Η Prada θα λανσάρει μια limited-edition συλλογή από σανδάλια στην Ινδία, εμπνευσμένη από την παράδοση της χώρας, με τιμή περίπου 800 ευρώ το ζευγάρι, όπως δήλωσε στο Reuters ο ανώτερος εκτελεστικός της εταιρείας Λορέντσο Μπερτέλι. Έτσι, ο ιταλικός οίκος μετατρέπει την έντονη κριτική περί πολιτισμικής ιδιοποίησης σε μια επίσημη συνεργασία με Ινδούς τεχνίτες.

Ο όμιλος πολυτελείας σχεδιάζει να κατασκευάσει 2.000 ζευγάρια στις ινδικές περιοχές Μαχαράστρα και Καρνατάκα, μέσω συμφωνίας με δύο κρατικούς οργανισμούς, συνδυάζοντας τοπική ινδική τεχνογνωσία με ιταλική τεχνολογία και design.

Η παραγωγή, η τεχνολογία και το λανσάρισμα

«Θα συνδυάσουμε τις δυνατότητες των τοπικών κατασκευαστών με τις δικές μας τεχνικές», δήλωσε ο Μπερτέλι, επικεφαλής marketing και εταιρικής κοινωνικής ευθύνης της Prada.

Η συλλογή θα διατεθεί τον Φεβρουάριο 2026 σε 40 καταστήματα Prada παγκοσμίως και online.

Η Prada είχε δεχθεί σφοδρή κριτική έξι μήνες νωρίτερα, όταν παρουσίασε σανδάλια που θύμιζαν τα ινδικά Kolhapuri chappals του 12ου αιώνα, προκαλώντας αντιδράσεις τεχνιτών και πολιτικών. Αργότερα παραδέχθηκε ότι εμπνεύστηκε από αρχαίες ινδικές φόρμες και ξεκίνησε συζητήσεις με ομάδες τεχνιτών.

Η συνεργασία με LIDCOM και LIDKAR

Η εταιρεία έχει πλέον υπογράψει συμφωνία με την Sant Rohidas Leather Industries and Charmakar Development Corporation (LIDCOM) και τη Dr Babu Jagjivan Ram Leather Industries Development Corporation (LIDKAR), που προωθούν την ινδική χειροποίητη δερμάτινη παράδοση.

«Θέλουμε να ενισχύσουμε την παγκόσμια αναγνώριση των chappals», δήλωσε ο Μπερτέλι, γιος των ιδρυτών Μιούτσια Πράντα και Πατρίτσιο Μπερτέλι.

Μια τριετής συνεργασία —με λεπτομέρειες υπό οριστικοποίηση— θα δημιουργηθεί για την εκπαίδευση τοπικών τεχνιτών, με προγράμματα στην Ινδία αλλά και σύντομες περιόδους κατάρτισης στην Ακαδημία Prada στην Ιταλία.

Τα chappals, που έχουν τις ρίζες τους στη Μαχαράστρα και την Καρνατάκα, κατασκευάζονται παραδοσιακά από περιθωριοποιημένες κοινότητες. Οι τεχνίτες ελπίζουν ότι η συνεργασία θα ενισχύσει τα εισοδήματά τους, θα προσελκύσει νεότερους στο επάγγελμα και θα προστατεύσει μια κληρονομιά που απειλείται από φθηνές απομιμήσεις και μειωμένη ζήτηση.

Το αναμενόμενο «domino effect» και το κόστος του project

«Μόλις η Prada αναγνωρίσει αυτά τα προϊόντα ως luxury, θα δημιουργηθεί ντόμινο ζήτησης», δήλωσε η Πρέρνα Ντέσμπραταρ, διευθύνουσα σύμβουλος της LIDCOM.

Ο Μπερτέλι σημείωσε ότι το project και τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα κοστίσουν «αρκετά εκατομμύρια ευρώ», διαβεβαιώνοντας πως οι τεχνίτες θα αμείβονται δίκαια.

Η Prada, που άνοιξε το πρώτο κατάστημα ομορφιάς της στο Δελχί φέτος, δεν σχεδιάζει ούτε νέα καταστήματα ένδυσης ούτε εργοστάσια στην Ινδία για το 2026.

«Δεν έχουμε προγραμματίσει ακόμη νέα openings στην Ινδία, αλλά το εξετάζουμε σοβαρά», είπε ο Μπερτέλι. Μια πιθανή επέκταση θα μπορούσε να γίνει σε 3–5 χρόνια.

Η αγορά πολυτελείας της Ινδίας αποτιμήθηκε στα 7 δισ. δολάρια το 2024 και προβλέπεται να φτάσει τα 30 δισ. μέχρι το 2030, σύμφωνα με τη Deloitte. Η αγορά παραμένει μικρή σε σχέση με την Κίνα, που δημιούργησε αξία 350 δισ. γουάν το 2024.

Οι περισσότερες global μάρκες έχουν εισέλθει στην Ινδία μέσω συνεργασιών με κολοσσούς όπως οι όμιλοι Reliance και Aditya Birla.

Ο Μπερτέλι δήλωσε ότι η Prada προτιμά να μπει μόνη της στη χώρα, έστω και πιο αργά, τονίζοντας ότι η Ινδία αποτελεί «την πραγματική νέα ευκαιριακή αγορά».

Διαβάστε ακόμη 

Τράπεζες: Ποιους κινδύνους θα λάβει υπόψη το νέο stress test – Τι καταγράφει η έκθεση της EBA (πίνακας)

Το υπερπολυτελές τρένο της ερήμου με τις 33 σουίτες – Μια νέα εμπειρία στη Σαουδική Αραβία

Metlen: Kορυφαία υποψήφια για είσοδο στον Stoxx Europe 600 – Οι εισροές, τα τεχνικά δεδομένα και το νέο επίπεδο για τη μετοχή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα