Η αγορά των φορτηγών πλοίων-bulk carriers περνά φάση αβεβαιότητας, όπως επισημάνθηκε στο 9ο συνέδριο του Συνδέσμου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων, που φέτος συμπληρώνει 50 χρόνια ζωής. Ειδικοί της αγοράς τόνισαν πως οι σημερινές συνθήκες απαιτούν προσεκτική στάση και όχι βιαστικές αποφάσεις.

Με τις τιμές των πλοίων να είναι ψηλά, την ανακύκλωση-πώληση πλοίων για παλιοσίδερα, να κινείται χαμηλά και το μέλλον τις τιμής των καυσίμων να παραμένει ασαφές, οι περισσότεροι συμφώνησαν πως η αναμονή είναι η καλύτερη λύση, τόσο για αγορές όσο και για πωλήσεις και scrapping.

Ο δρ. Κωνσταντίνος Ρόκκος στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης του υπάρχοντος στόλου. Όπως είπε, «πρέπει να επενδύσουμε στην τεχνολογία για να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές, εφόσον τα πλοία είναι σε καλή κατάσταση και δεν είναι παλιά» και προσέθεσε:

«Έχουμε την τεχνολογία να μειώσουμε την κατανάλωση πάνω από 50%. Πρέπει να επικεντρωθούμε εκεί».

Ο στόχος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) είναι να μειωθεί κατά 40% η ενεργειακή ένταση έως το 2030. Ο Μπαζίλ  Σακέλλης υπογράμμισε ότι η ναυτιλία έχει  φτάσει σε ικανοποιητικό σημείο, αλλά πρέπει να συνεχίσει την προσπάθεια. Όσο για τα νέα, εναλλακτικά,  καύσιμα; «Όσο μαθαίνω για τη μεθανόλη, την αμμωνία και το υδρογόνο, τόσο περισσότερο μπερδεύομαι», σχολίασε με χιούμορ.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στην τοποθέτησή του, μίλησε ανοιχτά για την έλλειψη σταθερότητας που χαρακτηρίζει το παγκόσμιο περιβάλλον. Αναφέρθηκε στους πολέμους στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή, στις διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου και στις γενικότερες αβεβαιότητες που επηρεάζουν το εμπόριο.

Όπως ανέφερε  η σταθερότητα και η συνεργασία είναι απαραίτητες για να προχωρήσει η ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα. Θύμισε πως στη διάρκεια της πανδημίας, η ελληνική ναυτιλία έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη μεταφορά βασικών αγαθών, ενώ κάλεσε σε αναδιοργάνωση των θαλάσσιων οδών για βιώσιμο μέλλον.

«Τα αγαθά πρέπει να φτάνουν σε όλο τον κόσμο. Σας προσφέρω το χέρι της συνεργασίας εκ μέρους της κυβέρνησης. Είναι ο μόνος δρόμος», κατέληξε.

Το συμπέρασμα από τις συζητήσεις και τα πάνελ του Συνεδρίου είναι ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε φάση “αναμονής και αναστοχασμού”. Οι αποφάσεις που θα ληφθούν τώρα –είτε για επενδύσεις είτε για μετατροπές στόλου– θα επηρεάσουν βαθιά το μέλλον του κλάδου. Σταθερότητα, συνεργασία και έξυπνες τεχνολογικές επιλογές αναδεικνύονται ως τα βασικά “όπλα” για τη συνέχεια.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Τι «κληρώνει» για Καρούζο στην Κηφισιά και ΕΝΚΛΩ στη Νάουσα (pics)

Αρχίζουν οι επιστολές Τραμπ για δασμούς 10% – 70%

ΟΤΕ Εstate: Ο «αφανής» γίγαντας των ακινήτων με ακίνητα αξίας 1,23 δισ. ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα