Σε μία νέα φάση της πολύχρονης ιστορίας του περνάει το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.

“Από παθητικός δέκτης και διαχειριστής εκκρεμοτήτων οφείλει και αποδεικνύει ότι μπορεί να εξελιχθεί σε δυναμικό σύμβουλο της Πολιτείας , της εκάστοτε κυβέρνησης στα θέματα σχεδιασμού και ανάπτυξης ειδικών πολιτικών απασχόλησης για την ανάδειξη και ενίσχυση του ναυτικού επαγγέλματος” υπογραμμίζει ο Κωνσταντίνος Τσαγκαρόπουλος Διοικητής του ΝΑΤ:

“ Προχωράμε στην άμεση σύσταση Παρατηρητηρίου για τη Ναυτική Απασχόληση το οποίο θα λειτουργεί ως διοικητική μονάδα του ΝΑΤ. Ένα πανευρωπαϊκό πρότυπο εργαλείο παραγωγής γνώσης για τη ναυτική απασχόληση.”

Όπως αποκαλύπτει “το ΝΑΤ πριν από δύο χρόνια ήταν υποστελεχωμένο και οι υπάλληλοι του πάλευαν με απαρχαιωμένους υπολογιστές που δούλευαν ακόμα και με πειρατικό λογισμικό, εφαρμόζοντας ένα νομικό πλαίσιο που στηρίχτηκε σε προχειρότητα και υπεραπλουστεύσεις . Χρειάστηκαν πολλές παρεμβάσεις για να αλλάξει αυτή η κατάσταση.”

Το Παρατηρητήριο για τη Ναυτική Απασχόληση είναι ένας καινοτόμος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο μηχανισμός παραγωγής γνώσης για τη ναυτική απασχόληση που θα αναλάβει:

– Την υποστήριξη των δημόσιων πολιτικών ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της ναυτιλίας μέσω της αξιοποίησης αντικειμενικών διοικητικών και στατιστικών δεδομένων.

– Τη δημιουργία μεθοδολογιών και εργαλείων ανταλλαγής γνώσεων εμπειριών και καλών πρακτικών για την απασχόληση , επιμόρφωση και κοινωνική προστασία των ναυτικών.

– Την ενίσχυση των πρωτοβουλιών των κοινωνικών εταίρων της ναυτικής αγοράς εργασίας.

-Την ανάπτυξη δράσεων επικοινωνίας, πληροφόρησης, προβολής και δημοσιότητας για τις διαδικασίες και τους μηχανισμούς αποτελεσματικής υποστήριξης του ανθρώπινου δυναμικού της ναυτιλίας.

-Την συστηματική συνεργασία με αντιπροσωπευτικά διακρατικά δίκτυα και συναφείς δομές άλλων κρατών της Ευρωπαϊκής Περιφέρειας που δραστηριοποιούνται στο πεδίο της ανάπτυξης του ανθρώπινου δυναμικού της ναυτιλίας.

Σύμφωνα με μελέτη του ΝΑΤ διπλασιάστηκε κατά την τελευταία πενταετία ο αριθμός των Ελλήνων αξιωματικών του εμπορικού ναυτικού, που έχουν βγει από τη θάλασσα και εργάζονται πλέον στα γραφεία των ναυτιλιακών εταιρειών, ως Αρχιπλοίαρχοι και Αρχιμηχανικοί. Έχουν φτάσει τους 1.024 το 2022 από 644 το 2018.

Άλλα αποτελέσματα της έρευνας πάντα με βάση τα στοιχεία του 2022 είναι ότι εγγεγραμμένοι στο ΝΑΤ είναι 25.296 ναυτικοί. Από αυτούς:

-Το 70% των εγγεγραμμένων ναυτικών στο ΝΑΤ, άνδρες και γυναίκες είναι ηλικίας κάτω των 45 ετών

– Από αυτούς: – το 40% ανήκει στην ηλικιακή κατηγορία 31 – 45 ενώ το 30% είναι νεοεισερχόμενοι στο ναυτικό επάγγελμα, ηλικίας έως 30 ετών)

Στους άνδρες, το 69% είναι ηλικίας 18 έως 45 ετών. Από αυτούς όσοι ανήκουν στην ηλικιακή κατηγορία 31 – 45 ετών είναι το 40 % επί του συνόλου. Στις γυναίκες, κάτω των 45 ετών είναι το 84%.

Οι γυναίκες που είναι εγγεγραμμένες στο ΝΑΤ ανέρχονται στο 6,7% επί του συνόλου ήτοι 1.619 άτομα σημειώνοντας αύξηση 6,8% από το 2018 που ήταν 1.516 άτομα) ενώ είχε καταγραφεί μείωση το 2020 όταν αριθμούσαν 1.237 άτομα.

Όσον αφορά στους άνδρες και γυναίκες αξιωματικούς που εργάζονται στα γραφεία δεν είναι απαραίτητο Αρχιπλοίαρχοι ή Αρχιμηχανικοί αλλά βρίσκουν εργασία και όλο το ναυτιλιακό πλέγμα και κυρίως σε εταιρείες που προσφέρουν υπηρεσίες και είναι πάρα πολλές, από νηογνώμονες, νηολόγια, τεχνικές υπηρεσίες κα.

Αναλυτικά τα στοιχεία

Τα βασικά πορίσματα από την επεξεργασία των δεδομένων της ΑΠΔΝ ως προς την κατάσταση της εγγεγραμμένης ναυτικής απασχόλησης το 2022 συνοψίζονται ως εξής:

(α) Ο συνολικός αριθμός των εγγεγραμμένων ναυτικών ανήλθε στους 24.162, εκ των οποίων οι 1.814 ήταν αλλοδαποί (υπήκοοι άλλων Κρατών Μελών ΕΕ). Ειδικά κατά τον 8ο μήνα, ο αριθμός των εγγεγραμμένων ναυτικών ανήλθε στους 16.877, εκ των οποίων 1.174 ήταν αλλοδαποί (υπήκοοι άλλων Κρατών Μελών ΕΕ).

(β) Ο συνολικός αριθμός εγγεγραμμένων γυναικών ναυτικών ανήλθε στις 1.619. Ειδικά κατά τον 8ο μήνα, η εγγεγραμμένη γυναικεία ναυτική απασχόληση αντιστοιχούσε σε 1.133 άτομα. Η μεγάλη πλειονότητα (ποσοστό 70%) αφορούσε εργαζόμενες στην ευρύτερη κατηγορία των επιβατηγών. Το ποσοστό των γυναικών ναυτικών ηλικίας κάτω των 45 ετών ήταν 84%.

(γ) Η πλειοψηφία των εγγεγραμμένων ναυτικών (ποσοστό σχεδόν 70%) ήταν ηλικίας κάτω των 45 ετών, με τους περισσότερους (ποσοστό σχεδόν 40%) να ανήκουν στην κρίσιμη ηλικιακή κατηγορία 31 – 45 ετών. Η ομάδα των νεοεισερχόμενων ναυτικών (ηλικίας έως 30 ετών) αντιστοιχούσε στο 30% επί του συνόλου.

(δ) Οι πλέον πολυπληθείς ειδικότητες ναυτολόγησης στους εγγεγραμμένους ναυτικούς αντιστοιχούσαν στους μηχανικούς (Α΄, Β΄, Γ΄), τους ναύτες, τους θαλαμηπόλους και τους πλοιάρχους.

(ε) Ο αριθμός των εγγεγραμμένων δοκίμων / εκπαιδευόμενων ναυτικών που απασχολήθηκαν σε πλοία ανήλθε στους 3.555 (109 από αυτούς απασχολήθηκαν στην ευρύτερη κατηγορία των επιβατηγών πλοίων).

Διαβάστε ακόμη

Η μάχη των Βρυξελλών, τα σχέδια της Τρ. Πειραιώς για τη MIG, το γινάτι της Goldair για τον Βόλο και η βουτιά του Attica Group

Kaizen Gaming: Είσοδος σε δύο νέες αγορές στη Λ. Αμερική – Πώς προχωρά το πλάνο επέκτασης (pics)

Σκάκι Ηermes και τάβλι Prada – Τα πιο πολυτελή επιτραπέζια παιχνίδια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ