Τον δύσκολο δρόμο της κερδοφορίας καλείται να βρει για την Public Retail ο νέος διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γαλάνης που ανέλαβε και τυπικά τα ηνία της εταιρείας την 1η Ιουλίου. Μετά από μια πολυετή περίοδο αναδιάρθρωσης και επενδύσεων, η εταιρεία εξακολουθεί να αναζητά το τελικό θετικό αποτέλεσμα, μιας και η εξαγορά του ελληνικού βραχίονα της Media Markt αποδείχθηκε μια προβληματική κατάσταση, κατά την οποία ο όγκος μπορεί να «φούσκωσε», οδηγώντας όμως σε ένα σερί ζημιογόνων χρήσεων και αλλεπάλληλων ενισχύσεων του μετοχικού κεφαλαίου.

Επιδόσεις

Σύμφωνα με τις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις που ανάρτησε στην ιστοσελίδα της η εταιρεία, η χρήση του 2024 έδειξε σημάδια βελτίωσης. Το EBITDA σχεδόν διπλασιάστηκε, φτάνοντας τα 22,96 εκατ. ευρώ από 12,37 εκατ. ευρώ το 2023, και οι καθαρές ζημίες μειώθηκαν στα 19,9 εκατ. ευρώ έναντι 29,9 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά. Πρόκειται για μια σταδιακή αποκλιμάκωση των ζημιών από τα 61,9 εκατ. ευρώ το 2021 και τα 43,4 εκατ. ευρώ το 2022… Η βελτίωση του μικτού περιθωρίου και ο περιορισμός των λειτουργικών εξόδων συνέβαλαν στη θετική πορεία, ωστόσο το τελικό αποτέλεσμα παρέμεινε ζημιογόνο.

Στο μεταξύ, η Public συνέχισε και το 2024 να συμψηφίζει φορολογικά ζημίες παρελθουσών χρήσεων. Συγκεκριμένα, στη χρήση 2024 συμψηφίστηκαν ζημίες ύψους 28,88 εκατ. ευρώ.

Ενισχύσεις

Κατά την προηγούμενη χρήση, η εταιρεία προχώρησε σε νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 2,78 εκατ. ευρώ, με τιμή διάθεσης τα 10 ευρώ ανά μετοχή και συνολικό ποσό υπέρ το άρτιο 41,47 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, συνεχίστηκε η ενίσχυση του μετοχικού κεφαλαίου μέσω της εισφοράς συμμετοχών θυγατρικών εταιρειών στην Public. Συγκεκριμένα, απορροφήθηκε το 100% της εταιρείας “Public Next Μονοπρόσωπη Α.Ε.” με αποτίμηση 3,58 εκατ. ευρώ, το 100% της “Public Licensing and Management Services Α.Ε.” αποτιμώμενο σε 13,61 εκατ. ευρώ, καθώς και το 49,9% της “iRepair Α.Ε.” με αξία 8,13 εκατ. ευρώ. Οι εισφορές αυτές ενίσχυσαν την κεφαλαιακή βάση της εταιρείας, ενσωματώνοντας λειτουργίες και εμπορικά σήματα που ήδη αποτελούσαν οργανικό μέρος του ομίλου Olympia.

Συνολικά, από το 2006 μέχρι σήμερα, οι συνολικές ενισχύσεις από τη μητρική Olympia ξεπερνούν τα 430 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων περισσότερα από 370 εκατ. ευρώ αφορούν εισφορές σε μετρητά. Η διαρκής αυτή κεφαλαιακή στήριξη υπήρξε κρίσιμη προκειμένου να προχωρήσει η επιχείρηση σε μετασχηματισμό του μοντέλου της, την ανάπτυξη ενός ισχυρού δικτύου φυσικής παρουσίας, την ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού και την αξιοποίηση συνεργασιών με διεθνή brands.

Και αυτή η υποστήριξη συνεχίζεται καθώς η εταιρεία στις οικονομικές καταστάσεις της αναφέρει ότι ο βασικός μέτοχος της, Olympia Group Ltd, έχει αποστείλει επιστολή στήριξης, βάσει της οποίας «η μητρική έχει δεσμευτεί ότι θα παρέχει οποιαδήποτε οικονομική ή άλλη υποστήριξη, στην περίπτωση που καταστεί αναγκαίο, για τις δραστηριότητες του Ομίλου για τουλάχιστον τους επόμενους 12 μήνες από την ημερομηνία έγκρισης των οικονομικών καταστάσεων».

Ρευστότητα

Παράλληλα με τις αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου, η εταιρεία από πέρυσι τέτοιο καιρό ενισχύθηκε και μέσω της άντλησης νέας ρευστότητας από την έκδοση κοινών ομολογιακών δανείων και τροποποιήσεων ορίων υφιστάμενων πιστωτικών γραμμών. Μάλιστα όπως υπογραμμίζεται στις οικονομικές καταστάσεις «ο Όμιλος, κατά την ημερομηνία έγκρισης των συνημμένων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, δύναται να αντλήσει κεφάλαια από αχρησιμοποίητα όρια διευκολύνσεων 24 εκατ. ευρώ χωρίς εγκρίσεις».

Ο νέος CEO

Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένο ότι η λειτουργική σταθερότητα δεν έχει ακόμη μετατραπεί σε καθαρή κερδοφορία, η ανάληψη της ηγεσίας από τον Δημήτρη Γαλάνη θεωρείται κίνηση με ιδιαίτερο βάρος. Ο νέος CEO διαθέτει μακρά εμπειρία στο οργανωμένο λιανεμπόριο, έχοντας διατελέσει σε επιτελικές θέσεις σε Πλαίσιο και Κωτσόβολος — δύο εκ των βασικών ανταγωνιστών της Public — καθώς και ως CEO της Praktiker Hellas. Θεωρείται στέλεχος με βαθιά γνώση του omnichannel μοντέλου και εξοικείωση με οργανισμούς μεγάλης κλίμακας, ενώ η συνεργασία του με τον CEO της Olympia, Ανδρέα Αθανασόπουλο στα χρόνια της Κωτσόβολος του προσδίδει στήριξη και τη δυνατότητα να κινηθεί με αποφασιστικότητα.

Επέκταση του δικτύου και ψηφιακή ώθηση

Όπως καταγράφεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις, το 2024 η Public διεύρυνε περαιτέρω το φυσικό της αποτύπωμα, εγκαινιάζοντας νέα καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο, ενώ προχώρησε σε ανακαινίσεις σε κομβικά σημεία όπως ο Βόλος, η Λάρισα, η Ρόδος και το Athens Metro Mall. Παράλληλα, συνεχίστηκε η ενίσχυση των συνεργασιών με τη Vodafone, με 17 shop-in-shop σημεία ενεργά και στόχο την αύξησή τους σε 36 έως το τέλος του 2025. Αντίστοιχη επέκταση καταγράφηκε και στις υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης, με την παρουσία της iRepair σε 44 σημεία του δικτύου. Στο ψηφιακό πεδίο, η Public υιοθέτησε νέες χρηματοδοτικές λύσεις όπως το “Buy Now, Pay Later” μέσω Klarna και είδε τις online πωλήσεις να αντιστοιχούν στο 35% του κύκλου εργασιών.

Ολα αυτά και με δεδομένο πως η εταιρεία σε ανακοίνωση της την περασμένη εβδομάδα γνωστοποίησε ότι «γράφει» έναν ρυθμό ανάπτυξης 14,6% στο α’ εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης, δημιουργεί προσδοκίες για την οικονομική απόδοση της φετινής χρονιάς. Φυσικά το ερώτημα του «ενός εκατομμυρίου» είναι πως μπορούν να βελτιωθούν σαφώς και τα ποιοτικά στοιχεία που θα οδηγήσουν στο θετικό τελικό αποτέλεσμα, ιδίως καθώς τα τελευταία χρόνια το περιθώριο κέρδους όλου του κλάδου βαίνει μειούμενο λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού. Κάτι βέβαια που έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας ο κ. Γαλάνης.

Διαβάστε ακόμη

Έρευνα: Χιλιάδες οι θάνατοι στην Ευρώπη από την υπερθέρμανση του πλανήτη (γράφημα)

Λογαριασμοί ρεύματος: Τι αλλάζει με τη νέα κατηγορία των «ευέλικτων» κόκκινων τιμολογίων

Η Metlen γράφει ιστορία στο Λονδίνο – Ηχηρό μήνυμα διεθνοποίησης και δυναμική εκκίνηση της μετοχής

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα