Η Volvo Group ανακοίνωσε τα σχέδια έκδοσης ηλεκτρικών φορτηγών τα οποία θα είναι διαθέσιμα προς πώληση στην Ευρώπη από το 2021.

O πρόεδρος της Volvo Trucks, Ρότζερ Αλμ, δήλωσε: «Είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να οδηγούμε τη βιομηχανία μας προς ένα βιώσιμο μέλλον»

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει στο 35% των φορτηγών προς πώληση να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το τέλος της δεκαετίας, ενώ αναμένεται να σταματήσει την παραγωγή φορτηγών με κινητήρα καύσης έως το 2040.

Ο ανταγωνισμός εντείνεται καθώς όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες αγωνίζονται ώστε να βγάλουν πρώτοι οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων στους δρόμους. Εκτός από τους παραδοσιακούς αντιπάλους όπως η Daimler, η Scaton και η Paccar, η Volvo αντιμετωπίζει επίσης νεοεισερχόμενους ανταγωνιστές, όπως η Nikola Motor με έδρα τις ΗΠΑ και η BYD της Κίνας.

Αναλυτές του Pareto Magnus Behm και του Anders Roslund ανέφεραν «Είχαμε παντα μια θετική άποψη για την καλή κατάσταση στην οποία  βρισκόταν η Volvo από αυτή την άποψη».

Ένα σημαντικό εμπόδιο για την ηλεκτροδότηση φορτηγών αποτελεί το βάρος της μπαταρίας, γεγονός που καθιστά δύσκολη την κατασκευή φορτηγών ικανών να μεταφέρουν εμπορεύματα σε μεγάλες αποστάσεις. Η γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών της Volvo που θα κυκλοφορήσει από το επόμενο έτος έχει σχεδιαστεί για περιφερειακές μεταφορές με την εταιρεία να ελπίζει ότι μια κοινοπραξία με την Daimler θα της επιτρέψει να κατασκευάσει ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων μέχρι τα τέλη του 2020.

Στο πλαίσιο της μετάβασής της σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης σχέδια για την πώληση των πρώτων πράσινων ομολόγων της μέσω ενός νέου πλαισίου χρηματοδότησης.

Το πλαίσιο, το οποίο χαρακτηρίζεται ως «Σκούρο Πράσινο» από την ερευνητική εταιρεία CICERO, θα επιτρέψει επίσης στη Volvo Financial Services να προσφέρει «πράσινα» δάνεια σε πελάτες που αγοράζουν ηλεκτρικά προϊόντα.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η Volvo Car, η Daimler και η Volkswagen έχουν κλειδώσει το χαμηλότερο κόστος δανεισμού, αξιοποιώντας τη μη ικανοποιημένη ζήτηση για πράσινα περιουσιακά στοιχεία. Μία άλλη κατασκευάστρια φορτηγών στη Σουηδία, η Scania, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι σκοπεύει να πουλήσει το πρώτο «πράσινο» ομόλογό της στην αγορά.