Ο ιταλικός οίκος Valentino δέχεται σφοδρή κριτική για μια σειρά διαφημίσεων της νέας τσάντας DeVain, που δημιουργήθηκαν με τεχνητή νοημοσύνη. Οι fans μιλούν για «προχειρότητα», «τεμπελιά» και πλήγμα στη δημιουργικότητα της μόδας.

Ο Valentino παρουσίασε στο Instagram ένα κολλάζ από σουρεαλιστικές AI εικόνες, αποτέλεσμα συνεργασίας με ψηφιακούς καλλιτέχνες στο πλαίσιο μιας «ψηφιακής δημιουργικής καμπάνιας».

Το βίντεο δείχνει μοντέλα να «ξεπηδούν» από μια περίτεχνη χρυσή εκδοχή της τσάντας, ενώ σε άλλο σημείο το λογότυπο του οίκου μεταμορφώνεται σε χέρια που στη συνέχεια γίνονται δίνες ανθρωπίνων σωμάτων.

Παρά τις προειδοποιήσεις ότι το υλικό δημιουργήθηκε με τεχνητή νοημοσύνη, εκατοντάδες σχόλια χαρακτήρισαν το αποτέλεσμα «φθηνό», «τεμπέλικο» και «απογοητευτικό για έναν couture οίκο».

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Valentino (@maisonvalentino)

Ο κλάδος της μόδας υιοθετεί AI – αλλά με ανησυχίες

Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλει στη βιομηχανία της μόδας, προσφέροντας ταχύτητα και χαμηλότερο κόστος σε παραγωγή και προώθηση. Παράλληλα, υπόσχεται βελτίωση διαδικασιών όπως ο σχεδιασμός και η προσαρμογή μεγέθους.

Όμως η αυξανόμενη χρήση της έχει προκαλέσει φόβους για υποβάθμιση της ποιότητας, υποκατάσταση δημιουργών, φωτογράφων και μοντέλων, καθώς και αλλοίωση των αισθητικών κριτηρίων.

«Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία, αλλά αυτό που αντικαθιστά»

Η Anne-Liese Prem, επικεφαλής cultural insights & trends στη Loop, σημειώνει ότι ο Valentino λειτούργησε με διαφάνεια ως προς τη χρήση AI, όμως η αντίδραση του κοινού αποκαλύπτει βαθύτερη ένταση:

«Όταν η AI μπαίνει στην οπτική ταυτότητα ενός brand, ο κόσμος φοβάται ότι προτιμάται η αποτελεσματικότητα αντί της τέχνης», είπε στη BBC.
Ακόμη και όταν η εκτέλεση είναι δημιουργική, το κοινό αντιλαμβάνεται τη χρήση της τεχνολογίας ως μια στρατηγική εξοικονόμησης κόστους.

Παρόμοιες αντιδράσεις σημειώθηκαν για τη χρήση AI από την H&M και για διαφημίσεις της Guess στο Vogue, όπου εκφράστηκαν ανησυχίες για την επίδραση στα πρότυπα ομορφιάς και στους επαγγελματίες της μόδας.

Η Prem προειδοποιεί ότι, παρότι η τεχνητή νοημοσύνη ανοίγει «νέες δημιουργικές δυνατότητες», ενέχει και έναν εμφανή κίνδυνο:
«Χωρίς μια ισχυρή συναισθηματική ιδέα από πίσω, η AI μπορεί να κάνει ένα luxury brand να μοιάζει λιγότερο ανθρώπινο, τη στιγμή που ο κόσμος αναζητά περισσότερη ανθρώπινη παρουσία από ποτέ».

Διαβάστε ακόμη

ΔΙΑΣ: Το IRIS διαθέσιμο παντού – Αναμένονται 120 εκατ. συναλλαγές για το 2025

Επίδομα θέρμανσης: Μέχρι πότε οι αιτήσεις – Ποιοι κινδυνεύουν να το χάσουν

Travel Tuesday: Η Black Friday των ταξιδιών με εκπτώσεις έως 50%

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα