Η Redwood Materials, η εταιρεία ανακύκλωσης μπαταριών που ίδρυσε ο συνιδρυτής της Tesla, Τζέι Μπι Στράουμπελ, προχώρησε σε δεκάδες απολύσεις τον Νοέμβριο, καθώς η startup αναθεωρεί τις επιδιώξεις της και στρέφεται εκ νέου στη ζήτηση για μπαταρίες μεγάλης κλίμακας που προορίζονται για το ηλεκτρικό δίκτυο. Σύμφωνα με πηγές του Bloomberg, οι περικοπές έγιναν σε διαφορετικά τμήματα της εταιρείας και αντιστοιχούν περίπου στο 5%-6% του προσωπικού, συμπεριλαμβανομένων θέσεων στη μηχανική υλικών καθόδου. Μια από τις πηγές ανέφερε ότι η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει τη μετατόπιση πόρων προς τα κρίσιμα ορυκτά και την ενεργειακή αποθήκευση. Η Redwood δεν προχώρησε σε σχολιασμό.
Η εταιρεία επικεντρώνεται πλέον στην επαναχρησιμοποίηση παλαιών συστοιχιών μπαταριών για εφαρμογές στο ενεργειακό δίκτυο, καθώς και στην εξαγωγή κρίσιμων ορυκτών, που θα πωλούνται σε διυλιστήρια για μετατροπή σε υλικά μπαταριών ή σε μεταλλικά κράματα. Ο Στράουμπελ ίδρυσε την Redwood το 2017 με στόχο να δημιουργήσει, όπως έχει πει, μια «κλειστή αλυσίδα» εφοδιασμού στις ΗΠΑ. Το μοντέλο της εταιρείας βασίστηκε στη συλλογή μπαταριών στο τέλος του κύκλου ζωής τους, με σκοπό την επαναχρησιμοποίηση και τη δημιουργία νέων υλικών μπαταριών μέσω ανακύκλωσης.
Ωστόσο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες, προκαλώντας αναταράξεις στον αμερικανικό κλάδο ανακύκλωσης μπαταριών. Ο ανταγωνισμός έχει ενταθεί λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας χρησιμοποιημένων μπαταριών, ενώ η ισχυρή θέση της Κίνας στην εφοδιαστική αλυσίδα έχει συμπιέσει τις τιμές των εμπορευμάτων και τα περιθώρια κέρδους. Στον κλάδο προστέθηκε και επιπλέον πίεση από την κυβέρνηση του Προέδρου Τραμπ, η οποία ακύρωσε κρατικές επιχορηγήσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων προς άλλους ανακυκλωτές μπαταριών και κατήργησε κίνητρα για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, μια πιο αισιόδοξη πτυχή φαίνεται να προέρχεται από τις σταθερές (stationary) μπαταρίες αποθήκευσης ενέργειας — ιδίως για data centers και το ηλεκτρικό δίκτυο — όπου η ζήτηση ενισχύεται, σε αντίθεση με την επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Την ίδια στιγμή, η εμπορική μονάδα παραγωγής καθόδων της Redwood στο Sparks της Νεβάδα, η οποία είχε σχεδιαστεί να λειτουργήσει εντός του 2024 και να παράγει ενεργό υλικό καθόδου, παραμένει ημιτελής, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ημερομηνία έναρξης λειτουργίας. Οι κάθοδοι αποτελούν κρίσιμο στοιχείο για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου και σήμερα σχεδόν όλη η παραγωγή τους γίνεται στην Ασία.
Τον προηγούμενο μήνα, η Redwood εξασφάλισε 350 εκατομμύρια δολάρια μέσω χρηματοδότησης Series E, ανεβάζοντας την αποτίμησή της σε πάνω από 6 δισ. δολάρια. Παράλληλα, τον Νοέμβριο ξεκίνησε η λειτουργία ενός εργοστασίου 3,5 δισ. δολαρίων στη Νότια Καρολίνα, το οποίο θα τροφοδοτεί την αγορά με κρίσιμα ορυκτά.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η μονάδα αυτή, μαζί με τις εγκαταστάσεις στη Νεβάδα, καθιστούν τη Redwood τη μοναδική μεγάλη εγχώρια πηγή κοβαλτίου στις ΗΠΑ, ενώ παράγει και ποσότητες νικελίου και λιθίου αντίστοιχες με εκείνες των μεγαλύτερων αμερικανικών ορυχείων.
Διαβάστε ακόμη
Δασικές πυρκαγιές: Τι αλλάζει με τον Εθνικό Χάρτη Εκτίμησης Κινδύνου – Οι 3 κατηγορίες
Goldman Sachs: Αγοράζει την Innovator Capital έναντι $2 δισ. – Στροφή στα buffer funds
Σύγκρουση Μεγάλης Βρετανίας – Ρωσίας στα παγωμένα νερά του Αρκτικού Κύκλου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.