Μέσα Σεπτέμβρη και στα βιβλιοπωλεία δεν πέφτει καρφίτσα… Γονείς με λίστες, παιδιά που διαλέγουν εξώφυλλα, και πάγκοι γεμάτοι τετράδια, ντοσιέ, κλασέρ. Εκεί όπου «παίζεται» κάθε χρόνο η μεγάλη μάχη των σχολικών, η SKAG παραμένει σημείο αναφοράς — μια μάρκα που ιστορικά αντλεί τη δύναμή της από το κανάλι των βιβλιοπωλείων και που σήμερα επιχειρεί να ξαναγράψει την πορεία της, χωρίς να χάσει την «ταυτότητα» του μπλε τετραδίου.
Φέτος όμως, η κορύφωση έχει και σαφές στόχο: η διοίκηση που βρίσκεται πλέον στα χέρια της τρίτης γενιάς της οικογένειας καθώς προ μηνών ανέλαβε Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ο κ. Θεόδωρος Σκαγιάς (κεντρ. φωτ.), θέλει οι πωλήσεις του 2025 να υπερβούν τα αποτελέσματα του 2024 περίπου κατά 5% – και δεν το αφήνει στην τύχη της ζήτησης. «Παντρεύει» το ράφι του βιβλιοπωλείου με νέα δραστηριότητα σε ψηφιακές, προσωποποιημένες εκτυπώσεις και premium συσκευασία, ώστε να ανοίξει πρόσθετα «κανάλια» εσόδων και να προστατεύσει τα περιθώρια. Παράλληλα διευρύνει τη γκάμα των προϊόντων της στο ράφι μέσω νέων συνεργασιών, όπως αυτή που ανακοίνωσε χθες για την αποκλειστική διάθεση στην ελληνική αγορά των προϊόντων Y-Plus.
Το γιατί είναι ξεκάθαρο: η υπογεννητικότητα ροκανίζει τη σχολική αγορά και παράλληλα η αρχειοθέτηση «φεύγει» σταδιακά προς το ψηφιακό.
Οι προκλήσεις αυτές αποτυπώνονται και στις οικονομικές καταστάσεις της περυσινής χρήσης που ανήρτησε η εταιρεία χθες στο ΓΕΜΗ. Σύμφωνα με αυτές το 2024 έκλεισε με κύκλο εργασιών 8,26 εκατ. ευρώ (+1,1%), μικτό κέρδος 3,32 εκατ. ευρώ (-11,3%) και κέρδη προ φόρων 455,5 χιλ. ευρώ, ενισχυμένα πρωτίστως από θετική αποτίμηση επενδυτικού ακινήτου 536,4 χιλ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 363,9 χιλ. ευρώ. Στον ισολογισμό, τα ίδια κεφάλαια ανήλθαν σε 24,20 εκατ. ευρώ, με τη μεγάλη ενίσχυση να προέρχεται από επανεκτίμηση ιδιοχρησιμοποιούμενων ακινήτων κατά 13,11 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, τα κυκλοφορούντα (11,25 εκατ. ευρώ) υπερκαλύπτουν τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις (5,48 εκατ. ευρώ), υποδεικνύοντας επαρκές κεφάλαιο κίνησης.
Σημειωτέον πως σήμερα η SKAG παραμένει ηγέτιδα δύναμη με μερίδιο που προσεγγίζει το 45%, ενώ το μείγμα της έχει ήδη μετακινηθεί: περίπου 55% των πωλήσεων προέρχεται από λύσεις αρχειοθέτησης/οργάνωσης.
Η μετάβαση «τρέχει» με νέα διοικητική σκυτάλη: ο Θεόδωρος Κ. Σκαγιάς, τρίτη γενιά, υπογράφει τον πρώτο του ισολογισμό ως Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος.
Στο παραγωγικό αποτύπωμα, η εταιρεία πατά σε ιδιόκτητη μονάδα 24.000 τ.μ. στο Κρυονέρι, ενώ στο α’ τρίμηνο του 2025 ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση του ακινήτου στην Κολοκοτρώνη 4 με λήξη leasing – μια κίνηση που καθαρίζει περαιτέρω το περιουσιακό προφίλ. Στο τέλος του 2024 το προσωπικό ανερχόταν σε 95 άτομα.
Διαβάστε ακόμη
ΔΕΗ: Ανατροπή στα «μπλε» τιμολόγια – Σπάει το μονοπώλιο των fix χρεώσεων με έξτρα μπόνους
Στο στόχαστρο της Μόσχας ο μεγιστάνας Ντένις Στενγκέλοφ
Εφορία: «Βελούδινη επανάσταση» στις σχέσεις με τη νέα γενιά φορολογουμένων (πίνακας)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.