Σε απολύσεις 4.000 εργαζομένων στο τμήμα υποστήριξης πελατών προχώρησε η Salesforce, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαρκ Μπένιοφ, επικαλούμενος την αυξανόμενη αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης η οποία μειώνει σημαντικά τις ανάγκες προσωπικού.

Ο Μπένιοφ έκανε γνωστές τις περικοπές σε συνέντευξή του στο podcast The Logan Bartlett Show, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Μείωσα τα κεφάλια από 9.000 σε περίπου 5.000, γιατί πλέον χρειαζόμαστε λιγότερους ανθρώπους», αναφερόμενος στο προσωπικό της εταιρείας του.

Η Salesforce βρίσκεται στους πρωτοπόρους της AI, έχοντας δημιουργήσει την πλατφόρμα «Agentforce», ένα δίκτυο αυτοματοποιημένων bots εξυπηρέτησης πελατών. Σε ανακοίνωση της προς το NBC Bay Area, η εταιρεία υπογράμμιζε ότι «χάρη στα οφέλη και την αποδοτικότητα της Agentforce, έχουμε διαπιστώσει μείωση στα αιτήματα υποστήριξης και δεν είναι πλέον απαραίτητο να αναπληρώνουμε τις θέσεις μηχανικών υποστήριξης».

Οι δηλώσεις αυτές ακολουθούν την καλοκαιρινή τοποθέτηση του Μπένιοφ ότι η τεχνητή νοημοσύνη πραγματοποιεί πλέον «έως και το 50% της δουλειάς» στη Salesforce, η οποία εδρεύει στο Σαν Φρανσίσκο.

Ωστόσο η δήλωση του Μπένιοφ έχει προκαλέσει αντιδράσεις με κάποιους, προσπερνώντας τη ρητορική του, να επικεντρώνονται στον ρόλο της AI όπως η σύμβουλος ανθρώπινου δυναμικού Λόρι Ρούετιμαν η οποία όπως τονίζει η AI επηρεάζει ήδη θέσεις εργασίας σε πολλούς κλάδους: «Έχουν γίνει απολύσεις σε όλη την Αμερική που αποδίδονται άμεσα στην τεχνητή νοημοσύνη. Όποιος θέλει να παραμείνει στην αγορά εργασίας πρέπει να αποκτήσει νέες δεξιότητες. Αν οι γνωριμίες σας μπορούσαν να σας βρουν δουλειά, θα το είχαν κάνει ήδη. Η ευθύνη είναι σε εσάς να ανοίξετε τους ορίζοντές σας και να γνωρίσετε νέους ανθρώπους».

Κάποιοι άλλοι όμως, όπως ο αναλυτής Εντ Ζίτρον, τονίζουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη συχνά χρησιμοποιείται από τεχνολογικές εταιρείες ως επίφαση για να πείσουν τους επενδυτές ότι πλέον λειτουργούν πιο αποδοτικά ενώ την περίοδο της πανδημίας είχαν προχωρήσει σε μαζικές και αθρόες προσλήψεις. «Είναι η λογική της ανάπτυξης με κάθε κόστος», αναφέρει στο CNBC ο αναλυτής και προσθέτει χαρακτηριστικά: «Το μόνο που μετράει είναι η ανάπτυξη, ακόμη κι αν καταστρέφει ζωές, ακόμη κι αν κάνει την εταιρεία χειρότερη και τα προϊόντα κατώτερα».

Διαβάστε ακόμη 

Κίνα: Πώς πανεπιστήμια και startups τροφοδοτούν τον στρατό με τεχνητή νοημοσύνη – Ανησυχία στις ΗΠΑ

Kαταιγίδα στην αγορά ομολόγων – Τι πυροδοτεί το παγκόσμιο sell-off (γράφημα)

Κομισιόν: Παρουσίασε τις «ιστορικές» εμπορικές συμφωνίες της ΕΕ με Mercosur και Μεξικό, εν μέσω των δασμών Τραμπ (tweet)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα