Στο επίκεντρο ένα ζήτημα που αγγίζει άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών: τις στρεβλώσεις και τα «παράδοξα» στις τιμές των σούπερ μάρκετ.
Όπως ανέφεραν οι δημοσιογράφοι σε ρεπορτάζ του OPEN αλλά και ο πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, Απόστολος Ραυτόπουλος, μεγάλες αλυσίδες χρησιμοποιούν τεχνάσματα τιμολόγησης που συχνά οδηγούν τον καταναλωτή να πληρώνει ακριβότερα αντί να κερδίζει, ακόμα και σε προϊόντα με «εκπτώσεις».
Στο ρεπορτάζ παρουσιάστηκαν ενδεικτικά παραδείγματα: συσκευασία χαρτιού υγείας με 12 ρολά κόστιζε 11,50 ευρώ, ενώ η μεγαλύτερη με 18 ρολά μόλις 8,31 ευρώ. Λίγο αργότερα, η τιμή των 12 ρολών έπεσε στα 7,90 ευρώ, αλλά των 18 εκτοξεύθηκε στα 16,64 ευρώ, αποδεικνύοντας την αστάθεια στις τιμές. Παρόμοια, μονή συσκευασία γάλακτος εβαπορέ πωλείται 1,19 ευρώ, αλλά η εξάδα «προσφοράς» χρεωνόταν 8,22 ευρώ αντί 7,14 ευρώ. Στην μπύρα, καταγράφηκαν δύο τιμές για το ίδιο προϊόν, με τον πελάτη να πληρώνει τελικά την υψηλότερη στο ταμείο.
Για τη διπλή τιμή της μπύρας, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει ήδη επιβάλει πρόστιμο σε συγκεκριμένη αλυσίδα. Ο κ. Ραυτόπουλος επισήμανε ότι «η πρακτική αυτή είναι παράνομη και παραπλανητική». Ωστόσο, όπως έγινε γνωστό, οι περιπτώσεις είναι γενικευμένες. Το Υπουργείο Ανάπτυξης, που παρακολουθεί στενά την υπόθεση, σχεδιάζει παρεμβάσεις, όπως η ίδρυση ενιαίου ελεγκτικού φορέα και η πρόσληψη 200 νέων ελεγκτών.
Παράλληλα, έγινε αναφορά και στο φαινόμενο της «shrinkflation», με προϊόντα που πωλούνται στην ίδια τιμή αλλά σε μικρότερη ποσότητα. Ενδεικτικά, αλλαντικά μειώθηκαν από 220 σε 160 γραμμάρια και απορρυπαντικά από 50 σε 45 μεζούρες, χωρίς καμία μείωση στην τιμή.
Σε συνάντηση με το Υπουργείο, εκπρόσωποι πολυεθνικών φέρονται να δήλωσαν: «Θα αυξάνουμε τις τιμές όσο οι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν». Το ερώτημα που ανακύπτει είναι αν μια τέτοια πρακτική θα γινόταν ανεκτή σε χώρες με ισχυρότερους ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Μέσα σε αυτό το κλίμα συνεχών ανατιμήσεων και «παγίδων» στις προσφορές, οι καταναλωτές εμφανίζονται μπερδεμένοι και οργισμένοι. Όπως σχολιάστηκε στην εκπομπή, «δεν είναι δυνατόν οι ηλικιωμένοι να πηγαίνουν στο σούπερ μάρκετ με… κομπιουτεράκι». Το ζήτημα αναμένεται να ανοίξει ξανά μετά τη ΔΕΘ, καθώς οι αυξήσεις απειλούν να ακυρώσουν τα μέτρα στήριξης της κυβέρνησης.
Διαβάστε ακόμη
Ανεργία: Πώς έφτασαν Σουηδία και Φινλανδία να έχουν μεγαλύτερα ποσοστά από την Ελλάδα
Σε επιφυλακή οι αγορές ενόψει του ιστορικά δύσκολου Σεπτεμβρίου
Η Orsted περνά στην αντεπίθεση: Μηνύει τον Τραμπ για το μπλόκο στο υπεράκτιο αιολικό πάρκο
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.