Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει να υιοθετήσει σκληρά μέτρα κατά των φθηνών εισαγωγών χάλυβα από την Κίνα, μειώνοντας σχεδόν στο μισό τις ποσοστώσεις και επιβάλλοντας δασμούς που θα φτάνουν έως και το 50%, όπως έκαναν ήδη οι ΗΠΑ και ο Καναδάς.

Σύμφωνα με τους «Financial Times» που επικαλούνται πηγές που ενημερώθηκαν για την έκτακτη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, ο επίτροπος Βιομηχανίας Στεφάν Σεζουρνέ υποσχέθηκε στους εκπροσώπους του κλάδου και των συνδικάτων ότι η Κομισιόν θα κινηθεί αποφασιστικά, ώστε να προστατεύσει την ευρωπαϊκή παραγωγή από το κινεζικό «ντάμπινγκ».

«Θα μειώσουμε τις ξένες ποσοστώσεις χάλυβα σχεδόν στο μισό» και θα «αυξήσουμε σημαντικά τους τελωνειακούς δασμούς, σε ευθυγράμμιση με τις πρακτικές των ΗΠΑ και του Καναδά», δήλωσε ο Σεζουρνέ.

Τόνισε δε, ότι η ΕΕ δεν μπορεί να είναι «αφελής», αναφερόμενος στην Κίνα: «Αρνούμαστε να μείνουμε ανοιχτοί χωρίς όρια στην ξένη υπερπαραγωγική ικανότητα. Αρνούμαστε να δεχθούμε τιμές ντάμπινγκ που καθίστανται εφικτές από τεράστιες επιδοτήσεις».

Στις συνομιλίες συμμετείχε και ο Μάρος Σέφτσοβιτς, επίτροπος Εμπορίου, που έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με την Ουάσιγκτον ώστε να εξασφαλιστούν χαμηλότεροι δασμοί στις εξαγωγές χάλυβα της ΕΕ.

Η πρωτοβουλία στοχεύει και στο να δείξει στον Λευκό Οίκο ότι η Ευρώπη συμμετέχει στην ανάσχεση του κινεζικού χάλυβα στις παγκόσμιες αγορές, με αντάλλαγμα η Ουάσιγκτον να μειώσει τους δικούς της δασμούς στις ευρωπαϊκές εξαγωγές.

Ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει ήδη επιβάλει δασμούς 50% στις εισαγωγές χάλυβα, στο πλαίσιο της εμπορικής στρατηγικής του.

Ο Καναδάς, από την πλευρά του, περιόρισε πρόσφατα τις εισαγωγές από χώρες με τις οποίες δεν έχει εμπορικές συμφωνίες, στις οποίες εντάσσεται η Κίνα.

Η Κομισιόν σκοπεύει να καθορίσει τις ευρωπαϊκές ποσοστώσεις στο 50% των επιπέδων του 2024, με το νέο καθεστώς να εγκρίνεται την επόμενη Τρίτη. Σε αντίθεση με το τρέχον σύστημα μέτρων που λήγει του χρόνου και προβλέπει δασμούς 25%, η νέα ρύθμιση δεν θα έχει χρονικό περιορισμό.

Το σχέδιο, που χρειάζεται την έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και πλειοψηφίας κρατών-μελών, υποστηρίζεται από τη Γαλλία και άλλες 10 χώρες. Ωστόσο, ορισμένες κυβερνήσεις και βιομηχανίες – όπως οι αυτοκινητοβιομηχανίες – ανησυχούν ότι οι περιορισμοί θα οδηγήσουν σε αυξήσεις τιμών και απώλεια ανταγωνιστικότητας.

Η ACEA, η ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων, ζήτησε τα μέτρα να είναι προσωρινά και να μπορούν να επανεξεταστούν.

Διαβάστε ακόμη

Bloomberg: Στον «αέρα» το τουρκικό μαχητικό KAAN λόγω εξάρτησης από αμερικανικούς κινητήρες

Λευκός καπνός σε Υπ. Ανάπτυξης και σούπερ μάρκετ: Ως τις 15 του μήνα η πρωτοβουλία μείωσης τιμών σε 1.000 προϊόντα

Από ρεκόρ σε ρεκόρ οι μετοχές των ευρωπαϊκών τραπεζών και συνεχίζουν (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα