Στον… ντόκο του Περάματος θα εξακολουθήσει να παραμένει το επιβατηγό – οχηματαγωγό «Ζάκυνθος 1», που μετά από μισό αιώνα στις θάλασσες βγήκε και στο σφυρί, χωρίς όμως να προσελκύσει ενδιαφέρον.

Ο πλειστηριασμός έγινε στις 31 Ιανουαρίου, με επισπεύδουσα τη Sea and Land Services Ε.Ε. και οφειλέτρια την ΑΝΕΖ Α.Ε. (Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Ζακύνθου), με τιμή εκκίνησης 599.000 ευρώ, που μάλλον θεωρήθηκε «αλμυρή», καθώς συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις το επόμενο «ταξίδι» έχει προορισμό κάποιο διαλυτήριο πλοίων. Έτσι κατέληξε άγονος «ελλείψει πλειοδοτών».

Το «Ζάκυνθος 1» κατασκευάστηκε στη Δ. Γερμανία το 1973, δηλαδή πριν 51 χρόνια, ενώ μετασκευάστηκε το 1991. Πρόκειται για επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο πρώην σημαίας Γαλλίας και νυν ελληνικής, το οποίο νηολογήθηκε το 1990 στα νηολόγια β κλάσης του λιμένα Πειραιά.

Έχει ολικό μήκος (LoA) 101,40 μέτρα, μέγιστο πλάτος (BMLD) 16 μέτρα, βάθος νηολόγησης 7,51 μέτρα, ολική χωρητικότητα 2.157,30 (ΚΟΧ), καθαρή χωρητικότητα 1.648,05 (ΚΚΧ).

Περιήλθε στην ΑΝΕΖ Α.Ε., κατά πλήρη κυριότητα, ύστερα από αγορά από την εταιρεία «COMPAGNIE MERIDIONALE DE NAVIGATION» που εδρεύει στη Μασσαλία, αντί ποσού 2.350.000 δολαρίων, τον Μάιο του 1990. Κατά την αυτοψία την ημέρα επιβολής της αναγκαστικής κατάσχεσης, διαπιστώθηκε ότι το πλοίο είναι γενικά λεηλατημένο και έχουν αφαιρεθεί καλώδια σε όλο το εσωτερικό του.

Η ώρα της ΕΝΚΛΩ

Σήμερα, όμως, είναι η ώρα του σφυριού για ένα «βαρύ όνομα» του παρελθόντος. Και τούτο, καθώς αφορά το σύνολο του παραγωγικού – ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού της βιομηχανικής μονάδας παραγωγής νήματος του εργοστασίου της πτωχευμένης «Ενωμένη Κλωστοϋφαντουργία Α.Ε.» στην Κομοτηνή. Επισπεύδουσα είναι η σύνδικος πτώχευσης και η συνολική τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται σε 3.903.150 ευρώ.

Η βιομηχανική μονάδα των πρώην Κλωστηρίων Μαρωνείας και στη συνέχεια της άλλοτε κραταιάς ΕΝΚΛΩ της οικογένειας Λαναρά, δραστηριοποιούνταν στον κλάδο της κλωστοϋφαντουργίας με παραγόμενα προϊόντα νήματα τύπου compact, από το 2000 που πρωτολειτούργησε ως πρότυπη μονάδα και μέχρι το 2010 περίπου που σταμάτησε.

«Έκτοτε παραμένει εκτός λειτουργίας φυλασσόμενη και διατηρούμενη σε πολύ καλή κατάσταση», όπως σημειώνεται.

Στις εκθέσεις περιγράφεται ότι «η εγκατάσταση αποτελείται κυρίως από εξοπλισμό του οίκου Rieter, διεθνώς αναγνωρισμένου στον χώρο της κλωστοϋφαντουργίας, ο οποίος κατασκευάστηκε για την παραγωγή νημάτων. Συνολικά υπάρχουν 12 κλώστριες των 1.008 ατράκτων συμβατικής περιστροφής και 12 κλώστριες των 1.008 ατράκτων συμπαγούς κλώσης.

Διαθέτει αυτόματα συστήματα μεταφοράς τροφοδοσίας βατών SERVOLAP από τις βατομηχανές προς τις κτενίστριες, μεταφοράς κουβαριών από τις προγνέστριες προς τις κλώστριες μέσω συστήματος αλυσίδας TAC κατασκευασμένο από τον οίκο Electro-jet και μεταφοράς μασουριών από κάθε κλώστρια προς το αντίστοιχο μπομπινουάρ (LINK)».

Επίσης, πέραν του μηχανολογικού εξοπλισμού παραγωγής υπάρχει εργαστηριακός εξοπλισμός, οι απαραίτητες Η/Μ εγκαταστάσεις κίνησης, φωτισμού, πυρασφάλειας, θέρμανσης και ψύξης, καθώς και πιο εξειδικευμένες, όπως σύστημα διαχείρισης και ανακύκλωσης φύρας, ειδική εγκατάσταση ελέγχου θερμοκρασίας και σκόνης στον χώρο παραγωγής, εξοπλισμός επίπλων κτλ.

«Ετοιμοπόλεμη μονάδα»

Τονίζεται μάλιστα ότι «ο εξοπλισμός παραγωγής και οι εγκαταστάσεις ακόμα και σήμερα, ύστερα από χρόνια αδράνειας, παρατηρείται μακροσκοπικά να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, χωρίς οξειδώσεις και φθορές που να μαρτυρούν πιθανή τεχνολογική απαξίωσή του».

Επίσης, σημειώνεται ότι «η μονάδα κατασκευάστηκε με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας για την βιομηχανία νημάτων νέας γενιάς, αποτελώντας μονάδα πρότυπο – αναφοράς για τον κλάδο.

Το παραγόμενο νήμα είχε ισχυρό όνομα στην αγορά λόγω της πολύ καλής ποιότητάς του, που οφειλόταν, αφενός στην πολύ καλής ποιότητας επεξεργαζόμενη πρώτη ύλη του ελληνικού βαμβακιού, που προέρχονταν κυρίως από την ευρύτερη περιοχή, και αφετέρου στην προηγμένη τεχνολογία του εξοπλισμού παραγωγής και των λοιπών εγκαταστάσεων.

Ο σχεδιασμός της μονάδας ήταν πρωτοποριακός και μελετημένος εφαρμόζοντας γνώσεις ετών πάνω στο αντικείμενο, με συνεχείς βελτιώσεις στα χρόνια που λειτούργησε η μονάδα, τελειοποιώντας τις συνθήκες και τεχνικές παραγωγής, σε βαθμό που τα τελικά προϊόντα να είναι κορυφαία στον κλάδο των νημάτων».

Με άλλα λόγια, το συγκεκριμένο εργοστάσιο ήταν η τελευταία σημαντική «σελίδα» στην ιστορία της ΕΝΚΛΩ, πριν αυτή κατεβάσει ρολά. Μένει να φανεί εάν θα υπάρξουν ενδιαφερόμενοι επενδυτές…

Διαβάστε ακόμη

Δυναμικό ξεκίνημα το 2024 με νέα deals στον ελληνικό τουρισμό – Ποια είναι (pics)

Αναζητώντας ταλέντα: Οι περιοχές της Ελλάδας που «στεγνώνουν» από εργαζόμενους (χάρτης)

Tιμολόγια ρεύματος: «Μύλος» με την υπουργική απόφαση για τα σταθερά μικρής διάρκειας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ