεσα και στο μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες της χώρας, η εταιρεία επεδίωξε και κατάφερε να λάβει την έγκριση των αρμοδίων αρχών για την παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων. Η κατηγορία των αντισηπτικών προϊόντων αναπτύσσεται συνεχώς και πλέον αριθμεί μία γκάμα με 10 διαφορετικούς κωδικούς σε εύρος μεγεθών και συσκευασιών, προκειμένου να ανταποκριθεί σε διαφορετικές ανάγκες και περιστάσεις, τόσο σε επίπεδο ατομικής χρήσης όσο και για τις ανάγκες βιομηχανικών και εταιρικών πελατών, μεγάλων καταστημάτων και ξενοδοχείων.

Οι τομείς δραστηριότητας

Αναλυτικά η δραστηριότητα της εταιρεία ανά τομέα είχε ως εξής:

* Επώνυμα Προϊόντα

Η κατηγορία των επώνυμων προϊόντων της Παπουτσάνης παρουσίασε αύξηση κατά 109% το εννεάμηνο του 2020, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Κύριος μοχλός ανάπτυξης της κατηγορίας είναι η αυξημένη ζήτηση στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής αλλά και αντισηπτικών, ως συνέπεια της πανδημίας του COVID-19.

* Ξενοδοχειακά Προϊόντα

Η κατηγορία των ξενοδοχειακών προϊόντων εμφάνισε συρρίκνωση κατά 63% στους πρώτους εννέα μήνες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, επηρεασμένη από τις ιδιαίτερες συνθήκες που επέβαλε η πανδημία και οι οποίες δεν επέτρεψαν στα ξενοδοχεία να λειτουργήσουν όπως προγραμμάτιζαν.

* Προϊόντα Τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα)

Η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύχθηκε κατά 99% σε σχέση με το εννεάμηνο του 2019. Στην αύξηση του όγκου των πωλήσεων συνέβαλε η περαιτέρω ανάπτυξη υφιστάμενης συνεργασίας με πολυεθνική εταιρεία του εξωτερικού όπως και η υλοποίηση νέας συνεργασίας για την παραγωγή σαπώνων, επίσης με Γερμανική πολυεθνική εταιρεία. Παράλληλα, οι πωλήσεις στερεού σαπουνιού τόσο σε πελάτες εσωτερικού όσο και σε πελάτες εξωτερικού ήταν ενισχυμένες. Συγχρόνως, στην ανάπτυξη της κατηγορίας συνέβαλε και η πώληση αντισηπτικών σε βιομηχανικούς πελάτες από την εγχώρια αγορά.

* Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών

Η συγκεκριμένη κατηγορία απευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού και αναπτύχθηκε κατά 34%. Η διεύρυνση του πελατολογίου αλλά και η γενικότερα αυξημένη ζήτηση, καθώς αποτελεί ενδιάμεσο προϊόν που χρησιμοποιείται για την παραγωγή σαπώνων, συνέβαλαν στην επέκταση των πωλήσεων.

Exit mobile version