Η Starbucks Corp. ανακοίνωσε ότι θα κλείσει καταστήματα και θα περικόψει 900 θέσεις εργασίας στο πλαίσιο αναδιάρθρωσης ύψους 1 δισ. δολαρίων, εντείνοντας το σχέδιο αναστροφής υπό τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο Μπράιαν Νίκολ.

Η εταιρεία ανέφερε ότι ο συνολικός αριθμός καταστημάτων θα μειωθεί κατά 1% στη διάρκεια της χρήσης 2025, φτάνοντας τις 18.300 τοποθεσίες σε ΗΠΑ και Καναδά. Στη συνέχεια, σχεδιάζει να αυξήσει ξανά το δίκτυό της και να ανακαινίσει άλλα 1.000 καταστήματα.

Μετά από ανασκόπηση, η Starbucks εντόπισε καταστήματα χωρίς προοπτική κερδοφορίας και αποφάσισε να τα κλείσει, δίνοντας έμφαση σε εκείνα που ταιριάζουν με το σχέδιο του Niccol να καταστήσει τα καταστήματα πιο ελκυστικούς χώρους παραμονής.

«Τα πρώτα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι πελάτες επισκέπτονται συχνότερα, παραμένουν περισσότερο και δίνουν θετικά σχόλια», σημείωσε ο Niccol σε επιστολή προς τους εργαζόμενους την Πέμπτη.

Ο Νίκολ, που ανέλαβε πριν από έναν χρόνο, επιχειρεί να οδηγήσει την αλυσίδα σε ανάκαμψη έπειτα από έξι συνεχόμενα τρίμηνα πτώσης στις συγκρίσιμες πωλήσεις. Το σχέδιο δίνει έμφαση σε αναβαθμίσεις με περισσότερες θέσεις και πρίζες για να ενθαρρύνουν μεγαλύτερη παραμονή.

Ωστόσο, οι αλλαγές δεν έχουν ακόμα αποτυπωθεί ουσιαστικά στην οικονομική επίδοση της εταιρείας και αυτή είναι η δεύτερη σειρά απολύσεων υπό τον Νίκολ.

Η μετοχή της Starbucks σημείωσε άνοδο μικρότερη του 1% στις προσυνεδριακές συναλλαγές, ενώ την Τετάρτη είχε καταγράψει πτώση 8% από τις αρχές του έτους, σε σύγκριση με άνοδο 13% του S&P 500.

Πρόσφατα, η Starbucks ανακοίνωσε αποτελέσματα κάτω των προσδοκιών για το γ’ τρίμηνο, ενώ αντιμετωπίζει αυξανόμενο ανταγωνισμό από μικρότερες αλυσίδες σε ΗΠΑ και Κίνα που προσφέρουν πιο φθηνά ροφήματα σε ταχύτερο χρόνο.

Η εταιρεία περιορίζει το μενού της ώστε να μειώσει την πολυπλοκότητα στην παρασκευή, να συντομεύσει τους χρόνους αναμονής και να δώσει χώρο σε νέα προϊόντα πιο κοντά στις καταναλωτικές τάσεις. Στις κινήσεις αυτές περιλαμβάνονται περισσότερες επιλογές χωρίς ζάχαρη και ροφήματα με πρωτεΐνη, καθώς οι πελάτες αναζητούν πιο υγιεινές λύσεις.

Αναλυτές και επενδυτές, αν και γενικά θετικοί, εκφράζουν ανησυχίες για το κόστος και το χρονοδιάγραμμα. Τα κέρδη επιδεινώθηκαν το τελευταίο τρίμηνο εξαιτίας των δαπανών για την ανανέωση της μάρκας.

Διαβάστε ακόμη

ΕΛΣΤΑΤ: Στα 1.724 ευρώ η μέση μηνιαία δαπάνη για τα ελληνικά νοικοκυριά το 2024 (πίνακας + γραφήματα)

ΤτΕ: Με μεγάλες ταχύτητες η πιστωτική επέκταση – Τα δάνεια συμπαρασύρουν τις καταθέσεις

Πλειστηριασμοί: Σε νέο ιδιοκτήτη η El Petrol και έκταση «φιλέτο» στη Μύκονο (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα