Η προσέλευση του κόσμου στη φετινή παγκόσμια έκθεση Mobile World Congress (MWC) στη Βαρκελώνη έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ δείχνοντας πως μετά την τριετή παρένθεση της πανδημίας τα πράγματα πλέον έχουν επιστρέψει σε μια κανονικότητα. Μόνο που αυτή η κανονικότητα συνοδεύεται από ακόμα διαφορετικές ανάγκες, μεγαλύτερες σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο. Και τούτο διότι αφενός ο ρυθμός του ψηφιακού μετασχηματισμού των οικονομιών έχει επιταχυνθεί σημαντικά και η βιομηχανία κινείται στην υιοθέτηση των πυλώνων της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης (Industry 4.0), αφετέρου όλοι οι εμπλεκόμενοι, κράτη και εταιρείες, θέτουν ως παράλληλη προϋπόθεση, λόγω της πρόσφατης κρίσης, την εξοικονόμηση ενέργειας και γενικά την ενεργειακή ασφάλεια. Για τη Huawei η φετινή MWC ήταν μια ευκαιρία να παρουσιάσει καινοτομίες οι οποίες απαντούν συνολικά στις ανάγκες που πλέον δημιουργούνται. Κατέχοντας το κεντρικό και πιο μεγάλο περίπτερο της έκθεσης φέτος παρουσίασε νέες προτάσεις τόσο στο κομμάτι των υποδομών δικτύων, ενσύρματων και ασύρματων, όσο και στα πέριξ της ενεργειακής ασφάλειας και της πράσινης προσέγγισης των υποδομών, με αιχμή ίσως το νέο 5.5G δίκτυο.

Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα αναβαθμισμένο 5G δίκτυο ή 5G νέας γενιάς, το οποίο μπορεί να φτάνει σε ταχύτητα στα 10 Gbps (!) αλλά και με δυόμισι φορές μικρότερη ενέργεια. Κάτι που, όπως λέει ο αντιπρόεδρος της εταιρείας στην Κεντροανατολική Ευρώπη και Σκανδιναβία Ράντοσλαβ Κέντζια, αναμένεται ουσιαστικά να αποτελέσει την επόμενη γενιά δικτύων που θα αναπτυχθούν μετά το 2025 από τους παρόχους προετοιμάζοντας έτσι το έδαφος και για την έλευση του 6G, που έχει προσδιοριστεί περίπου για το 2030. Πρόκειται για ένα από τα νέα όπλα με τα οποία ο κινεζικός κολοσσός επιχειρεί να παραμείνει στις ηγέτιδες δυνάμεις του χώρου παρά το μπλόκο στις ΗΠΑ και τα προσκόμματα σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες.

«Για την ανάπτυξη του 6G πρέπει να έχουμε λίγη υπομονή», λέει ο κ. Κέντζια. «Το είδαμε με το 4G, όταν φτιάξαμε τα πρώτα προϊόντα 4G για την αγορά. Γενικά, η επικαιροποίηση της αγοράς θέλει χρόνο. Αλλά είναι δουλειά μας και ρόλος μας να διαθέτουμε τεχνολογία αιχμής στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους ώστε να καταστήσουν τα δίκτυά τους έτοιμα όταν αυτό είναι απαραίτητο. Η δική μας δουλειά είναι να παρουσιάσουμε τις τελευταίες και καλύτερες καινοτομίες και τεχνολογίες. Κι αυτό κάνουμε με την παρουσίαση των νέων προϊόντων και λύσεών μας.

Στην πραγματικότητα, θέλουμε να διεγείρουμε την τεχνολογική εξέλιξη και πιστεύουμε ότι ο υγιής ανταγωνισμός βοηθά στην ανάπτυξη καλύτερων και αξιόπιστων τεχνολογιών στο μέλλον. Γι’ αυτό και παρουσιάζουμε το 5.5G τώρα. Φυσικά, δεν περιμένουμε άμεση ανταπόκριση. Εξάλλου κάθε αγορά είναι διαφορετική, οι προσδοκίες κάθε πελάτη διαφέρουν, η υιοθέτηση των νέων τεχνολογιών για τη βιομηχανική και την καταναλωτική αγορά είναι διαφορετική, οπότε εξαρτάται από τις αποφάσεις του πελάτη για το πότε και πώς θα το αναπτύξουν. Η δική μας δουλειά είναι να είμαστε έτοιμοι και να προσφέρουμε τις καλύτερες λύσεις. Κι αυτό κάνουμε».

Προς το παρόν, πάντως, σε επίπεδο ενδιαφέροντος φαίνεται πως η νέα πρόταση της Huawei έχει καταφέρει τον στόχο της. Ειδικά καθώς τα νέα δίκτυα πλέον μπαίνουν πολύ δυναμικά σε βιομηχανικές και όχι μόνο λύσεις.

Αυτή η νέα γενιά υποδομών δικτύων, σύμφωνα με τον κ. Κέντζια, είναι μακράν η πιο «πράσινη» απ’ ό,τι μέχρι τώρα έχει υπάρξει. «Με τις λύσεις μας έχουμε καταφέρει να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας κατά μέσο όρο 2,7 φορές, χάρη στην επιστημονική μας έρευνα πάνω στα υλικά κατασκευής, στα εξαρτήματα αλλά και στη διαδικασία συναρμολόγησης. Εάν δείτε το εσωτερικό των κεραιών που έχουμε αναπτύξει για το νέο δίκτυο θα διαπιστώσετε τη διαφορά. Επειτα, προσφέρουμε λύσεις για την παραγωγή πράσινης ενέργειας που μπορεί να προστεθεί στον υφιστάμενο εξοπλισμό των δικτύων φτάνοντας κάθε σταθμός να παράγει ενέργεια από φωτοβολταϊκά πάνελ και να τη χρησιμοποιεί καλύπτοντας τουλάχιστον το 50% των ημερήσιων αναγκών του».

Φόρτιση μέσω ραδιοκυμάτων

Τα νέα δίκτυα χρησιμοποιούν καινοτομίες που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και οι ίδιες οι συσκευές. Οπως το «παθητικό ΙοΤ» που παρουσίασε πάνω στα νέα δίκτυα η Huawei χάρη στο οποίο πλέον καταργούνται οι μπαταρίες στις χιλιάδες συσκευές και αισθητήρες εντός του δικτύου. Κι αυτό καθώς θα παίρνουν ενέργεια μέσω ραδιοκυμάτων! Μια μεγάλη αλλαγή που αναμένεται να δώσει τη δυνατότητα σε μια σειρά από εξαιρετικά ενδιαφέρουσες εφαρμογές όχι μόνο για την οικιακή χρήση, αλλά και σε τομείς όπως οι αγροτικές καλλιέργειες, η διαχείριση αποθηκών, η διαχείριση υλικού και αποθεμάτων, το Supply Chain Management κ.ο.κ.
Επίσης, στο περίπτερο της Huawei ήταν ουκ ολίγες οι λύσεις εκείνες που δίνουν τη δυνατότητα αξιοποίησης των 5G δικτύων.

Για παράδειγμα, μπορούσε να δει κανείς και να δοκιμάσει πώς χάρη στο 5G γίνονται πιο προσωποποιημένες οι φωνητικές κλήσεις με τη χρήση πλούσιων emojis και βίντεο, αλλά και λύσεις campus networks που χρησιμοποιούνται πλέον εκτενώς σε μεγάλες βιομηχανικές εγκαταστάσεις. Επιπρόσθετα, μία από τις πλέον αξιοπρόσεκτες καινοτόμες λύσεις που παρουσιάστηκε και αφορά τα ενσύρματα ευρυζωνικά δίκτυα είναι αυτή του αποκαλούμενου FTTR, ήτοι του Fiber To The Room, όπου η οπτική ίνα δεν φτάνει απλώς μέχρι το σπίτι ή το κτίριο, αλλά καταλήγει μέχρι το κάθε δωμάτιο του σπιτιού ή των γραφείων μιας επιχείρησης.

«Είμαστε από τις πλέον καινοτόμες επιχειρήσεις στον κόσμο. Νομίζω πως μόνο η Alphabet μάς ξεπερνά σε αυτό. Επομένως, είμαστε περήφανοι ιδιοκτήτες πολλών πατεντών στην αγορά και αυτό χάρη στη σκληρή δουλειά της ομάδας του R&D. Σήμερα πάνω από το 50% του προσωπικού μας απασχολείται στο Τμήμα Ερευνας και Ανάπτυξης. Και έτσι θα συνεχίσουμε, γιατί οι πελάτες μας δικαιούνται να έχουν τα καλύτερα προϊόντα και λύσεις. Εξάλλου, αυτό είναι το πλεονέκτημά μας. Σημειώστε όμως ότι τα νέα προϊόντα δεν τα φέρνουμε μόνοι μας. Εχουμε πολλούς συνεργάτες σε κάθε χώρα όπου δραστηριοποιούμαστε. Συνεργάτες εμπορικούς, τεχνολογικούς, επίσης πανεπιστήμια με τα οποία μοιραζόμαστε το know-how μας. Γενικά, είμαστε της φιλοσοφίας εκείνου του αφρικανικού ρητού που λέει πως “αν θέλεις να πας γρήγορα, πήγαινε μόνος. Αν θέλεις να φτάσεις πιο μακριά, πήγαινε παρέα”», αναφέρει ο κ. Κέντζια.

Η ελληνική αγορά

Η Huawei είναι παρούσα στην ελληνική αγορά σχεδόν δύο δεκαετίες συμμετέχοντας σε σημαντικά projects υποδομών. «Είμαστε πλέον… ενήλικοι στην Ελλάδα. Εχουμε συνεισφέρει αρκετά στην ψηφιοποίηση της χώρας. Εχουμε μια μακροπρόθεσμη σχέση με τους πελάτες μας και είναι σημαντική αγορά για εμάς. Είχαμε πολλές επιτυχίες στο παρελθόν και ευελπιστούμε και στο μέλλον. Οχι μόνο εμπορικά, αλλά και πολλά κοινωνικά πρότζεκτ που είχαν αντίκτυπο, όπως το πρόγραμμα Wildfire Protection ή το Tech for All. Επίσης, πρωτοβουλίες για startups κ.ο.κ. Και θα συνεχίσουμε. Η δέσμευσή μας είναι ισχυρή».

Ο ίδιος μάλιστα θεωρεί πολύ πιθανό το δίκτυο των συνεργατών στην Ελλάδα να αυξηθεί περαιτέρω. «Γενικά, εκτιμάμε τους συνεργάτες και θέλουμε να έχουμε μακροπρόθεσμες, αξιόπιστες σχέσεις που δημιουργούν συνθήκες όπου κερδίζουν όλοι (win-win). Θέλουμε να έχουμε συνεργάτες που θα στηρίζονται σε εμάς, αλλά και εμείς θα στηριζόμαστε πάνω τους».

Οπως σημειώνει, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των επιχειρήσεων και οι βιομηχανίες συνιστούν πεδίο σημαντικών ευκαιριών για τη Huawei. «Είναι ένας χώρος όπου μπορούμε να φέρουμε αξία. Οταν μπήκαμε στην αγορά των τηλεπικοινωνιών, διαφοροποιηθήκαμε φέρνοντας καλύτερα προϊόντα σε καλύτερες τιμές που επέτρεψε στους παρόχους να μειώσουν τις τιμές, να επωφεληθούν οι κοινωνίες και να λάβει ώθηση η ψηφιοποίηση. Πιστεύω ότι έχουμε την ικανότητα -μέσω των συνεργατών μας, βέβαια, αφού δεν πουλάμε απευθείας- για την ψηφιοποίηση της βιομηχανίας».

Στιγμιότυπο από το περίπτερο της Huawei στην έκθεση Mobile World Congress (MWC) στη Βαρκελώνη

Για τον ίδιο, το επόμενο μεγάλο πεδίο όπου θα κριθεί και η τεχνολογική μάχη μεταξύ των παγκόσμιων κολοσσών είναι η υπολογιστική ισχύς και πώς αυτή θα οδηγεί σε ακόμα πιο αποδοτική τεχνολογία cloud.

Το αμερικανικό μπλόκο και η Ευρώπη

Τα τελευταία χρόνια η Huawei μπορεί να αντιμετωπίζεται εχθρικά στις ΗΠΑ με την επιβολή αρκετών περιορισμών, εν τούτοις η δραστηριοποίησή της στην Ευρώπη συνεχίζεται κανονικά, αν και εμμέσως πλην σαφώς ο κ. Κέντζια παραδέχεται ότι λόγω της πολιτικής δημιουργούνται αρκετά αναχώματα. «Προφανώς δεν χρειάζεται να το αναλύσουμε, οι καιροί είναι δύσκολοι. Αλλά προς ώρας είμαστε άνετα εδώ που είμαστε. Μπορούμε να παρέχουμε τις λύσεις μας στους πελάτες μας. Αυτή είναι η ευθύνη μας. Οι πελάτες μας στηρίζονται σε εμάς για να συνεχίσουν τη δραστηριότητά τους, επομένως είμαστε χαρούμενοι που είμαστε σε θέση να συνεχίσουμε να παρέχουμε τα προϊόντα και τις λύσεις μας. Πρόκειται για προϊόντα ταχύτερα, καλύτερα και περισσότερο ανθεκτικά.

Την ίδια ώρα βέβαια προσαρμοζόμαστε στις προσδοκίες και τις προκλήσεις της αγοράς. Πλέον στην Ευρώπη έχουμε πάει σε μια πιο επίπεδη διοικητική δομή, που μας φέρνει πιο κοντά στους πελάτες μας. Εχουμε καταστήσει έναν τομέα (σ.σ.: region) την Ευρώπη και επίσης έχουμε ενισχύσει τις αρμοδιότητές του σε ό,τι αφορά τη λήψη αποφάσεων. Γενικά πιστεύουμε στην αποκέντρωση και την υλοποιούμε. Δεν είναι εύκολο για όλες τις εταιρείες, όμως εμείς αυτό επιλέξαμε ώστε να είμαστε πιο κοντά στους πελάτες μας».

Διαβάστε ακόμη

Αισιοδοξία για υψηλές «πτήσεις» και το 2023 στον ελληνικό τουρισμό

Δωμάτιο με Θέα: H Master Suite του Tainaron Blue Retreat

Λατρεία για τα 90’s – Οκτώ τάσεις που επιστρέφουν θριαμβευτικά: Denim, καρό, δερμάτινα και το αθάνατο λευκό t-shirt