Eντός του πρώτου εξαμήνου του 2020 εκτιμάται ότι θα μπορέσουν να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του μεγαλύτερου Εμπορευματικού Κέντρου της Νοτιοανατολικής Μεσογείου στο Θριάσιο που έχει κερδίσει η κοινοπραξία Goldair Cargo – ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ.

Μετά από καθυστέρηση ενός και πλέον χρόνου στην έγκριση της σύμβασης από την Κομισιόν, έχει προχωρήσει ο τρίτος κύκλoς ανταλλαγής ερωτήσεων από την DG Com (Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού) προς την ΓΑΙΑΟΣΕ.

Όπως ανέφεραν χθες σε δημοσιογράφους στελέχη της Goldair Gargo, η σημασία του έργου αναγνωρίζεται πλέον από όλους και στηρίζεται και από την κυβέρνηση. Υπενθυμίζεται ότι  ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής ως αρμόδιος τομεάρχης της ΝΔ είχε αντιταχθεί πριν ένα χρόνο στην κύρωση της σύμβασης στη βουλή, για την οποία είχε δεχτεί ισχυρή κριτική ο ΣΥΡΙΖΑ.

Για τον διαγωνισμό για το Θριάσιο ΙΙ, τον οποίο ο κ. Καραμανλής έχει μεταθέσει για τις 20 Ιανουαρίου του 2020 δίνοντας και δεύτερη παράταση, η εκτίμηση που υπάρχει –παρά τα κοινώς λεγόμενα- είναι ότι δεν συνδέεται η καθυστέρησή του με το πρώτο έργο αλλά με το γεγονός ότι υπάρχει προβληματισμός από τις εταιρείες σε ότι αφορά το σχεδιασμό που έχει γίνει. Όπως αναφέρουν υπάρχει κίνδυνος ο διαγωνισμός να κηρυχθεί άγονος.

Από την πλευρά τους, οι μέτοχοι της Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ ΑΕ) που θα αναπτύξει το έργο στο Θριάσιο, με απόφασή τους κατά την τελευταία γενική συνέλευση, αποφάσισαν την σταδιακή αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της κατά 35 εκ. ευρώ, καλύπτοντας την υποχρέωσή τους βάση της σύμβασης παραχώρησης.

Στον τομέα του σιδηροδρόμου, για φέτος η Rail Cargo Logistics Goldair (κοινοπραξία της Goldair Cargo με τους αυστριακούς κρατικούς σιδηροδρόμους), εμφανίζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης.

Με βάση το τονάζ που μεταφέρθηκε, η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε χθες ότι πέτυχε τον στόχο της από την πρώτη χρονιά της δραστηριοποίησής της να είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός μεταφορέας πετρελαίου και γενικότερα υγρών καυσίμων και πετρελαιοειδών στην Ελλάδα με περισσότερους από 160.000 μεταφερόμενους τόνους πετρελαίου, pet coke κα.

Επίσης σημαντικές είναι και οι ποσότητες ζάχαρης και δημητριακών που μεταφέρθηκαν σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και σε συνδυασμό με ταχύτατους χρόνους παράδοσης (Κροατία -Ελλάδα 2 ημέρες).

Για την συνεχή ανάπτυξή της η εταιρεία καταβάλει ιδιαίτερη προσπάθεια για την ενίσχυση εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού, έχοντας ήδη 5 πιστοποιημένους μηχανοδηγούς ενώ άλλοι 6 είναι στο τελικό στάδιο της πρακτικής τους άσκησης φτάνοντας πολύ σύντομα στο σύνολο των 11 μηχανοδηγών.

Όσον αφορά το τροχαίο υλικό, αυτή τη στιγμή πραγματοποιούν δρομολόγια με 4 μηχανές έλξης (3 είναι πετρελαιοκίνητες και μία 1 ηλεκτροκίνητη) και αναμένεται εντός του 2020 να προστεθούν στο στόλο άλλες 3 μηχανές.

Στελέχη της εταιρείας δεν κρύβουν πάντως τον προβληματισμό τους για την στάση και τις χρεώσεις που επιβάλλει στα κόστη συντήρησης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θέση που όπως αναφέρουν έχει διατυπωθεί πολλές φορές το τελευταίο διάστημα και προς την διοίκηση της εταιρείας. Η εταιρεία κάνει λόγο για κόστη αυξημένα κατά 400% σε σχέση με τα τιμολόγια που ισχύουν για το τροχαίο υλικό της θυγατρικής των Ιταλικών σιδηροδρόμων, θέμα για το οποίο η Rail Cargo Logistics Goldair αναμένεται να ανεβάσει τους τόνους πολύ σύντομα.

Σε σχέση με τις δραστηριότητες της εταιρείας στον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης αεροδρομίων, η  Goldair Handling, διατήρησε τo 2019 το μερίδιο αγοράς της στην Ελλάδα, ενώ κατάφερε να ενισχύσει τα μερίδιά της στη διεθνή αγορά καθώς και να διεισδύσει σε μια ακόμα χώρα, την Ελβετία.

Πρόσφατα, η Goldair Handling κέρδισε τον διαγωνισμό για αποκλειστική παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών με αναπηρία ή και μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) στο αεροδρόμιο της Ζυρίχης  σε κοινοπραξία  με την AAS assistance. Η έναρξη της λειτουργίας της υπηρεσίας είναι  προγραμματισμένη για την 1η Ιανουαρίου 2020, με διάρκεια αδειοδότησης 5 έτη και θα απασχοληθούν περισσότεροι από 200 εργαζόμενοι.

Έως το τέλος του 2019, στον επιχειρησιακό τομέα, η Goldair Handling θα εξυπηρετήσει πάνω από 129 χιλιάδες πτήσεις (+1%) βελτιώνοντας σημαντικά τόσο τους δείκτες ασφάλειας αεροσκαφών στην πίστα όσο και ποιότητας στην εξυπηρέτηση επιβατών.

Από τον εμπορευματικό σταθμό της εταιρείας στον Δ.Α.Α θα διακινηθούν περίπου 51 χιλιάδες τόνοι εμπορευμάτων και ταχυδρομείου, ενώ οι αίθουσες διακεκριμένων επιβατών (Lounges) στον Δ.Α.Α., γνώρισαν υψηλή επισκεψιμότητα (+27%) σε σύγκριση με το 2018.

Για ακόμα μια χρονιά, η Goldair Handling επένδυσε στην ανάπτυξη του προσωπικού της, απασχολώντας τη θερινή περίοδο περισσότερους από 3.500 υπαλλήλους στην Ελλάδα (αύξηση 1,6%), κατέχοντας πλέον την 23η θέση σύμφωνα με την κατάταξη της ICAP στο Leading Employers in Greece, συμβάλλοντας ενεργά για ακόμα μια χρονιά, στην καταπολέμηση της ανεργίας, ενώ παράλληλα στο εξωτερικό (Κύπρο και Βουλγαρία), απασχολήθηκαν περισσότεροι από 1.100 εργαζόμενοι.

Άξια αναφοράς, η υλοποίηση του ετήσιου επενδυτικού πλάνου της εταιρείας, με την ενίσχυση και ανανέωση (ακόμα και την ηλεκτροκίνηση) του επίγειου εξοπλισμού κατά 3,5 εκ. ευρώ.