search icon

Ευρώπη

Κομισιόν: Ανακοινώνει νέο πρόστιμο μαμούθ κατά της Google – Στο στόχαστρο τα διαφημιστικά έσοδα

H νέα κατηγορία εις βάρος της αμερικανικής εταιρείας θεωρείται η πλέον σημαντική της Κομισιόν για την τελευταία 5ετία - Την Τετάρτη οι ανακοινώσεις

Αντιμέτωπη με ένα νέο πρόστιμο – μαμούθ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται η Google, ενόσω οι Βρυξέλλες συνεχίζουν τα «χτυπήματα» στον διαφημιστικό τομέα των αμερικανικών τεχνολογικών κολοσσών.

Το «κατηγορητήριο» θα γίνει επισήμως γνωστό την Τετάρτη και μεταξύ άλλων θα στοχεύει τον πυρήνα της Google, δηλαδή το διαφημιστικό της μοντέλο.

Αυτήν την στιγμή, το διαφημιστικό τμήμα της Alphabet, μητρική εταιρεία της Google, είναι με διαφορά το πλέον επιτυχημένο και κερδοφόρο, αντιπροσωπεύοντας το 80% των ετήσιων εσόδων του Ομίλου. Μόνο το 2022, για παράδειγμα, τα διαφημιστικά έσοδα έφθασαν τα 225 δισ. δολάρια.

H νέα κατηγορία εις βάρος της αμερικανικής εταιρείας θεωρείται η πλέον σημαντική της Κομισιόν για την τελευταία 5ετία και αντικατοπτρίζει την κλιμάκωση του μακροχρόνιου αγώνα εναντίον των αμερικανικών μονοπωλίων. Μην ξεχνάμε ότι τα συνολικά πρόστιμα των ευρωπαϊκών αρχών ήδη ξεπερνούν τα 8 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κανονισμό των Βρυξελλών, τα ευρωπαϊκά πρόστιμα μπορούν να φθάσουν έως και το 10% των παγκόσμιων εσόδων μιας εταιρείας. Όμως, πολύ σπάνια συμβαίνει κάτι τέτοιο. Έτσι, ο αντίκτυπος στους γίγαντες της Σίλικον Βάλεϊ είναι συνήθως οικονομικά περιορισμένος.

Ωστόσο, η Κομισιόν συνηθίζει να επιμένει σε διαρθρωτικές αλλαγές στη δομή των θιγόμενων εταιρειών. Κι αυτές περιστασιακά αποδεικνύονται πιο επώδυνες για τις αμερικανικές διοικήσεις.

Η βασική κατηγορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού έναντι της Google, αφορά την κυρίαρχη θέση της αμερικανικής εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά των μηχανών αναζήτησης. Αυτό της επιτρέπει να συλλέγει κρίσιμα στοιχεία, τα οποία επιτρέπουν στη Google να κάνει στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, όπως και να πουλά διαφημιστικό χώρο και διαφημιστικές τεχνολογίες.

Η πρώτη έρευνα εναντίον των επίμαχων πρακτικών ξεκίνησε μόλις το 2021 και αφορούσε το πώς η Google εμποδίζει την πρόσβαση των αντιπάλων της σε κρίσιμα δεδομένα των χρηστών, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιεί τα εν λόγω δεδομένα προς όφελός της.

Πέραν των Βρυξελλών, οι διαφημιστικές πρακτικές της Google έχουν τεθεί στο επίκεντρο και των βρετανικών αρχών ανταγωνισμού, οι οποίες έχουν ξεκινήσει αντίστοιχη έρευνα.

Σε κάθε περίπτωση, η Google έχει το δικαίωμα να προσφύγει εναντίον των ευρωπαϊκών προστίμων, κάτι το οποίο έχει ήδη πραγματοποιήσει σχετικά με το πρόσημο – ορόσημο των 4,34 δισ. ευρώ, το οποίο αφορούσε το λειτουργικό σύστημα Android.

Διαβάστε ακόμα

Οι Σπαρτιάτες και οι «ΨΕΚ», ο Μουράτογλου στις οπτικές ίνες, το signing bonus, τα ψώνια του Τζουζέπε, οι νέες business Στέγγου και το «αμόκ» Γκριμάλντι

Γκριμάλντι: Με €164 εκατ. κυρίαρχος σε Ηγουμενίτσα και Ηράκλειο – Το παρασκήνιο και τα σχέδια στην Κρήτη

Από τον φαλλοκράτη Μπερλουσκόνι στη μητριαρχία της Μαρίνα – Το δαχτυλίδι της διαδοχής στην αυτοκρατορία του Καβαλιέρε

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version