Βουτιά για την Gap μετά την ανακοίνωση των δασμολογικών επιπτώσεων ύψους 300 εκατομμυρίων δολαρίων και την επίμονη αδυναμία σε δύο από τις μικρότερες μάρκες της, Banana Republic και Athleta.

Η Gap εκτιμά αντίκτυπο 250 έως 300 εκατ. δολαρίων από τους δασμούς, εάν το επίπεδό τους παραμείνει στο 30% για τα περισσότερα αγαθά από την Κίνα και στο 10% για άλλες χώρες. Η εταιρεία, η οποία διατήρησε σταθερές τις προβλέψεις της σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, δήλωσε ότι έχει στρατηγικές για να μετριάσει περισσότερο από το ήμισυ αυτού του κόστους.

Στην Banana Republic, η οποία έχει την υψηλότερη τιμή μεταξύ των εμπορικών σημάτων της Gap, τα έσοδα μειώθηκαν κατά 3% στο πρώτο οικονομικό τρίμηνο που έληξε στις 3 Μαΐου σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η πρόοδος ήταν αργή στην αλυσίδα και η Gap δήλωσε ότι επικεντρώνεται στην «αποκατάσταση» της μάρκας και στη «βελτίωση των βασικών στοιχείων».

Η εταιρεία ακολουθεί παρόμοια προσέγγιση για την μάρκα αθλητικών ειδών, Athleta, όπου οι καθαρές πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6%. «Γίνεται δουλειά για την επανεκκίνηση της μάρκας και τη βελτίωση του προϊόντος και του μάρκετινγκ, η οποία θα πάρει χρόνο», δήλωσε η Gap.

Τα αποτελέσματα ήρθαν σε αντίθεση με την Old Navy και την Gap, όπου οι συγκρίσιμες πωλήσεις των καταστημάτων αυξήθηκαν κατά 3% και 5%, αντίστοιχα. Τα έσοδα ύψους 3,5 δισ. δολαρίων κατά την περίοδο ξεπέρασαν επίσης τις προσδοκίες.

Η μετοχή της Gap υποχώρησε κατά 16% στη διευρυμένη διαπραγμάτευση της Νέας Υόρκης. Η μετοχή έχει ενισχυθεί κατά 18% φέτος μέχρι το κλείσιμο της Πέμπτης.

Η πτώση της μετοχής ήρθε «πιθανότατα επειδή έβγαλαν προειδοποίηση για τους δασμούς», δήλωσε ο Νέιλ Σόντερς, διευθύνων σύμβουλος της GlobalData. «Η ειλικρίνεια έχει τρομάξει τους επενδυτές».

Πρόσθεσε ότι οι προσπάθειες της εταιρείας για την αναζωογόνηση της μάρκας Gap αποδίδουν καρπούς.

«Υπάρχει σαφώς περισσότερη δουλειά που πρέπει να γίνει για την όξυνση των σειρών και τη βελτίωση των καταστημάτων, αλλά έχει γίνει μια αρχή και η Gap έχει πλέον ένα αυξανόμενο κοινό που παρακολουθεί και ανταποκρίνεται στις κινήσεις της», δήλωσε.

Από τότε που ο Ρίτσαρντ Ντίκινσον ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας λιανικής πώλησης με έδρα το Σαν Φρανσίσκο πριν από σχεδόν δύο χρόνια, οι μάρκες Old Navy και Gap έχουν ανακάμψει χάρη σε ανανεωμένες σειρές προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των συνεργασιών της Gap με μάρκες όπως η Dôen και η Cult Gaia. Η εταιρεία ενημερώνει επίσης τις διατάξεις και τις βιτρίνες σε ορισμένα καταστήματα για να τα κάνει πιο ελκυστικά.

Οι επιχειρήσεις λιανικής πώλησης εμφάνισαν άνισα αποτελέσματα για την αρχή του τρέχοντος έτους, καθώς οι απότομες αλλαγές στην εμπορική πολιτική των ΗΠΑ υπό τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ διαβρώνουν το καταναλωτικό κλίμα. Οι επιφυλακτικοί αγοραστές έχουν υποχωρήσει σε ορισμένες αγορές διακριτικής ευχέρειας, αλλά ο αντίκτυπος ποικίλλει μεταξύ των εταιρειών.

Η American Eagle Outfitters Inc. απέσυρε τις προοπτικές της για το σύνολο του έτους, επικαλούμενη «μακροοικονομική αβεβαιότητα», καθώς και εκπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο και εμπορικές αστοχίες. Αντίθετα, η Abercrombie & Fitch Co. αύξησε τις προβλέψεις της για τις πωλήσεις, υποδηλώνοντας ότι το πλήγμα από τους δασμούς θα είναι διαχειρίσιμο.

Διαβάστε ακόμη

Εμπορική αντίδραση στην Ινδία: Μαζικό μποϊκοτάζ σε τουρκικά προϊόντα και υπηρεσίες

Συνταξιούχοι: Αναδρομικά έως 11.000 ευρώ τον Σεπτέμβριο – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Νέα εποχή στην ΚΡΗΤΙΚΟΣ Super Markets: Αναβάθμιση Δικτύου με Ενοποιημένο και Ασφαλές ΙΤ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα