Να στηρίξει εμπράκτως τις αερομεταφορές στην Ελλάδα ζήτησε χθες από το κυβερνητικό επιτελείο ο πρόεδρος της Aegean, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για τη νέα εποχή της Aegean με την παραλαβή των πρώτων αεροσκαφών από την παραγγελία- μαμούθ των 6,6 δισ. δολαρίων (αξίας καταλόγου) για τα 46 + 12 νέα Αirbus, όπου το «παρών» έδωσε και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η αερομεταφορά συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη του τουρισμού και στην εσωτερική μετακίνηση, ωστόσο συμβάλλει επιπλέον και στην ελληνική οικονομία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Ευτύχης Βασιλάκης. «Κατά τη διάρκεια της κρίσης, η σταδιακή παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων δημιούργησε το πλαίσιο για να βελτιωθεί η βάση των υποδομών. Ωστόσο οι λοιπές δραστηριότητες σε σχέση με τις ρυθμίσεις στη λειτουργία, την αεροναυτιλία κ.τ.λ. έμειναν πίσω. Η παράκλησή μας είναι κ. Πρωθυπουργέ η τάση αυτή της στήριξης της αερομεταφοράς να υποστηριχθεί και αυτό δεν είναι θέμα εξεύρεσης κονδυλίων γιατί ουσιαστικά η χρηματοδότηση γίνεται από τον ίδιο τον κλάδο και τους επιβάτες».

Ενδεικτικά μάλιστα είναι και τα νούμερα που παρέθεσε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean κ. Δημήτρης Γερογιάννης: Μέσα στα χρόνια της κρίσης, μόνο ο όμιλος της Aegean συνέβαλε στην ελληνική οικονομία με 2,7 δισ. ευρώ για την περίοδο 2010- 2019 σε τέλη, φόρους και εισφορές. Η νέα επένδυση ύψους έως 6- 6,5 δισ. δολαρίων σε τιμές καταλόγου (2,5- 3 δις. δολάρια σε τιμές αγοράς) περιλαμβάνει 46 νέα αεροσκάφη Airbus A320- 321neo (+12 option). Επιπλέον, το αποτύπωμα στην οικονομία, την απασχόληση και το περιβάλλον από κάθε ένα επιπλέον αεροσκάφος είναι:

+100.000 νέοι εισερχόμενοι τουρίστες από το εξωτερικό,
+80 εκατ. ευρώ άμεσα τουριστικά έσοδα, χωρίς πολλαπλασιαστές για το ελληνικό κράτος,
+70 νέες επιπλέον θέσεις εργασίας στην Aegean και την επίγεια εξυπηρέτηση,
19%- 23% χαμηλότερο αποτύπωμα CO2 ανά θέση σε σχέση με τα προηγούμενης γενιάς Airbus,
50% CO2 χαμηλότερο αποτύπωμα ανά θέση από τα πρώτα και τότε νέα αεροσκάφη της εταιρείας το 1999
+2 επιπλέον ώρες πτήσης που αντιστοιχούν σε 600 έως και 1.500 χλμ ανά τύπο αεροσκάφους

Από την πλευρά του ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει γνώση των θεμάτων που αντιμετωπίζει ο κλάδος: «Η παρουσία μου είναι και πολιτική και συνδέεται με τη σημασία που δίνει η κυβέρνηση στις επενδύσεις, για νέες καλύτερες και πιο καλοπληρωμένες δουλειές και περισσότερα οφέλη για την ελληνική οικονομία και στον ελληνικό τουρισμό. Γνωρίζω ότι πρέπει να γίνουν βήματα στην εξυπηρέτηση των αεροδρομίων. Η νέα διοίκηση της Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να αντιμετωπίσει και το πρόβλημα των καθυστερήσεων στον εθνικό εναέριο χώρο. Και γνωρίζω καλά ότι ο υψηλός ΦΠΑ στις μεταφορές επιβαρύνει και το κόστος του τουριστικού προϊόντος μας. Μόλις βρεθεί δημοσιονομικός χώρος, να είστε σίγουροι ότι θα μειωθεί, ώστε το τουριστικό μας προϊόν να γίνει ακόμη πιο ανταγωνιστικό».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις υπόλοιπες εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών στη χώρα μας με το βλέμμα και στην ενίσχυση του τουρισμού: «Πριν από τρεις ημέρες είχα τη χαρά να θεμελιώσω στο Καστέλι της Κρήτης τον νέο αερολιμένα του Ηρακλείου. Ένα έργο που ενώνει αρμονικά τις δυνάμεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα και το οποίο υλοποιείται, επιτέλους, ύστερα από παλινωδίες πολλών ετών.

Ταυτόχρονα, μέσα στους επόμενους 18 μήνες, η Fraport θα ολοκληρώσει την αναβάθμιση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, με έμφαση κυρίως στα νησιά μας. Μία παράλληλη επένδυση σχεδόν 400 εκατομμυρίων ευρώ. Στο ίδιο διάστημα, βέβαια, συνεχίζεται και η ιδιωτικοποίηση του «Ελευθέριος Βενιζέλος» για το οποίο υπάρχουν ήδη 9 ενδιαφερόμενοι.

Η Ελλάδα, λοιπόν, προχωρεί όλο και πιο δυναμικά στον τομέα των αερομεταφορών, ενισχύοντας τη θέση της και στον χάρτη του παγκόσμιου τουρισμού.

Η χώρα μας κατέχει την πρώτη θέση μεταξύ των ανταγωνιστών στο γενικό δείκτη ικανοποίησης των ξενοδοχείων. Πάνω από την Ισπανία, πάνω και από την Ιταλία. Οι δυνατότητές μας, συνεπώς, είναι μεγάλες όταν η άψογη φιλοξενία συνδυάζεται με καλές αεροπορικές συνδέσεις».

Από πλευράς πάντως της Aegean, το 2020 σηματοδοτεί ένα νέο ορόσημο στην αρχή της τρίτης δεκαετίας της παρουσίας της εταιρείας. Με αφετηρία το 2020 ο όμιλος θα επενδύει πάνω από 500 εκατ. δολάρια το χρόνο για την επόμενη εξαετία για τον εκσυγχρονισμό του στόλου. Τα νέα αεροσκάφη θα ξεκινήσουν άμεσα, τις πτήσεις τους εντός του Φεβρουαρίου, με το πρώτο αεροσκάφος να εκτελεί το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα- Μόναχο την Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου 2020.

Έως τον Ιούλιο του 2020, η AEGEAN αναμένεται να παραλάβει συνολικά 6 νέα αεροσκάφη για να συμπληρώσουν ένα στόλο 65 αεροσκαφών, προσθέτοντας 1,5 εκατ. θέσεις (19  εκατ. θέσεις συνολικά στο έτος) και υποστηρίζοντας την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνολικά 155 προορισμούς και 44 χώρες για το 2020.