Από την 1η Ιουλίου ξεκινά η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου για δεκάδες χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου αυτοκινήτου, ενώ από το Φθινόπωρο θα επεκταθεί και σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με εκδηλώσεις, όπως δεξιώσεις, γάμους, βαπτίσεις και πάρτι.

Το νέο εργαλείο της ΑΑΔΕ ενισχύει τους ελέγχους για την πάταξη της φοροδιαφυγής, παρέχοντας τη δυνατότητα καταγραφής πελατειακής κίνησης ανά δραστηριότητα και γεωγραφική περιοχή, και διευκολύνοντας ταυτόχρονα γρήγορες διασταυρώσεις και στοχευμένους επιτόπιους ελέγχους για αποκρύψεις τζίρου.

Διαβίβαση δεδομένων – Πώς λειτουργεί

Η διαδικασία λειτουργίας του ψηφιακού πελατολογίου ορίζεται ως εξής από την ΑΑΔΕ:

– Κατά την είσοδο ή την έξοδο του οχήματος σε/από την εγκατάσταση ή το σημείο παραλαβής (όπως αεροδρόμιο στις ενοικιάσεις), καταχωρίζονται τα στοιχεία και δημιουργείται εγγραφή με μοναδικό αριθμό (idDcl).

– Καθ’ όλη τη διάρκεια της παρεχόμενης υπηρεσίας, προστίθενται επιπλέον πληροφορίες και ενημερώνεται η αρχική εγγραφή.

– Με το πέρας της υπηρεσίας, καταχωρίζονται ώρα και ημερομηνία αναχώρησης ή επιστροφής του οχήματος, ανάλογα με την περίπτωση.

– Κάθε παραστατικό εσόδου συσχετίζεται με τη συγκεκριμένη εγγραφή του πελατολογίου.

Πρόστιμα για παραβάσεις

Σε περιπτώσεις εκπρόθεσμης ή ελλιπούς καταχώρισης, προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 100 ευρώ για κάθε σχετική παράβαση, η οποία αντιμετωπίζεται ως παράλειψη υποβολής πληροφοριακής δήλωσης.

Ποιους αφορά 

Αρχικά, το μέτρο εφαρμόζεται υποχρεωτικά σε:

– Συνεργεία συντήρησης και επισκευής αυτοκινήτων
– Φανοποιεία
– Επιχειρήσεις τοποθέτησης οργάνων, ηχοσυστημάτων, συναγερμών
– Πλυντήρια και πάρκινγκ
– Εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, δικύκλων, επαγγελματικών οχημάτων, αγροτικών μηχανημάτων

Εξαιρούνται:

– Εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης
– Αυτοεξυπηρετούμενες επιχειρήσεις με αυτόματη έκδοση παραστατικών
– Συνεργεία εταιρειών εμπορίας καινούριων οχημάτων για εργασίες προπαράδοσης
– Ενοικιάσεις ιδιωτικών θέσεων στάθμευσης χωρίς επιπλέον παροχές
– Συντηρήσεις μεμονωμένων εξαρτημάτων χωρίς παρουσία του οχήματος
– Ιδιόκτητοι χώροι στάθμευσης που εξυπηρετούν πελάτες χωρίς αντάλλαγμα
– Υπηρεσίες κινητών συνεργείων σε εξωτερικές τοποθεσίες

Η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου φέρνει πιο κοντά την πλήρη διαφάνεια στις συναλλαγές των επαγγελματιών του κλάδου και λειτουργεί ως μηχανισμός πρόληψης και ελέγχου έναντι φορολογικών παραβάσεων.

Διαβάστε ακόμη

H&M: Δίνει στην ελληνική θυγατρική περιφερειακό ρόλο στη ΝΑ Ευρώπη (pics)

Νίκος Καλλιαγκόπουλος (Big Pi Ventures):«Νέα κεφάλαια για startups και πιο τολμηρό επενδυτικό πλάνο» (pics)

Έδραση-Ψαλλίδας: Πώς η τιμή για τα «κεντρικά» στο Κορωπί έφτασε από τα 3,13 στα… 19 εκατ. ευρώ (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα