Επτά φορές η ιταλική κυβέρνηση παρέτεινε την προθεσμία για να βρεθεί νέος ιδιοκτήτης για την αεροπορική εταιρία Alitalia, καθώς η εταιρεία βρίσκεται υπό καθεστώς πτώχευσης τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Όπως αναφέρει η DW, σήμερα λήγει η προθεσμία και θα πρέπει να βρεθεί δυνητικός επενδυτής που να δεσμευτεί για τις προθέσεις του σχετικά με τη διάσωση της εταιρείας.

Με δάνεια η ιταλική κυβέρνηση προσπάθησε να κρατήσει στη ζωή την Alitalia από τον Μάιο του 2017. Η διάσωση αφορά 11.000 θέσεις εργασίας και για ένα εθνικό σύμβολο. Το δημοσίευμα αναφέρει ότι η εταιρία με 117 αεροσκάφη και 20 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως η μικρή σχετικά αεροπορική εταιρεία έχει έλλειμμα κάθε χρόνο περίπου 1 δισεκατομμύριο ευρώ.

Η αεροπορική εταιρεία πήρε δάνεια ύψους 900 εκατ. ευρώ για να περάσει τη δύσκολη περίοδο και θα λάβει άλλα 400 εκ. ευρώ για το 2020. Και επειδή δεν μπορεί να ξεπληρώσει τα δάνειά της, οι πιστώσεις θεωρούνται παράνομες κρατικές επιδοτήσεις. «Ξέρουμε ότι νέα Κομισιόν δεν έχει αναλάβει ακόμα καθήκοντα, είναι ωστόσο υποχρεωμένη να αντιδράσει», εκτιμά ο εμπειρογνώμων σε θέματα αερομεταφορών Αντρέα Γκιουρουσίν.

Δυσκολίες στη διάσωση της εταιρίας βρήκαν οι κρατικοί σιδηρόδρομοι FS, που ελέγχονται από την οικογένεια Benetton, και τη συμμετοχή της αμερικανικής εταιρείας Delta Air Lines, καθώς η εταιρία δήλωσε ότι δεν είναι έτοιμη για μια κοινοπραξία με την Alitalia, παρά τις συζητήσεις των δύο εταιρειών. Από τη μεριά της η Delta, έχει μείνει σε μια υπόσχεση επένδυσης 100 εκ. για το 10% της Alitalia χωρίς ωστόσο να έχει κλείσει κάποια συμφωνία.

Όπως σημειώνει το rte.ie πως άλλος πιθανός εταίρος είναι και το υπουργείο Οικονομικών με την Delta να δέχεται αυτή την πρόταση κοινοπραξίας. Τέλος, σύμφωνα με πηγές του rte, σήμερα πρόκειται να υπάρξει συνάντηση της Alitalia με τον υπουργό Βιομηχανίας Στέφανο Πατουανέλι, καθώς η προθεσμία λήγει τα μεσάνυχτα.

Σε δηλώσεις του στο CNBC χθες το βράδυ ο Πατουανέλι εξέφρασε την βεβαιότητα του ότι οι εταιρίες θα βρουν τη χρυσή τομή που χρειάζεται, ενώ τις κάλεσε να βελτιώσουν τις προσφορές τους.

Τις περασμένες εβδομάδες ακούστηκαν πολλά για τυχόν ανάμειξη και της Lufthansa, αλλά ο επικεφαλής της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη Κάρστεν Σπορ είπε ότι θα είχε ενδιαφέρον σε μιαν αναδομημένη Alitalia.

«Για την επιτυχία της Alitalia είναι σημαντικό να βρεθεί εμπορικός εταίρος. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να παίξουμε αυτόν τον ρόλο. Γι αυτό έχω ελάχιστη κατανόηση, όταν υποστηρίζει κάποιος ότι ο επενδυτής του 10% είναι πιο σημαντικός από το ποιος θα είναι ο σωστός εμπορικός εταίρος» υποστηρίζει ο Κάρστεν Σπορ ο επικεφαλής της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στην Ευρώπη, Lufthansa.

«Θα κάνουμε το παν για να εξασφαλίσουμε ότι ο εθνικός αερομεταφορέας θα ξανανοίξει τα φτερά της» υποστήριξε τον περασμένο Οκτώβριο ο ιταλός πρωθυπουργός Τζουτζέπε Κόντε.

Ωστόσο, πληγή για την ιταλική κυβέρνηση αποτελεί εκτός από την Alitalia, και το μεγαλύτερο στην Ευρώπη χαλυβουργείο στον Τάραντα της Απουλίας Ilva. Αρχές Νοεμβρίου το μεγαλύτερο χαλυβουργείο στον κόσμο, ArcelorMittal ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από το συμβόλαιο εξαγοράς της ιταλικής Ilva, με τον Κόντε να αντιδρά με αγανάκτηση δρομολογώντας δικαστική διαδικασία.

Η τρίτη σε μέγεθος οικονομία της ευρωζώνης έχει δημόσιο χρέος της τάξης του 135% του ΑΕΠ της, όταν επιτρέπεται μόνο το 60%. Ακόμη κι αν η ιταλική κυβέρνηση τηρήσει τις δεσμεύσεις της για τον προϋπολογισμό της απέναντι στην Κομισιόν, δεν φαίνεται να αποφεύγει την οργή των Βρυξελλών.