Σε φάση ανάπτυξης εισέρχεται η εταιρεία “Παπουτσάνης” η οποία επενδύει στις εξαγωγές με όχημα τα επώνυμα καλλυντικά προϊόντα περιποίησης σώματος και μαλλιών “Olivia”.

Η διαρκής βελτίωση των οικονομικών της μεγεθών εκτιμάται ότι θα συνεχιστεί και το 2019 με τις προοπτικές να παραμένουν θετικές. Όπως επεσήμαναν σήμερα κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου εκπρόσωποι της διοίκησης, για το 2019 η εταιρεία “Παπουτσάνης” δίνει έμφαση στην περαιτέρω διεύρυνση και ενίσχυση των συνεργασιών της, στην εφαρμογή εμπορικών πρωτοβουλιών, στην ανάπτυξη και εξέλιξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της και την αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας.

Σύμφωνα με τον Μιχάλη Παναγή, διευθύνοντα σύμβουλο της “Παπουτσάνης ΑΒΕΕ”, το 2019 αναμένεται ανάπτυξη και στους τέσσερις τομείς δραστηριότητας της εταιρείας με ενίσχυση των επώνυμων προϊόντων, αύξηση των εξαγωγών ξενοδοχειακών προϊόντων και στόχευση σε νέες αγορές και συνεργασίες.

Στο ίδιο πλαίσιο, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη των δραστηριοτήτων της. Σύμφωνα με τον Μενέλαο Τασόπουλο, εκτελεστικό αντιπρόεδρο της “Παπουτσάνης ΑΒΕΕ”, την τελευταία διετία (2017 και 2018) υλοποιήθηκε πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 4 εκατ. ευρώ που περιλαμβάνει νέες παραγωγικές γραμμές στο τμήμα καλλυντικών και πλαστικών και την ενίσχυση των αυτοματισμών και της παραγωγικότητας στο τμήμα σαπώνων. Το 2019 προγραμματίζονται επενδύσεις 1,2 εκατ. ευρώ. Όπως ανέφερε, η εταιρεία συζητά την υλοποίηση κάποιων νέων επιχειρηματικών σχεδίων τα οποία πιθανότατα να χρειαστούν επιπλέον επενδύσεις στοχευμένες. Στην περίπτωση αυτή το αρχικά προγραμματισμένο ποσό για την υλοποίηση επενδύσεων θα αναπροσαρμοστεί προκειμένου να καλυφθούν οι νέες ανάγκες.

Παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση δίνεται από την διοίκηση στην περαιτέρω ενίσχυση της εξωστρέφειας της εταιρείας. Όπως τόνισε ο κ. Παναγής η εξωστρέφεια της “Παπουτσάνης” έχει δύο βασικούς τομείς : Είναι η εμβάθυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες και πολύ ισχυρούς παίκτες στην αγορά των καλλυντικών και το δικό μας δίκτυο διανομής”.

“Στον πρώτο τομέα, είπε, έχουμε κάνει πολύ σημαντικά βήματα ενώ στον δεύτερο καλούμαστε να δούμε την αγορά να την αξιολογήσουμε και να ενισχύσουμε τις ενέργειές μας. Τα καλλυντικά προϊόντα περιποίησης σήματος και μαλλιών “Olivia” είναι το όχημα για τις εξαγωγές των επωνύμων προϊόντων. Είμαστε πολύ προσεκτικοί για το πως θα κινηθούμε”.

Πρώτες αγορές -στόχοι είναι οι ΗΠΑ και ο Καναδάς. Στην Αμερική, μέσω στρατηγικής συνεργασίας με τοπική εταιρεία, η “Παπουτσάνης” διαθέτει τα προϊόντα της σε 400 σημεία πώλησης, κυρίως φαρμακεία. Στόχος είναι τα σημεία πώλησης στην Αμερική να διπλασιαστούν το 2019. “Έχουμε το σωστό στρατηγικό εταίρο και τη σωστή ομάδα από την πλευρά μας να υποστηρίξει αυτό το εγχείρημα στην Αμερική” ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παναγής και πρόσθεσε ότι η εταιρεία “κάνει αντίστοιχη προσπάθεια για την τοποθέτηση των προϊόντων “Olivia” στην αγορά της Κορέας αλλά και σε επιλεγμένα σημεία πώλησης στην Ευρώπη”.

Στο πλαίσιο αυτό η “Παπουτσάνης” προχώρησε, σε συνεργασία με την πολωνική σαπωνοποιία Betasoap και στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Πολωνία η οποία θα εμπορεύεται τα προϊόντα της “Παπουτσάνης” στην αγορά της χώρας.

Μέσω της νέας στρατηγικής συνεργασίας με την Betasoap Sp. z o.o., η “Παπουτσάνης” στοχεύει, ταυτόχρονα, να διεισδύσει στην αγορά καλλυντικών της Ρωσίας και της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ/CIS).

Αναφορικά με τη στόχευση της διοίκησης για τους τέσσερις τομείς δραστηριότητας της “Παπουτσάνης”, αναφέρθηκε ότι για τα επώνυμα προϊόντα (ποσοστό 23% του κύκλου εργασιών της εταιρείας) στόχος είναι η εμβάθυνση και διεύρυνση των συνεργασιών σε Ελλάδα και εξωτερικό, που θα οδηγήσει σε ανάπτυξη του δικτύου διανομής και αύξηση της παραγωγής, η επένδυση στις εξαγωγές με όχημα τα προϊόντα “Olivia” και η περαιτέρω διείσδυση σε επιλεγμένες γεωγραφικές περιοχές και αγορές.

Για τα ξενοδοχειακά προϊόντα (34% του κύκλου εργασιών της εταιρείας) στόχος είναι η προώθηση νέων προϊοντικών προτάσεων και η επέκταση των brands καθώς και η ανάπτυξη νέων συνεργασιών για την τοποθέτηση σε πολυτελή και boutique ξενοδοχεία. Επίσης, η ανάπτυξη των εξαγωγών μέσω της στρατηγικής συνεργασίας με τη Sysco Guest Supply, της δημιουργίας συνεργασιών με άλλους στρατηγικούς εταίρους και της βελτίωσης του δικτύου πωλήσεων.

Για την παραγωγή προϊόντων για τρίτους και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (29% του κύκλου εργασιών της εταιρείας) αναμένεται σημαντική ανάπτυξη των εξαγωγών λόγω νέων συμβολαίων με στρατηγικό πολυεθνικό παίκτη.

Τέλος για τις σαπωνόμαζες (15% του κύκλου εργασιών της εταιρείας) η διοίκηση παραμένει προσηλωμένη στην ενίσχυση διεθνούς θέσης, στην ανάπτυξη του πελατολογίου και του δικτύου πωλήσεων. Επίσης υλοποιούνται προγράμματα έρευνας και ανάπτυξης σε συνεργασία με την EBRD για την ανάπτυξη νέων τύπων ειδικών σαπωνομαζών.

Η “Παπουτσάνης” είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών από το 1972 και παράγει περισσότερα από 100 εκατομμύρια προϊόντα ετησίως. Διαθέτει πάνω από 6.000 σημεία πώλησης επώνυμων προϊόντων και προϊόντων επιλεκτικής διανομής καθώς και ξενοδοχειακών προϊόντων.

Έχει παρουσία σε περισσότερες από 25 χώρες σε όλο τον κόσμο (όπως Γερμανία, Ην. Βασίλειο, Ιταλία, Γαλλία, Σουηδία, Μεξικό, ΗΠΑ, Ρωσία, Αυστραλία). Το 59% της συνολικής παραγωγής διοχετεύεται στην Ελλάδα, το 31% στην ευρωπαϊκή αγορά, το 7% στις ΗΠΑ και το 3% στην Ασία.

Το Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης δημιουργεί περίπου 100-150 νέες φόρμουλες το χρόνο από εκλεκτές πρώτες ύλες και συστατικά από τη φύση.

Διαθέτει μια υπερσύγχρονη μονάδα στη Ριτσώνα Ευβοίας, σε έκταση 60.000 τ.μ. Είναι η μεγαλύτερη του είδους της στη Νοτιανατολική Ευρώπη, απολύτως καθετοποιημένη και μία από τις πιο εξελιγμένες τεχνολογικά σε όλη την Ευρώπη.

Στις γραμμές παραγωγής παράγονται διαφορετικά είδη σαπώνων, υγρά καλλυντικά αλλά και συσκευασίες PET, φιάλες PE και πώματα. Σημειώνεται ότι στη μονάδα παραγωγής επενδύθηκαν 35 εκατ. ευρώ μεταξύ 2000-2018.