Οι επενδυτικοί τραπεζίτες προωθούσαν επί χρόνια τη διάσπαση της Kraft Heinz, χωρίς επιτυχία. Η εταιρεία τελικά συμφώνησε, καθώς κατέληξε ότι δύο απλούστερες δομές θα ήταν πιο εύκολες στη διαχείριση και κατανόηση, ενισχύοντας τις αποτιμήσεις στο χρηματιστήριο.
Η απόφαση συνδέεται με μια τάση που ενισχύεται στον χώρο των πολυεθνικών τροφίμων και ποτών. Η διάσπαση της εταιρείας σε δύο μονάδες – μία για τις σάλτσες όπως η κέτσαπ Heinz και μία για τα τρόφιμα ευρείας κατανάλωσης όπως η Oscar Mayer – αντικατοπτρίζει την άποψη ότι το «μεγαλύτερο» δεν σημαίνει πάντα «καλύτερο».
«Οι μεγάλες εταιρείες έχουν εγκλωβισμένη αξία επειδή είναι ήδη πολύ μεγάλες ή δεν μπορούν να ενσωματώσουν σωστά νέες εξαγορές», ανέφερε τραπεζίτης εξαγορών. Ο CEO της Kraft Heinz, Κάρλος Άμπραμς-Ριβέρα, δήλωσε ότι η πολυπλοκότητα εμπόδιζε την πλήρη αξιοποίηση των brands.
Η κίνηση ακολουθεί τα παραδείγματα της Kellogg, που χωρίστηκε το 2023 σε Kellanova και WK Kellogg, και της Unilever, που αποσπά το παγωτό Magnum και τις μάρκες Ben & Jerry’s. Στο ίδιο μοτίβο, η Keurig Dr Pepper ανακοίνωσε συνένωση με την JDE Peet’s και διάσπαση ανάμεσα σε καφέ και κρύα ποτά.
Για τους τραπεζίτες, οι στοχευμένες, «καθαρές» εταιρείες είναι ευκολότερο να αποτιμηθούν και να ακολουθήσουν εξαγορές. Από τη στιγμή που Kellanova και WK Kellogg εισήχθησαν ξεχωριστά στο χρηματιστήριο, οι μετοχές τους ανέβηκαν 20% και 27%, αντίστοιχα, μεταδίδει το Reuters.
Η Kraft Heinz διαπραγματευόταν με δείκτη P/E περίπου 11, ενώ ανταγωνιστές όπως οι Mondelez και McCormick κινούνται πάνω από τις 20 μονάδες. Η μακρόχρονη επένδυση του Γουόρεν Μπάφετ μέσω της Berkshire Hathaway απέτρεπε τη διάσπαση, όμως η επιρροή μειώθηκε όταν τα στελέχη της Berkshire αποχώρησαν από το διοικητικό συμβούλιο. Ο Μπάφετ, που διατηρεί μερίδιο 27,4%, δήλωσε στο CNBC απογοητευμένος.
Η επιτυχία δεν είναι δεδομένη. Έρευνα της JP Morgan δείχνει ότι μετά την πανδημία οι αποτιμήσεις των εταιρειών που διασπάστηκαν μειώθηκαν κατά 5%, αντί για άνοδο όπως προ κρίσης. Στον κλάδο τροφίμων και ποτών η πίεση αυξάνεται, καθώς οι καταναλωτές στρέφονται μακριά από τα επεξεργασμένα προϊόντα, αναζητώντας οργανική ανάπτυξη.
Η απόφαση της Kraft Heinz αναδεικνύει μια ευρύτερη πρόκληση για τους μεγάλους ομίλους. «Τώρα που έχουμε παραδείγματα, περισσότερες εταιρείες με διαφορετικά χαρτοφυλάκια θα σκεφτούν σοβαρά μια διάσπαση», σχολίασε τραπεζίτης.
Διαβάστε ακόμη
Από τα KFC στα Taco Bell στην Ελλάδα – Το επενδυτικό πλάνο της Food Plus
«Δαγκωτό» στα κέρδη: Χρονιά ρεκόρ για Το Μάννα – Τσατσαρωνάκη με άξονα το snacking (pic)
Οι εκκλήσεις για φόρους στις τράπεζες ασκούν πίεση στις τραπεζικές μετοχές (πίνακες)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα
Σχολίασε εδώ
Για να σχολιάσεις, χρησιμοποίησε ένα ψευδώνυμο.