Ο Όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος ακολουθεί σαφώς προσδιορισμένη αναπτυξιακή στρατηγική, με έμφαση στην ενίσχυση της παραγωγικής του ικανότητας και τη γεωγραφική διαφοροποίηση του επιχειρηματικού του αποτυπώματος.
Η στρατηγική αυτή αποτυπώνεται με τον πλέον χαρακτηριστικό τρόπο μέσω της οργανωμένης εισόδου στην αγορά της Νιγηρίας – μια χώρα με έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, λόγω των δομικών ελλείψεων σε βασικές υποδομές και του αυξανόμενου πληθυσμού.
Ο επιχειρησιακός σχεδιασμός προβλέπει την έναρξη εμπορικής δραστηριότητας με τη διάθεση εξοπλισμού αγροτικής μηχανοποίησης σε συνεργασία με την ιαπωνική Kubota, την προμήθεια γεννητριών για την κάλυψη των κενών στο ενεργειακό δίκτυο και την είσοδο της λύσης BES για αποθήκευση ενέργειας. Παράλληλα, ο Όμιλος θα αξιοποιήσει τη συνεργασία με την Bombard για την εξαγωγή εξωλέμβιων κινητήρων, ενισχύοντας τη θέση του στο τεχνικό και ναυτικό σκέλος της αγοράς. Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο κύκλος εργασιών από τη δραστηριότητα στη Νιγηρία εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 60 εκατ. ευρώ εντός της επόμενης τριετίας, δημιουργώντας σημαντική προστιθέμενη αξία για την εταιρεία.
Σε εγχώριο επίπεδο, η παραγωγική μονάδα Ecoshift, η οποία χρηματοδοτήθηκε από το Ταμείο Ανάκαμψης, λειτουργεί ως βραχίονας καινοτομίας. Δραστηριοποιείται στη μικροκινητικότητα και την αποθήκευση ενέργειας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το ηλεκτρικό scooter NOOS που απευθύνεται σε επαγγελματικούς στόλους, καθώς και την ανάπτυξη του BES1.0 για διασύνδεση με ΑΠΕ και δίκτυα. Ήδη, η εταιρεία συμμετέχει σε διαγωνισμό για την προμήθεια 250 scooters στα ΕΛΤΑ, ενώ η διοίκηση τοποθετεί τις προβλέψεις εσόδων της Ecoshift στα 15 εκατ. ευρώ στην επόμενη τριετία. Επιπρόσθετα, εξετάζεται και η είσοδος στον τομέα της ανακύκλωσης συσσωρευτών ιόντων λιθίου, που αποτελεί έναν από τους πλέον αναπτυσσόμενους κλάδους στο ευρωπαϊκό πλαίσιο κυκλικής οικονομίας.
Η επέκταση του βιομηχανικού αποτυπώματος ενισχύεται περαιτέρω μέσω της εξαγοράς της ΤΕΜΜΑ στο τέλος του 2024. Η εν λόγω εταιρεία διαθέτει υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας στην κατεργασία εξαρτημάτων υψηλής ακρίβειας για την αμυντική και αεροπορική βιομηχανία. Παράλληλα, συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα, όπως εκείνο του ΕΛΚΑΚ για drones, ενδυναμώνοντας τον ρόλο της στον τομέα της τεχνολογικής αιχμής και της άμυνας.
Στην αγορά της αυτοκίνησης, ο Όμιλος ακολουθεί στάση επιφυλακτικής αισιοδοξίας για το 2025, προσδοκώντας διατήρηση των επιδόσεων του 2024. Οι προβληματισμοί για την αργή διείσδυση της ηλεκτροκίνησης – λόγω κόστους και ελλείψεων στις υποδομές φόρτισης – περιορίζουν τον ρυθμό ανάπτυξης, αν και εξετάζεται η συμμετοχή στον διαγωνισμό για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων μήκους 8 μέτρων, κάτι που δύναται να επεκτείνει το αποτύπωμα του Ομίλου στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας.
Σε επίπεδο χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων, η χρήση του 2024 κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις, με τον κύκλο εργασιών να ανέρχεται σε 239,5 εκατ. ευρώ (+12,1% σε ετήσια βάση), τα EBITDA να διαμορφώνονται στα 19,4 εκατ. ευρώ (+17,6%) και τα καθαρά κέρδη να ενισχύονται στα 9,4 εκατ. ευρώ (+16%). Η θετική πορεία συνεχίστηκε και στο α΄ τρίμηνο του 2025, όπου τα EBITDA κατέγραψαν άνοδο 31% και τα καθαρά κέρδη αύξηση 60%, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της οργανικής κερδοφορίας. Η γενική συνέλευση των μετόχων ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,30 ευρώ ανά μετοχή, με αποκοπή στις 11 Ιουλίου και καταβολή στις 18 Ιουλίου.
Η στρατηγική του Ομίλου κινείται σε άξονες εξωστρέφειας, τεχνολογικής καινοτομίας και καθετοποίησης της παραγωγής, δημιουργώντας ισχυρές προοπτικές για τη βιώσιμη ενίσχυση των μεγεθών και τη διατήρηση της ανταγωνιστικής του θέσης στην ελληνική και διεθνή αγορά.
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.