Σε σειρά βελτιώσεων και απλοποιήσεων στη διαδικασία διαβίβασης ψηφιακών παραστατικών διακίνησης προχωρούν το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της επιχειρηματικής κοινότητας.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΑΑΔΕ, οι αλλαγές περιλαμβάνουν:

Νέοι ΚΑΔ για την υποχρεωτική ψηφιακή διαβίβαση

Από την 1η Απριλίου 2025, καθορίζονται εκ νέου οι Κωδικοί Αριθμοί Δραστηριότητας (ΚΑΔ) των επιχειρήσεων που υποχρεούνται στην έκδοση ψηφιακών παραστατικών διακίνησης αγαθών. Έως τότε, η διαβίβαση των δεδομένων στην πλατφόρμα myDATA θα είναι προαιρετική, ενώ από την 1η Απριλίου καθίσταται υποχρεωτική.

Στην πρώτη φάση εφαρμογής περιλαμβάνονται επιχειρήσεις με ακαθάριστα έσοδα άνω των 200.000 ευρώ στους τομείς των καυσίμων, φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, καθώς και οικοδομικών υλικών. Οι σχετικοί ΚΑΔ είναι:

  • 46.46 Χονδρικό εμπόριο φαρμακευτικών προϊόντων
  • 46.71 Χονδρικό εμπόριο στερεών, υγρών και αερίων καυσίμων
  • 46.73 Χονδρικό εμπόριο ξυλείας, οικοδομικών υλικών και ειδών υγιεινής

Εξαιρέσεις από την υποχρέωση έκδοσης ψηφιακού δελτίου αποστολής

Απαλλάσσονται από την υποχρέωση διαβίβασης συγκεκριμένες περιπτώσεις διακίνησης, σε αντιστοιχία με το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο (ΠΟΛ. 1003/2014). Ενδεικτικά, εξαιρούνται:

  • Μεταφορά επαγγελματικής εγκατάστασης
  • Διακίνηση παγίων που δεν προορίζονται για πώληση
  • Διακίνηση αποθεμάτων εντός της ίδιας εγκατάστασης ή μεταξύ εγκαταστάσεων σε απόσταση έως 10 χλμ.
  • Διακίνηση λατομικών προϊόντων, μεταλλευμάτων και πρώτων υλών για την παραγωγή δομικών υλικών
  • Διανομή επιστημονικών συγγραμμάτων μέσω του συστήματος «Εύδοξος»
  • Συναλλαγές λιανικής, εφόσον συνοδεύονται από παραστατικά αξίας
  • Διακίνηση εφημερίδων και περιοδικών προς εταιρείες ταχυδρομικών υπηρεσιών ή απευθείας σε συνδρομητές

Τροποποίηση της προθεσμίας διαβίβασης δελτίων ποσοτικής παραλαβής

Οι επιχειρήσεις που παραλαμβάνουν αποθέματα από το εξωτερικό ή διαπιστώνουν αποκλίσεις (πλεονάσματα – ελλείμματα) θα υποβάλλουν τα σχετικά δελτία από τη στιγμή της παραλαβής, αντί της έναρξης της διακίνησης.

Εμπλουτισμός της ψηφιακής παρακολούθησης αποθεμάτων

Τα πεδία του μορφότυπου παρακολούθησης διακίνησης αποθεμάτων επικαιροποιούνται και επεκτείνονται για ακριβέστερη καταγραφή.

Δυνατότητα ακύρωσης παραστατικών πριν από τη διακίνηση

Οι επιχειρήσεις θα μπορούν πλέον να ακυρώνουν παραστατικά πριν την έναρξη της διακίνησης, διευκολύνοντας τη διόρθωση λαθών χωρίς περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Οι νέες ρυθμίσεις στοχεύουν στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή του συστήματος ψηφιακής διακίνησης και στη διευκόλυνση των επιχειρήσεων στη μετάβαση στο νέο μοντέλο καταγραφής συναλλαγών.

Διαβάστε ακόμη 

JP Morgan: Top pick τα ελληνικά ομόλογα – Σύσταση overweight μεσοπρόθεσμα (γράφημα)

Ξεκινούν τα έργα για τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ τον Απρίλιο – Προστίθεται ένας ακόμα ελεγκτής μέσα στα τρένα

Ο ύπνος ως εμπόδιο για τις Big Tech – Πώς μας κρατούν online περισσότερο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα