Η Όπτιμα της οικογένειας Παντελιάδη με αιχμή το μπραντ «Ηπειρος» μπορεί να διατήρησε την πρωτιά στην αγορά των τυροκομικών και το 2024, εν τούτοις με τη διαφαινόμενη υλοποίηση του deal εξαγοράς της Δωδώνη από τον Όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη, θα βρεθεί αντιμέτωπη με την αλλαγή ισορροπιών στην αγορά, κάτι που την θέτει σε «κίνηση» σε ό,τι αφορά τις επόμενες κινήσεις της.

Όπως έλεγε χθες ο Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Στέφανος Παντελιάδης στο περιθώριο του 10ου Family Business Forum της KPMG για τη διαδοχή στις οικογενειακές επιχειρήσεις (δεξ. στη κεντρ. φωτ., μαζί με τον αδερφό του, Αριστοτέλη Παντελιάδη και την κα Κατερίνα Πολυζώη της KPMG), ο κύκλος εργασιών της εταιρείας τυροκομικών την περυσινή χρήση ήταν περίπου 230 εκατ. ευρώ σε ελληνική αγορά και στο εξωτερικό, καταγράφοντας μία σταθεροποιητική τάση σε σχέση με ένα χρόνο πριν. «Φέτος, τα στοιχεία τετραμήνου δείχνουν ότι η αγορά είναι στάσιμη παρά τις όποιες μικρές διαφοροποιήσεις από μήνα σε μήνα. Θα έλεγα ότι μοιάζει περισσότερο με «καρδιογράφημα νεκρού».

Σε ό,τι αφορά τη δική μας εταιρεία, στην ελληνική αγορά καταγράφουμε αυτό το διάστημα ανάπτυξη αλλά οι εξαγωγές είναι ελαφρώς χαμηλότερες», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης αποδίδοντας το κυρίως στις εξελίξεις στις ΗΠΑ, τη μεγαλύτερη αγορά εξαγωγών της Οπτιμα (17%).

«Με τους δασμούς ακόμα δεν έχει αλλάξει κάτι επί τοις ουσίας, νομίζω πως οι Αμερικάνοι καταναλωτές έχουν πατήσει φρένο με όλα αυτά που γίνονται. Το καταναλωτικό κλίμα έχει καταβαραθρωθεί. Με αυτά που κάνει ο Πρόεδρος Ταμπρ έχει καταφέρει, χωρίς να υπάρχει ανάγκη, να επιβάλει ‘ψυχολογία μνημονίου’. Πυροβολούν τα πόδια τους!», σημείωσε ο κ. Παντελιάδης. Ο ίδιος πάντως παραδέχθηκε πως οι μεγαλύτερες προοπτικές ανάπτυξης για την Οπτιμα παραμένουν στο εξωτερικό με δεδομένο πως σε γενικές γραμμές η αγορά των τυροκομικών στην Ελλάδα είναι σχετικά σταθερή.

Οι παράγοντες «Δωδώνη» και «ΔΕΛΤΑ»

Παρ’ όλα αυτά αναγνωρίζει πως συμφωνίες όπως αυτή της εξαγοράς της Δωδώνη απ’ τον Όμιλο Ελληνικά Γαλακτοκομεία της οικογένειας Σαράντη αλλά και το πωλητήριο της ΔΕΛΤΑ απ’ το CVC διαμορφώνουν συνθήκες αλλαγής των δεδομένων στην αγορά.

«Παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τις εξελίξεις στον κλάδο. Το σημαντικότερο είναι η εξαγορά της Δωδώνης που έχει δρόμο ακόμα μπροστά της αλλά σίγουρα θα δημιουργήσει μια νέα δυναμική», σημείωσε σχετικά ο κ. Παντελιάδης, σημειώνοντας πως ο άλλος παράγοντας αλλαγών στην αγορά θα είναι η ΔΕΛΤΑ με βάση τις προθέσεις που έχει το CVC.

Προς το παρόν πάντως η ίδια η Οπτιμα δεν φαίνεται έτοιμη για μία εξαγορά με την οποία ίσως απαντούσε στις εξελίξεις που αφορούν το μεγαλύτερο ανταγωνιστή της και παρά το γεγονός ότι ο κ. Παντελιάδης από το βήμα του Forum έστελνε το μήνυμα ότι δεν θα αφήσει ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες εξαγορών.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε εξετάσει κάπου 5 περιπτώσεις εξαγορών. Δύο ήταν στο χώρο των τυριών και τρεις σε παρεμφερείς κλάδους. Παρ’ όλα αυτά εάν δεν είναι σωστά τα δεδομένα και τα νούμερα, δεν μπορεί να έχει νόημα μια εξαγορά», απάντησε στην ερώτηση του newmoney εάν νοιώθει πίεση να κάνει τώρα το επόμενο βήμα.

Σε ερώτηση εάν θα τον ενδιέφερε η ΔΕΛΤΑ ή η δραστηριότητα της στα τυροκομικά ο κ. Παντελιάδης εμφανίστηκε μάλλον αρνητικός. «Η εταιρεία έχει μία μικρή δραστηριότητα, νομίζω αυτή είναι η έβδομη φορά που λανσάρει τυριά με τη μάρκα ΔΕΛΤΑ. Ωστόσο δεν τα παράγει η ίδια και ο τζίρος είναι πολύ χαμηλός, οπότε είναι σαν να μην υπάρχει αυτή η δραστηριότητα. Εάν μας ενδιέφερε κάτι τέτοιο απλά θα ήταν ο τζίρος τους συμπληρωματικός. Γενικά όμως έχει αποδειχθεί πως η ΔΕΛΤΑ είναι δύσκολο μαγαζί. Δεν πέτυχαν τόσοι και τόσοι…», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Νωρίτερα ο κ. Παντελιάδης, μαζί με τον αδερφό του, Αριστοτέλη, Πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της Metro ΑΕΒΕ μίλησαν για το οικογενειακό επιχειρείν, τη διαδικασία διαδοχής που υπήρξε στις δύο οικογενειακές επιχειρήσεις, αλλά και τις πορείες που έχουν διαγράψε μέσα σε αυτές από μικρά παιδιά.

Υπενθυμίζεται πως η Οπτιμα, που γιόρτασε πέρυσι τα 50 χρόνια λειτουργίας, διαθέτει σήμερα τρία εργοστάσια και δύο πρότυπες φάρμες, απασχολεί 550 εργαζόμενους και συνεργάζεται με 1.500 κτηνοτρόφους ανά την Ελλάδα. Στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνονται πολύ γνωστά brands από τον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων, όπως Ήπειρος, Dirollo, Kerrygold, Ταλαγάνι, Λογάδι, Κατίκι Δομοκού, Λεβέτι, ενώ αυτή τη στιγμή διακινεί περισσότερους από 35.000 τόνους ετησίως κι εξυπηρετεί πάνω από 2.000 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα με το σύγχρονο κι ευέλικτο δίκτυο διανομής της.

Διαβάστε ακόμη

Καγκελαρία με ρωγμές: Ο Μερτς ξεκινά τη θητεία του με αμφισβήτηση και ρήγματα (γραφήματα)

Ποιοι και πόσοι ενδιαφέρονται για τα σπίτια στο project του Ελληνικού – Οι τιμές

Τρεις μεγάλες πληγές που δημιουργεί η ύπνωση της στεγαστικής πίστης

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα