Οι πολίτες στη Βρετανία στρέφονται όλο και περισσότερο προς οικεία φαγητά, αυτά που έτρωγαν όταν ήταν παιδιά, έναντι εξωτικών ή «μοδάτων» πιάτων. «Απλοποιούν τις επιλογές των γευμάτων τους και γίνονται λιγότερο περιπετειώδεις, διαλέγοντας παραδοσιακά φαγητά και συνταγές που θεωρούν ασφαλείς επιλογές», ώστε να αποφύγουν τις σπατάλες.

Αυτό σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Waitrose, σχετικά με τις τάσεις που παρατηρούνται πλέον στα τρόφιμα, μετά από ένα έτος με τον ταχύτερο πληθωρισμό από τη δεκαετία του 1970. Σύμφωνα με τον Guardian, στη Βρετανία αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές επανέρχονται σε παραδοσιακά, δοκιμασμένα και κάποιες φορές λιτά πιάτα, όπως η πίτα του βοσκού (shepherd’s pie), το σουφλέ με ζυμαρικά και τυρί, οι πατάτες φούρνου και το κοτόπουλο Κιέβου.

Μάλιστα, φαίνεται πως χάνει την απήχησή του και το φρυγανισμένο ψωμί με αβοκάντο έναντι του πολύ πιο παραδοσιακού αρακά σε ψωμί. Το τοστ με αβοκάντο δεν ήταν απλώς μια «φρέσκια» επιλογή πιάτου, αλλά θεωρείτο σχεδόν πολυτέλεια λόγω κόστους και προέλευσης. Μάλιστα, ορισμένοι κατηγορούσαν τους νέους ότι δίνουν υπερβολικά πολλά χρήματα σε τέτοιου είδους περιττά προϊόντα, ενώ θα μπορούσαν κάλλιστα σε βάθος χρόνου φερειπείν να συγκεντρώσουν ένα ποσό για προκαταβολή σπιτιού.

Η στροφή στο παραδοσιακό φρυγανισμένο ψωμί με αρακά γίνεται διότι -σε αντίθεση με το εξωτικό αβοκάντο– η Βρετανία είναι κατά 90% αυτάρκης στην παραγωγή μπιζελιών και είναι η σαφώς φθηνότερη επιλογή.

Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα τροφίμων και ποτών της Waitrose, οι Βρετανοί στρέφονται περισσότερο σε προσφορές, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και μεγαλύτερες συσκευασίες, ώστε να διασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αξία από το προϊόν, όπως συμβαίνει και σε πολλές ακόμη χώρες στην Ευρώπη.

Η τελευταία φορά που άλλαξαν την κατανάλωσή τους με τόσο ριζικό τρόπο ήταν στην κρίση του 2008, σύμφωνα με το Waitrose. Τότε, οι πελάτες μείωσαν τα ντελίβερι και τις εξόδους για φαγητό και προτίμησαν να μαγειρεύουν σπίτι. Τώρα, τείνουν προς παραδοσιακά βρετανικά πιάτα, ώστε να αποφύγουν τις σπατάλες.

Βέβαια, πρέπει να σημειωθεί ότι οι τάσεις δεν άλλαξαν μόνο λόγω οικονομικής πίεσης. Πολλοί ήταν αυτοί που άλλαξαν τις συνήθειές τους προς πιο υγιεινά προϊόντα. Ενδεικτικά, η ζήτηση για μη αλκοολούχα ή ποτά με χαμηλά επίπεδα αλκοόλ έχει αυξηθεί κατά 25% και συνεχίζει να ανεβαίνει. Από την άλλη, όμως, τα επίπεδα της χορτοφαγίας παρέμειναν στάσιμα, έπειτα από μια περίοδο τεράστιας ανάπτυξης στις εναλλακτικές κρέατος και γαλακτοκομικών, που είναι και συχνά ακριβότερες. Οι αγορές χορτοφαγικών προϊόντων συνεχίζονται, καθώς κάποιοι καταναλωτές αποφεύγουν τα υπερεπεξεργασμένα τρόφιμα, ενώ πολλοί δηλώνουν διατεθειμένοι να μειώσουν την κατανάλωση κρέατος, σύμφωνα πάντα με τον Guardian.

Διαβάστε ακόμη

Σε δύο «ταχύτητες» η αγορά των servicers – Ποιοι απειλούνται με «λουκέτα» και ποιοι διεκδικούν παλαιά και νέα projects

Το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο συστήνει παρατηρητήριο για τη ναυτική απασχόληση

Π. Σουρέτης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): «Mπορούμε να δώσουμε τέλος στην ταλαιπωρία των συμπολιτών μας στον Κηφισό»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ