Η Turkish Airlines εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να καταθέσει προσφορά για την απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου στην ισπανική αεροπορική εταιρεία Air Europa, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Reuters. Μάλιστα, οι δεσμευτικές προσφορές αναμένεται να κατατεθούν τις επόμενες εβδομάδες.

Σύμφωνα με πηγές, οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές έχουν κληθεί να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές έως τις αρχές Ιουλίου.

Η ενδεχόμενη εμπλοκή της Turkish Airlines θεωρείται αξιοσημείωτη, καθώς σπανίζουν οι περιπτώσεις αεροπορικών εκτός Ευρώπης που αποκτούν μερίδιο σε ευρωπαϊκές εταιρείες. Η πληροφορία για το πιθανό ενδιαφέρον της τουρκικής εταιρείας δημοσιοποιήθηκε από την ισπανική διαδικτυακή εφημερίδα El Espanol, ενώ η ημερομηνία για τις δεσμευτικές προσφορές δεν είχε γίνει μέχρι τώρα γνωστή.

Η Air France-KLM και η Lufthansa έχουν επίσης πραγματοποιήσει συζητήσεις με την Globalia, τον όμιλο holding της οικογένειας Ιντάλγκο που ίδρυσε την Air Europa, με σκοπό την εξαγορά μεριδίου, σύμφωνα με προηγούμενο ρεπορτάζ του Reuters.

Η Air Europa αντλεί πάνω από το 25% των εσόδων της από την Ευρώπη και διατηρεί ήδη συμφωνία κοινού κωδικού με την Turkish Airlines.

Η Turkish Airlines δεν απάντησε άμεσα σε αιτήματα για σχολιασμό από το Reuters, ενώ και το Τουρκικό Ταμείο Πλούτου, που είναι μέτοχος της εταιρείας, αρνήθηκε να σχολιάσει.

Εκπρόσωπος της Globalia και της οικογένειας Ιντάλγκο δήλωσε πως «δεν επιθυμούμε να σχολιάσουμε μια εν εξελίξει διαδικασία λόγω θεμάτων εμπιστευτικότητας». Η Lufthansa επίσης δεν σχολίασε. Από την πλευρά της, εκπρόσωπος της Air France-KLM ανέφερε πως η εταιρεία «ενδιαφέρεται να ενισχύσει τη μακρόχρονη συνεργασία της με την Air Europa».

Η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών σηματοδοτεί την επόμενη φάση μιας μακράς διαδικασίας πώλησης, με την Air Europa να αναζητά ρευστότητα για να αποπληρώσει κρατικό δάνειο που έλαβε κατά την πανδημία. Σύμφωνα με πηγές, η αρχική εκτίμηση ήταν πως η κατάθεση των προσφορών θα λάμβανε χώρα τον Μάιο.

Οι καθυστερήσεις στην εξέλιξη της συμφωνίας αποδίδονται σε εσωτερικές διαφωνίες μεταξύ μελών της οικογένειας Ιντάλγκο, αλλά και σε επιφυλάξεις από ενδιαφερόμενες αεροπορικές σχετικά με τη δομή του deal, όπως ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές συνεργάζονται με συμβούλους ώστε να διαμορφώσουν προτάσεις που αφορούν την εξαγορά ποσοστού περίπου 20%. Στόχος τους είναι, σύμφωνα με πηγές, αυτό το μειοψηφικό μερίδιο να αποτελέσει εφαλτήριο για πλήρη εξαγορά στο μέλλον.

Ωστόσο, κάποιοι από τους υποψήφιους αγοραστές εκφράζουν ανησυχία για την έλλειψη σαφήνειας ως προς το πώς θα μπορέσουν να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο.

Πέρυσι, η IAG (ιδιοκτήτρια της British Airways), η οποία ήδη διαθέτει ποσοστό 20% στην Air Europa, έκανε πίσω σε σχέδιο για την πλήρη εξαγορά της εταιρείας, μετά από ενστάσεις των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών λόγω θεμάτων ανταγωνισμού, καθώς η IAG κατέχει επίσης την Iberia, τη Vueling και την Aer Lingus.

Ωστόσο, η πίεση για συγχωνεύσεις στην ευρωπαϊκή αεροπορική αγορά εντείνεται, καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να ανταγωνιστούν πιο αποτελεσματικά τους αμερικανικούς και αραβικούς κολοσσούς. Πολλές στρέφονται στις δημοφιλέστερες διαδρομές της νότιας Ευρώπης ως ευκαιρία επέκτασης.

Η Air Europa εκτελεί πτήσεις εντός Ισπανίας, καθώς και μεταξύ Μαδρίτης και μεγάλων πόλεων στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική.

Διαβάστε ακόμη

Scope: Αναβαθμίζει την εκτίμηση για την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το 2025 (πίνακες)

Μέση Ανατολή: Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν τα στελέχη των πετρελαϊκών κολοσσών

ΗΠΑ: Αυτές είναι οι πλουσιότερες γυναίκες celebrities – Ποια βρίσκεται στην κορυφή

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα