Η BMW είδε τα περιθώρια κέρδους της να κινούνται στο κατώτατο όριο των προβλέψεών της για το τρίτο τρίμηνο, καθώς οι δασμοί των ΗΠΑ και ο έντονος ανταγωνισμός από Κίνα περιόρισαν σημαντικά τα αποτελέσματα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας την Τετάρτη, το περιθώριο κέρδους από την κατασκευή αυτοκινήτων διαμορφώθηκε στο 5,3% για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο στο χαμηλότερο σημείο του προβλεπόμενου 5%-6%, που είχε ήδη αναθεωρηθεί προς τα κάτω τον προηγούμενο μήνα.

Η BMW δέχεται φέτος πολλαπλές πιέσεις στη διεθνή αγορά πολυτελών οχημάτων, με τους δασμούς και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών να επηρεάζουν αρνητικά τις βασικές της αγορές στο εξωτερικό.

Οι φόροι που επιβλήθηκαν σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ευρωπαϊκή Ένωση μείωσαν κατά περίπου 1,8% το περιθώριο κέρδους της εταιρείας στο τρίτο τρίμηνο. Η BMW, με έδρα το Μόναχο, θεωρεί τις ΗΠΑ τη δεύτερη σημαντικότερη αγορά της παγκοσμίως. Παράλληλα, εισάγει στην ΕΕ από την Κίνα τα νέα ηλεκτρικά Mini Cooper και Aceman, τα οποία υπόκεινται πλέον σε εισαγωγικούς δασμούς.

Στην Κίνα, η εταιρεία κάνει λόγο για «σκληρό και έντονο ανταγωνισμό» σε όλα τα τμήματα της αγοράς. Παρά τη μείωση των προβλέψεών της για το τέταρτο τρίμηνο, η BMW εξακολουθεί να προσδοκά μικρή αύξηση στις παραδόσεις έως το τέλος του έτους.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι η μόνη που αντιμετωπίζει δυσκολίες. Οι ευρωπαϊκοί κατασκευαστές χάνουν έδαφος στην Κίνα, καθώς οι εγχώριες εταιρείες όπως η BYD και η Xiaomi εντείνουν τη μάχη με μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής τεχνολογίας και πολύ χαμηλότερου κόστους.

Η Volkswagen κατέγραψε πτώση στις παραδόσεις της στην Κίνα το τελευταίο τρίμηνο, με το τμήμα Audi να μειώνει τις προσδοκίες του λόγω αυξημένων δασμών και απώλειας μεριδίου αγοράς. Αντίστοιχα, η Mercedes-Benz βλέπει τις πωλήσεις της να επιβραδύνονται στην ίδια αγορά, η οποία παραμένει καθοριστική για τον όμιλο.

Κέρδη αυξημένα, αλλά προκλήσεις στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Παρά τη συμπίεση των περιθωρίων, τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) της BMW αυξήθηκαν κατά ένα τρίτο, φτάνοντας τα 2,26 δισ. ευρώ (περίπου 2,6 δισ. δολάρια) σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι. Η άνοδος οφείλεται κυρίως στη σύγκριση με την περσινή δύσκολη περίοδο, κατά την οποία η εταιρεία είχε αναγκαστεί να ανακαλέσει 1,5 εκατ. οχήματα λόγω προβλημάτων στα συστήματα πέδησης ένα γεγονός που είχε κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Ωστόσο, η πίεση στα περιθώρια αποδεικνύει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η BMW στη μετάβασή της προς τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το φιλόδοξο πρόγραμμα Neue Klasse, που παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος, αποτελεί τον πυρήνα της στρατηγικής για την επόμενη δεκαετία. Το νέο project στοχεύει σε δραστική μείωση κόστους παραγωγής, βελτιωμένες μπαταρίες και μεγαλύτερη αυτονομία για τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα.

Ήδη, η εταιρεία αναφέρει ότι οι παραγγελίες για το νέο SUV iX3, το πρώτο όχημα που βασίζεται στην πλατφόρμα Neue Klasse, ξεπερνούν τις αρχικές προσδοκίες, αφήνοντας θετικά σημάδια για το 2025.

Διαβάστε ακόμη

Μισέλ Ομπάμα: Πώς έπρεπε να ντύνεται και να φτιάχνει τα μαλλιά της – Οι κανόνες ομορφιάς του Λευκού Οίκου στο νέο της βιβλίο

«Τοξότης»: Σε νέο σφυρί το Δεκέμβριο η έκταση 15 στρεμμάτων στην Πάτμο (pics)

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Επενδυτικό κάλεσμα για 3+1 στρατηγικούς τομείς στην Ελλάδα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα