Την ίδια ώρα που η Τουρκία διατηρεί τουλάχιστον 17 εργοστάσια παραγωγής οχημάτων/κινητήρων και υποστηρίζει με όλες της τις δυνάμεις την εγχώρια εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών, TOGG, η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία παραμένει μια… άγνωστη έννοια.

Του λόγου το αληθές αποδεικνύει ο διαδραστικός χάρτης (δείτε τον εδώ) που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Ευρωπαϊκών Κατασκευαστών (ACEA), όπου απεικονίζονται οι μονάδες παραγωγής επιβατικών αυτοκινήτων, ελαφριών και βαριών επαγγελματικών, λεωφορείων και κινητήρων στη Γηραιά Ήπειρο.

Αξίζει να σημειωθεί πως στη λίστα συμπεριλαμβάνονται και χώρες που δεν είναι αμιγώς ευρωπαϊκές όπως η Τουρκία, η Ρωσία και το Καζακστάν.

Συνολικά υπάρχουν 290 γραμμές συναρμολόγησης εκ των οποίων οι 135 είναι εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων, οι 37 αφορούν ελαφριά επαγγελματικά (βαν), 54 κατασκευάζουν βαριά επαγγελματικά (φορτηγά), 58 ασχολούνται με φορτηγά και 71 με κινητήρες.

Σε επίπεδο χωρών Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο αριθμός των σχετικών εργοστασίων ανέρχεται σε 185, τα οποία βρίσκονται σε μόλις 17 χώρες. Εκτός από την Ελλάδα, «γυμνές» από αυτοκινητοβιομηχανίες είναι επίσης η Βουλγαρία, η Δανία, η Μάλτα, η Εσθονία, η Ιρλανδία, η Κύπρος, η Λετονία, το Λουξεμβούργο και η Λιθουανία.

Οι χώρες με τα περισσότερα εργοστάσια

Η χώρα-πρωταθλήτρια σε αριθμό εργοστασίων στη Γηραιά Ήπειρο είναι η Γερμανία με 41, η δεύτερη θέση να καταλαμβάνεται από τη Ρωσία (34) και η τρίτη από το Ηνωμένο Βασίλειο (30) και τη Γαλλία (30). Την πεντάδα συμπληρώνει η Ιταλία και η Τουρκία με 22 και 17 μονάδες αντίστοιχα.

Μπαίνει και η Ελλάδα στον χάρτη;

Η Ελλάδα αναμένεται να μεταπηδήσει στη λίστα με τις χώρες που δραστηριοποιούνται ενεργά στον κλάδο της κατασκευής αυτοκινήτων, όταν ανεγερθεί η βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Next e.Go Mobile SE. Πρόκειται για ένα πρότζεκτ που θα δημιουργήσει 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας και 5.500 έμμεσες, θα εφοδιάζει τη χώρα μας με τεχνογνωσία και παράλληλα θα την αναδείξει στη διεθνή αγορά ως ένα από τα ευρωπαϊκά κράτη που τρέχουν τις εξελίξεις στο πεδίο της ηλεκτρικής κινητικότητας.

Η ετήσια παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου θα φτάνει τα 30.000 αυτοκίνητα, με το ύψος της επένδυσης στη φάση της εκκίνησης θα είναι της τάξεως των 100 εκ. ευρώ, σύμφωνα με το newsauto.

Το πρώτο βήμα για την κατασκευή του εργοστασίου παραγωγής ηλεκτρικών στην Ελλάδα έγινε τον Δεκέμβριο του 2020, με την επίσημη υπογραφή «Επιστολής Πρόθεσης Συνεργασίας» από την Enterprise Greece (Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε. του Υπουργείου Εξωτερικών) και τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Next.e.GO SE.

Διαβάστε περισσότερα 

Πλήρης έγκριση στο εμβόλιο της Pfizer: Τι σημαίνει αυτό για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα

Mastercard: Για αυτόν τον λόγο σταματά να εκδίδει κάρτες με μαγνητική ταινία