Επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση με τη NIO, ενίσχυση της θέσης στο premium segment μέσω της Porsche, και σταδιακή επέκταση της Toyota στην Αττική μέσω της Autodirect περιλαμβάνει το πλάνο για την επόμενη μέρα της Μοτοδυναμική, όπως το παρουσίασε στους αναλυτές χθες ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Πάρης Κυριακόπουλος σκιαγραφόντας τα νέα κεφάλαια ανάπτυξης που θέλει να ανοίξει.

Με σταθερά βήματα, ο όμιλος επιχειρεί να επαναπροσδιορίσει το επιχειρηματικό του μοντέλο, από τη μηχανοκίνηση στην ηλεκτροκίνηση και από το παραδοσιακό retail σε ένα πιο πολυεπίπεδο οικοσύστημα mobility.

«Ορόσημο η NIO»

Ο Πάρης Κυριακόπουλος χαρακτήρισε την είσοδο της κινεζικής NIO στην ελληνική αγορά ως «ορόσημο για τη Μοτοδυναμική», εξηγώντας ότι δεν πρόκειται απλώς για ένα νέο brand, αλλά για μια πλατφόρμα καινοτομίας στην ηλεκτροκίνηση. «Έχουμε μεγάλες προσδοκίες από τη συνεργασία, όμως προσεγγίζουμε το εγχείρημα με ρεαλισμό και πειθαρχία», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η αρχική επένδυση, όπως είπε, ανέρχεται σε μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και θα πραγματοποιηθεί εντός του δ’ τριμήνου, με στόχο πλήρη ανάπτυξη του project έως το 2029-2030. Η Μοτοδυναμική φιλοδοξεί να χτίσει σταδιακά παρουσία γύρω από το brand, επενδύοντας όχι μόνο στο προϊόν αλλά και στην εμπειρία φόρτισης, συντήρησης και εξυπηρέτησης των πελατών.

Porsche: Ώθηση από την Cayenne

Η Porsche παραμένει ο πιο δυναμικός πυλώνας του ομίλου στον χώρο των premium αυτοκινήτων.
Ο κ. Κυριακόπουλος αναφέρθηκε στη νέα ηλεκτρική Cayenne, που μόλις λανσαρίστηκε, ως «σημαντικό εργαλείο περαιτέρω ανάπτυξης» για την Porsche Hellas, η οποία ήδη συνεισφέρει δυσανάλογα μεγάλο ποσοστό στα κέρδη προ φόρων της Μοτοδυναμικής.

Η ζήτηση για τα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας κινείται ανοδικά, ενισχύοντας τον κύκλο εργασιών του κλάδου αυτοκινήτου κατά 38% στο εννεάμηνο, με περιθώρια που παραμένουν υψηλά παρά την έντονη επενδυτική δραστηριότητα.

Toyota: Σταδιακή επέκταση

Ιδιαίτερο βάρος δίνει η διοίκηση στην ανάπτυξη της Toyota μέσω της θυγατρικής Autodirect, που ήδη δραστηριοποιείται στην Αχαΐα και στις Κυκλάδες. «Η παρουσία στην Αττική είναι στους στόχους μας», σημείωσε ο κ. Κυριακόπουλος, προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα θα γίνει με προσεκτικά βήματα και πλήρη ετοιμότητα λειτουργίας.

Η Autodirect αποτελεί, όπως είπε, «στρατηγική γέφυρα» για τη Μοτοδυναμική ώστε να αποκτήσει ενεργό ρόλο στη διανομή της Toyota στην Ελλάδα, ανοίγοντας νέες πηγές εσόδων και μεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη.

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία του εννεαμήνου, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στα 161,4 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 11,7% σε σχέση με πέρυσι. Το μεικτό κέρδος διαμορφώθηκε στα 37,3 εκατ. ευρώ (+7%) και τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) στα 17,1 εκατ. ευρώ (+1,1%).

Ο κ. Κυριακόπουλος αναγνώρισε ότι τα λειτουργικά περιθώρια δέχονται πίεση λόγω των νέων επενδύσεων, τονίζοντας ωστόσο πως «πρόκειται για αναγκαίο στάδιο, που θα φέρει απόδοση τα επόμενα χρόνια». Η χρηματοοικονομική εικόνα παραμένει υγιής, με μείωση του κόστους δανεισμού στο 3,7% από 5,7% και με το καθαρό χρέος να κινείται εντός στόχων.

Στους τομείς Yamaha και Sixt, η εικόνα παραμένει θετική με διαφοροποιημένες δυναμικές:

  • τα δίκυκλα επηρεάζονται από ηπιότερη ζήτηση σε Βαλκανικές αγορές,
  • ενώ το leasing της Sixt ωφελείται από τη σταθερή αύξηση του τουρισμού και των εταιρικών μισθώσεων.

Ο κ. Κυριακόπουλος επισήμανε πως «ο συνδυασμός παραδοσιακών και νέων δραστηριοτήτων αποτελεί πλεονέκτημα», καθώς εξασφαλίζει σταθερότητα εσόδων ακόμη και σε περιόδους μετασχηματισμού.

Σε ο,τι αφορά τη Yamaha, που αποτελεί τον πιο παραδοσιακό τομέα της Μοτοδυναμικής, διατήρησε θετική πορεία στην ελληνική αγορά, παρά την πιο συγκρατημένη ζήτηση που καταγράφεται σε επιλεγμένες αγορές του εξωτερικού, όπως η Ρουμανία και η Βουλγαρία.

Η διοίκηση, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε στους αναλυτές, αναμένει σταθεροποίηση των πωλήσεων εντός του 2025, καθώς οι επενδύσεις σε νέα μοντέλα και υπηρεσίες after-sales ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα του δικτύου.

Ο κλάδος δίκυκλων, παρότι ωριμασμένος, παραμένει κερδοφόρος και λειτουργεί ως σταθεροποιητικός παράγοντας για τον όμιλο, προσφέροντας συνεχή ρευστότητα και ισχυρή αναγνωρισιμότητα στην αγορά.

Η δραστηριότητα ενοικίασης αυτοκινήτων μέσω της Sixt εξακολουθεί να αποτελεί βασικό πυλώνα κερδοφορίας της Μοτοδυναμική. Ο κλάδος, σύμφωνα με τη διοίκηση, κινήθηκε ανοδικά μέσα στο 2025, επωφελούμενος από τη δυναμική του τουρισμού αλλά και την αυξανόμενη ζήτηση εταιρικών μισθώσεων.

Παράλληλα, ο όμιλος ενισχύει τη θέση του στη λεγόμενη «value segment» αγορά μέσω του brand Flizzr, το οποίο προσφέρει πιο ευέλικτες και οικονομικές λύσεις βραχυπρόθεσμης ενοικίασης, αξιοποιώντας το δίκτυο και τις υποδομές της Sixt. Η δραστηριότητα αυτή θεωρείται από τη διοίκηση συμπληρωματική και αναπτυσσόμενη, καθώς διευρύνει το πελατολόγιο και ενισχύει τη συνολική παρουσία του ομίλου στο mobility.

Διαβάστε ακόμη

ΕΛΤΑ: Το γαλάζιο κομμάτι στο ντόμινο των αντιδράσεων και οι αποφάσεις Μητσοτάκη

Κλιματική μάχη στις Βρυξέλλες, οι επιδιώξεις Παπασταύρου, τα στρατόπεδα και ο προβληματισμός των big oil

Μήπως είστε ψηφιακός ναρκισσιστής και δεν το ξέρετε;

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα