Ενιαίο, ευρωπαϊκό ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης. Δυνατότητα για τους νέους να δώσουν εξετάσεις και να αρχίσουν να οδηγούν από τα 17 έτη, αλλά με συνοδό, ώστε να αποκτήσουν πείρα στην οδήγηση. Αναθεώρηση της διαδικασίας εκπαίδευσης και εξέτασης για απόκτηση άδειας οδήγησης, ώστε οι νέοι οδηγοί να προσέχουν καλύτερα πεζούς, ποδηλάτες και χρήστες ηλεκτρικών πατινιών. Αυτές είναι μερικές από τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οδική ασφάλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του στόχου «Όραμα μηδενικών απωλειών».

Σύμφωνα με την Κομισιόν, πάνω από 20.000 ζωές χάθηκαν το 2022 στους δρόμους της ΕΕ και τα θύματα ήταν στην πλειονότητά τους πεζοί, ποδηλάτες και χρήστες πατινιών και μοτοποδηλάτων. Παρόλο που οι νέοι οδηγοί αντιπροσωπεύουν μόνο το 8% του συνόλου των οδηγών αυτοκινήτων, 2 στις 5 θανατηφόρες συγκρούσεις αφορούν οδηγό (αυτοκινήτου, δικύκλου, κ.λπ.) ηλικίας κάτω των 30 ετών.

Και σε αυτό το πλαίσιο η Κομισιόν προτείνει την εναρμόνιση ορισμένων κανόνων για την οδική ασφάλεια.

Συγκεκριμένα:

  • Δοκιμαστική περίοδο τουλάχιστον δύο ετών για τους αρχάριους οδηγούς μετά την επιτυχή δοκιμασία οδήγησης και κανόνα μηδενικής ανοχής για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.
  • Δυνατότητα για τους νέους να δώσουν εξετάσεις και να αρχίσουν να οδηγούν, με συνοδό, αυτοκίνητα και φορτηγά από την ηλικία των 17 ετών, ώστε να αποκτήσουν πείρα στην οδήγηση.
  • Προσαρμογή της εκπαίδευσης και της δοκιμασίας οδήγησης με σκοπό την καλύτερη προετοιμασία των οδηγών όσον αφορά την παρουσία ευάλωτων χρηστών στο οδικό δίκτυο.
  • Πιο στοχευμένη αξιολόγηση της ικανότητας οδήγησης από ιατρική άποψη, με βάση την πρόοδο της ιατρικής επιστήμης

Ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης

Παράλληλα, το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ προτείνει την καθιέρωση ψηφιακής άδειας οδήγησης, ώστε να απλουστευθεί η αναγνώριση των αδειών οδήγησης μεταξύ των κρατών – μελών και να καταστεί απλούστερη η διαδικασία ανανέωσης.

Αρκετά κράτη – μέλη της ΕΕ έχουν ήδη προτείνει την ψηφιοποίηση της άδειας οδήγησης ή προετοιμάζονται για αυτό, όπως η Ισπανία, η Δανία, η Ελλάδα, η Πολωνία και η Πορτογαλία, ενώ άλλες, όπως η Αυστρία, το Βέλγιο, η Γερμανία και η Κύπρος, εξετάζουν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Οι κλήσεις για τροχαίες παραβάσεις θα πληρώνονται σε κάθε κράτος- μέλος της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει επίσης τρόπους για να πληρώνονται τα πρόστιμα για τροχαίες παραβάσεις που έχει κάνει ένας Ευρωπαίος πολίτης, σε άλλο κράτος- μέλος από αυτό που διαμένει μόνιμα. Το 2019, περίπου το 40 % των διασυνοριακών παραβάσεων έμειναν ατιμώρητες, είτε επειδή δεν ταυτοποιήθηκε ο παραβάτης είτε επειδή δεν κατέστη δυνατή η επιβολή της πληρωμής.

Αυστηρότερες ποινές για ορισμένες παραβάσεις

Με σκοπό τη μείωση των περιπτώσεων ατιμωρησίας για ορισμένες παραβάσεις και τη διασφάλιση της ίσης μεταχείρισης των παραβατών που είναι μόνιμοι κάτοικοι ενός κράτους – μέλους, με εκείνους που δεν είναι, η Κομισιόν προτείνει να επεκταθούν οι παραβάσεις που περιλαμβάνονται στις ισχύουσες εθνικές νομοθεσίες.

Συγκεκριμένα:

  • Μη τήρηση επαρκούς απόστασης από το προπορευόμενο όχημα
  • Επικίνδυνη προσπέραση
  • Επικίνδυνη στάθμευση
  • Διάβαση μίας ή περισσότερων συνεχών λευκών γραμμών
  • Οδήγηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας
  • Μη τήρηση των κανόνων σχετικά με τη χρήση των λωρίδων έκτακτης ανάγκης
  • Χρήση υπερφορτωμένου οχήματος.

Διαβάστε ακόμη

Χρηματιστήριο Αθηνών: Παρά τη διόρθωση «έγραψε» το 11×11 σε επίπεδο εβδομάδας

Τι αλλάζει με το νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο

Έρχεται νέο «κανόνι» στα crypto – Ισχυρές απώλειες για Bitcoin και Ether